خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون قوه قضاییه: وکیلی که از پرونده جاسوسی دفاع کند حق ملت را فراموش کرده

حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه معتقد است: اگر وکیلی از پرونده جاسوسی دفاع می‌کند و برای حق موکل خود تلاش می‌کند، باید بداند حق ۸۰ میلیون ملت را فراموش کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد مصدق پنجشنبه ۱۰ مرداد در همایش نقش حقوقدانان و وکلای دادگستری در گام دوم انقلاب در همدان، اظهار کرد: در دستگاه قضا اقداماتی باید در راستای گسترش مفهوم آزادی مشروع صورت گیرد و معنای آزادی در چهارچوب های قانونی خود تعریف و تفهیم شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی در دانشگاه‌های حقوق و لزوم اجرایی شدن این طرح، گفت: کمک کنید تا در دانشگاه‌ها آزادی به معنای کلمه تعریف شود و بدانیم که نظام با آزادی مخالف نبوده و نیست اما معنای درست آزادی به جامعه القا می شود.

معاون حقوقی قوه قضاییه رعایت حقوق عمومی را بر وکلا الزامی دانست و افزود: اگر وکیلی از پرونده جاسوسی دفاع می‌کند و برای حق موکل خود تلاش می‌کند، باید بداند حق ۸۰ میلیون ملت را فراموش کرده است.

وی با بیان اینکه برخورد با فساد درون صنفی نیز از دیگر اولویت های دستگاه قضا باید باشد، عنوان کرد: رسیدگی درون‌صنفی یکی از موثرترین راه‌های مبارزه با فسادهای کلان و خرد بوده و باید وکیلی که خارج از عرف حرکت می‌کند، توسط کانون وکلا و مرکز وکلا مورد پیگیری قرارگیرد.

مصدق رعایت شئون وکیل را یکی از ارکان مهم قابل بررسی توسط وکلا خواند و گفت: حفظ ظاهر و رفتار وکیل منشانه باید در جامعه وکلا فرهنگسازی شود به گونه ای که وکلا در سطح جامعه از روی ظاهر هم قابل تشخیص باشند.

وی کارگزاران نظام را در سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه به عنوان پرچمداران برای عموم مردم اعلام کرد و افزود: چرا باید فرزندان سران مملکت در خارج از کشور مشغول به تحصیل باشند و مردم عادی توان انجام چنین اموری را نداشته باشند؟

وی همچنین ادامه داد: اگر شرایط تحصیل و زندگی در خارج از کشور بهتر است، باید زمینه‌ای مهیا شود تا مردم هم بتواند از این امکانات استفاده کرده و فقط مختص فرزندان مسئولان نظام نباشد.

مصدق خاطرنشان کرد: نماینده انقلابی آن است که در مجلس طرح عدم تحصیل فرزندان عالی رتبه نظام را مطرح کرده و از آن دفاع می‌کند تا منع شود.

وی اذعان کرد: تحصیل در خارج از کشور حق مسلم همه است اما نباید از فرزندان سران مملکت باشد که اگر این چنین شد والدین آنها باید استعفا دهند.

معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به صدور دستور العمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی از سوی رئیس قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: بنا به درخواست وکلا مبنی بر حفظ حیثت وکلا هنگام ورود به مراجع قضایی و همچنین ایجاد مکان مناسب برای استقرار وکلا در مراکز قضایی و انجام مشاوره عمومی، دستورالعمل حفظ کرامت ابلاغ شد و انتظار داریم زمینه‌ای برای تلاش در ارائه خدمات بهتر و دلگرمی برای کوشا بودن شما باشد.

وی در پایان یادآور شد: نظام با دادن خون هزاران شهید به ثمره ۴۰ ساله رسیده و همه قضات، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری موظف هستند مراقب حاصل انقلاب بوده تا در روز قیامت شاهد آن نباشیم که عده‌ای برای دریافت رای یا مسئولیت دنیایی مجبور به تلاش و پایمال کردن حقوق دیگران بوده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا