خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در مراسم «ده‌هزار نفری» چهلم مهسا امینی چه گذشت؟

گزارش خبرگزاری دولتی ایسنا و خبرگزاری اصولگرای فارس از مراسم چهلمین روز درگذشت مهسا امینی را در ادامه می‌خوانید:

ایسنا:

«از صبح امروز همزمان با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی مردم سقز و شهرهای اطراف در جمعیتی که در حالت حداکثری نزدیک به ۱۰ هزار نفر برآورد می‌شد، به سمت محل دفن وی در آرامستان آیچی حرکت کردند، حضور این جمعیت در مراسم از سوی نیروهای انتظامی حاضر در محل و معابر شهر با مانعی مواجه نشد.

بین جمعیت حاضر در آرمستان آیچی و نیروهای انتظامی حاضر در محل در طول برگزاری مراسم چهلم بر سر مزار مهسا امینی درگیری رخ نداد، جمعیت حاضر اغلب شعارهایی با گویش کردی سر می‌دادند، برخی از جمعیت با آمادگی درگیری به سمت شهر حرکت کردند به نحوی که یکی از حاضران پرچم اقلیم کردستان را برافراشته بود.

با وجود آنکه از سوی نیروهای انتظامی ممانعتی جهت حضور افراد بر سر مزار مهسا امینی وجود نداشت و جمعیت بدون درگیری در آرامستان آیچی حاضر شده و بازگشتند، اما پلاک های برخی خودروهای حاضر در آرامستان که پس از مراسم به سمت شهر حرکت کردند، گل مالی شده بود همچنین در بین جمعیت افرادی مشاهده می‌شد که چهره خود را پوشانده بودند.

در پایان مراسم آرامستان آیچی و بازگشت جمعیت به شهر سقز، برخی افراد بنا داشتند به مرکز نظامی ارتش حمله کنند که با ممانعت جمعی از مردم حاضر در مراسم پراکنده شدند.

تعداد محدودی از حاضران در چهلم مهسا امینی نیز در ابتدای شهر سقز با نیروهای انتظامی درگیری داشتند که پس از آن پراکنده شده و به حاشیه شهر رفتند.

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه)عمده افراد حاضر در مراسم چهلم مهسا امینی به خانه های خود بازگشتند، اما برخی همچنان در سطح شهر سقز حضور داشته به نحوی که این شهر در بعد از ظهر مراسم چهلم، فضایی ملتهب ،اما بدون درگیری را تجربه کرد.

به دنبال التهابات و درگیری‌های پراکنده به وجود آمده بعد از مراسم چهلم، به جهت ملاحظات امنیتی اینترنت شهر سقز قطع شد»

فارس:

«جمعی از مردم سقز از ساعت ۹ صبح در چهلمین روز از درگذشت مهسا امینی در آرامستان ایچی سقز جمع شده‌اند.

وضعیت شهر سقز کاملا آرام است، اجتماع‌کنندگان در آرامستان آیچی شعارهایی از قبیل ” آزادی، آزادی، آزادی”، “ژن، ژیان، آزادی” سر می‌دهند. جمعیت حاضر در آرامستان حدود دو هزار نفر تخمین زده می‌شود.

از چند روز قبل فراخوان‌های متعددی برای حضور مردم استان کردستان در مراسم چهلم مهسا امینی در سقز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گروهک های تجزیه طلب و ضد انقلاب منتشر شده است. خانواده امینی دیروز اعلام کرد مراسمی برای چهلمین روز فوت مهسا نخواهند داشت.

شب گذشته جدیدترین دروغ رسانه‌های ضد انقلاب با عنوان حضور علی دایی، حامد لک و وریا غفوری در مراسم چهلم مهسا امینی در فضای مجازی منتشر شد.

همین شایعه‌پراکنی باعث شد از ساعت 21 عده‌ای با خودرو در جلو هتل کورد سقز شروع به بوق‌‌زدن‌های ممتد و ایجاد ترافیک کنند که با دخالت پلیس متفرق شدند.

«حضور علی دایی در هتل کورد»، «ربوده‌شدن علی دایی و حامد لک از هتل کورد»، «بستن ورودی‌های منتهی به شهر سقز» و «حامد بهداد و ترانه علیدوستی نتوانستند وارد سقز شوند» از دیگر دروغ‌هایی بود که دیشب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. شبکه‌های مجازی وابسته به گروهک‌های تجزیه طلب قصد تحریک مردم کردستان برای حضور در سقز را داشتند.

این در حالی‌ است که بر اساس اعلام استاندار کردستان هیچ هنرمند یا ورزشکاری به سقز سفر نکرده است.

استاندار کردستان بامداد امروز گفته بود: علی دایی در تهران و در خانه‌اش حضور دارد و هیچ چهره‌ای به سقز نیامده است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سالی که نکو است، از بهارش پیدا است.
    جریان مهسا امینی از ابتدا با دروغ شروع شد و باید با دروغ هم ادامه پیدا کند.
    اینهمه دروغ که در این یک و نیم ماه در ایران پمپاژ شده، هیچ وقت دیگر نشده‌ است.

    9
    13
  2. کلا وقتی همچین خبری رو رسانه هایی مثل فارس و ایسنا و …. کار میکنند یعنی جمعیت خیلی خیلی بیشتر از این تخمین ها بوده

    18
    4
  3. نه بابا . ده هزار تا ؟ بالای صدهزارتابودن .‌ به جا ادبیات، ریاضی فیزیک میخوندی .

    8
    2
  4. یه بچه هم حتی فیلمو نگاه کنه و طول و عرض قبرستون و خیابونا را ضرب کنه بهت میگه جمعیتو . به تشییع جنازه این دخترم حسودیتون میشه ؟ دروغ شاخدار

    9
    2
  5. اسنا میگه 10 هزار و فارس میگه 2000 خیلی دروغهاشون راسته . خداقل 30 هزار نفر در این مراسم بودن

    8
    3
    1. دوستانی که در صفحات مجازی فعال هستند . بعد از چهل روز خون به دل کردن مردم بی گناه و آبرومند این کشور ، حالا باید هشتک محاکمه خانواده مهسا امینی به راه بیاندازیم ….
      اگر همراهی و کوتاهی از سمت این خانواده بی وجدان و ناجوانمرد و دروغگو با این جماعت به ظاهر دوست دار وطن نبود ، امروز ما شاهد کشتار انسان های بی گناه در سطح شهر نبودیم .
      واین دشمنان خدا بدانند انتقام این خون ها باصاحب این کره خاکی است . و حرافی های شما جز پرتاب یک مشت خاک به سمت خورشید ، چیز دیگری نیست .

      1
      3
  6. سلام
    احیانا مهسا امینی اهل سنت نبودن
    و طبق کدوم فتوای علما مردم براش چهلم گرفتن؟
    یکم خنده داره
    دین و مذهب به وقت نیاز تغییر پیدا میکنه
    طبق فتوای علمای اهل سنت چهلم خرافه هست
    برید کمی مطالعه کنید

    2
    4
  7. کسانی که خود در مراسم شرکت کرده بودند بادر نظر گرفتن طول و عرض خیابون وتراکم جمعیتی که پیاده حرکت می‌کردند گفت راحت از ۱۲۰هزار نفر بیشتر بودن، دیگه هرکسیباهر نیتی چیزی میگه خزعبلت ودروغ شاخداره ، همچنین گفت چند کیلومتر مانده به آرامستان ترافیک جمعیت پیاده بود اون هم تو فضای باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا