خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ بازنده مهندسی پستی آرا

مهدی مستفید در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «ترامپ بازنده مهندسی پستی آرا» درباره‌ی انتخابات آمریکا نوشت:

هر چند دموکراتها با تشکیل ائتلاف و اجماعی از رسانه های جهانی توانستند با برجسته سازی ناکامی‌های دونالد ترامپ در سال گذشته، دستاوردها و مقبولیت سه ساله ترامپ در آمریکا را تحت الشعاع قرار داده و با ایجاد دو قطبی، مردم را به حمایت از بایدن مجاب کنند. ولی به نظر می رسد مهندسی توزیع آرا نقش مهمتری در شکست ترامپ داشته است.

در سال ۲۰۱۶ با وجود این که هیلاری کیلینتون ۳.۵ در صد بیشتر از دونالد ترامپ آرای مردمی کسب کرده بود به علت توزیع بد آرای دموکراتها، ترامپ توانست آرای ایالتی بیشتری را کسب و پیروز میدان شود.

نگاهی به نقشه انتخاباتی آمریکا نشانگر آن است که ایالتهای پر جمعیتی چون نیویورک، واشنگتن و… و به اصطلاح دیوارآبی پایگاه ثابت آرای دموکراتها و ایالتهای کوچک مرکزی پایگاه رای جمهوری خواهان هستند. تنها تعداد انگشت شماری از ایالات در ادوار مختلف نتایج متغییری داشته اند.

در این انتخابات بایدن دموکرات حدود ۲.۸ درصد رای مردمی بیشتری از ترامپ کسب کرده است. به عبارت دیگر ترامپ با وجود حملات رسانه ای نظام مند، نسبت به سال ۲۰۱۶ هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ نسبت، رای بیشتری کسب کرده است.

سوال اینجاست که چه تغییری در نقشه انتخاباتی ایالات متحده به وجود آمده که با این که دموکراتها نسبت به ۴ سال پیش نسبت کمتری از آرا را کسب کرده اند ولی قادر به شکست ترامپ شدند؟

پاسخ این سوال در گسترش رای گیری پستی و انتقال رای بین ایالتی است. در این دوره انتخابات با توجه به توجیهی که برای رای گیری پستی بوجود آمد، دموکراتها توانستند با توزیع پستی، آرا در ایالات حد مرزی را مهندسی کنند.

در این شیوه دهها هزار رای از ایالتهای دیوار آبی که پایگاه مستحکم دموکراتهاست به وسیله پست به ایالتهای حد مرزی منتقل شد. اقدامی که در کثرت آرای پستی و نسبت فوق العاده بالای آرای بایدن در این ایالات مشهود است، آرایی که ترامپ مکرر به شمارش آنها اعتراض می کند ولی در بایکوت و سانسور رسانه ای صدایش شنیده نمی شود.

هر چند این حجم از انتقال رای بین ایالتی در آمریکا بی سابقه است ولی به نظر نمی رسد ترامپ بتواند منع قانونی محکمه پسندی برای آن پیدا کند .

بی شک ترامپ شکایت خود را به دیوان عالی فدرال خواهد برد ولی قابل پیش بینی نیست که دیوان با استناد به قانونی بودن تعیبن ایالت توسط رای دهندگان آن را رد خواهد کرد یا به عنوان یک اخلال سازمان یافته در انتخابات با آن برخورد خواهد نمود؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چرند گویی از سر جهل مدتیست که اسمش شده تحلیل ! مهندسی توزیع آراء پستی ؟! مگه ایرانه؟! برو و مفهوم و مشروعیت absentee ballot و mail in ballot و in person balleot رو بخون تا بفهمی که از ظرفهای مصرح قانون ایالات متحده برای اخذ انواع رای با توجه به شرایط کووید استفاده شده و هیچ کس خارج از ایالات محل اقامتش رای نداده ! شما ها چه جور آدمهایی هستید واقعا ؟! فقط دو گروه رو می شناسم که بی غم نان و حفظ کیان ایران بر اساس مطامع شخصی و باندی خودشون عذادار شکست یک فاشیست وحشی که چیزی از توحش برای نابودی ملت ایران به بهانه ادب کردن رژیم ایران کم نگذاشت، دست به همه جور توجیه و تفسیر ک خلاف واقعی برای تقویت دروغ تقلب می زنند ! یکی اپوزیسیون وابسته و دیگری مزدوران داخلی نشسته در محافل در ایران!

  2. چنین ادعاهایی تنها در صورتی قابل نشرند که منبع موثق داشته باشند. نه اینکه نویسنده از یکی از دوستانش که در آمریکا زندگی می کند شنیده باشد یا در یک سایت غیر معتبر خوانده باشد و یا از همه بدتر از خودش در آورده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا