خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش شهردار از عملکرد شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی

«پیروز حناچی»،  شهردار تهران با حضور در یکصدوپنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، در تشریح لایحه دو فوریتی اصلاح استفاده از اوراق مشارکت توسط شهرداری تهران درباره اصلاح بند الف تبصره چهار مصوبه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران که به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می‌کند، گفت: امروز در این لایحه برای اخذ اوراق مشارکت جهت تامین منابع مالی خطوط متروی تهران اقدام کردیم. قطعا با این اصلاح در بودجه شهرداری تهران اجازه انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مالی اخذ می‌شود که از این رقم ۲۰۰۰ میلیارد تومان متعلق به مترو و ۱۰۰۰ میلیارد نیز در بخش اتوبوسرانی شهر تهران خرج خواهد شد.

به گزارش ایسنا شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گزارشی از عملکرد شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، ارائه کرد و گفت: اقدامات شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی از آبان ماه سال ۱۳۹۶ و با بهره‌برداری از ایستگاه فرودگاه مهرآباد، آغاز شد. در این دوره بهره‌برداری از ۵۱ دستگاه لوکوموتیو برقی، بهره‌برداری از ورودی جنوبی ایستگاه شادمان، بازگشایی بخش میانی خط هفت مترو با پنج ایستگاه و شش کیلومتر تونل، تکمیل سیگنالینگ خط سه مترو ادامه پیدا کرد تا در ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با بهره‌برداری از ایستگاه دوم قائم، پیگیری شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز در خط شش مترو، بهره‌برداری از سه ایستگاه به طول ۹ کیلومتر آغاز فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی بود که با ورود چهار قطار به ناوگان ریلی در محدوده شرقی ایستگاه‌های مترو، پیگیری شد. همچنین در آینده نیز بهره‌برداری از پست برقی ایستگاه نوبنیاد و قلعه‌مرغی، در دستور کار قرار دارد و ایستگا اقدسیه نیز در اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. در خردادماه سال آینده ورودی دوم ایستگاه سهرودی و در شهریورماه نیز بهره‌بر داری از فاز اول پایانه آزادگان انجام می‌شود.

حناچی تاکید کرد: د ر تیرماه سال ۱۳۹۹، در خط شش، افتتاح ایستگاه امام حسین را در دستور کار داریم و همچنین سه هواکش میان‌تونلی در این خط به بهره‌برداری می‌رسد و ایستگاه‌های تربیت مدرس، شهرک آزمایش، یادگار امام و ستاری تکمیل خواهند شد. منابع مورد نیاز برای تکمیل خط شش متروی تهران ۲۴۵۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در خط ۷ مترو نیز در مرداد ماه سال آینده ایستگاه بسیج به بهره‌برداری خواهد رسید. در شهریور و مهرماه نیز هواکش‌های میان‌تونلی در خط ۷ به بهره‌برداری خواهند رسید و در دی و بهمن‌ماه سال آینده نیز ایستگاه برج میلاد به بهره‌برداری می‌رسد. در اسفندماه سال ۹۸ ایستگاه شهید محلاتی به بهره‌برداری خواهد رسید. در مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خط هفت متروی تهران ۱۸۴۵ میلیارد تومان است.

شهردار تهران در بخش دیگری از گزارش حمل و نقلی خود به اعضای شورای شهر تهران به موضوع اتوبوسرانی در تهران اشاره کرد و افزود: ۵۹۲۶ دستگاه اتوبوس کل ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران را تشکیل می‌دهند که از این میان ۱۳۴۲ دستگاه در بخش عمومی و ۴۵۸۴ دستگاه در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. از اتوبوس‌هایی که در شهر تهران مشغول فعالیت هستند، ۴۲۸ دستگاه در بخش عمومی فرسوده و ۲۸۰۴ دستگاه نیز در بخش خصوصی فرسوده هستند لذا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و با گرفتن تسهیلات و توزیع آن بخش اتوبوسرانی را تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با ۱۷ رای موافق، دو فوریت لایحه شهرداری تهران مبنی بر استفاده از اوراق مشارکت را به تصویب رساندند و در ادامه همین جلسه اعضای شورا با ۱۸ رای موافق کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا