خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردار نوریان: هیچ رسانه‌ای بر رسانه‌ی دیگر ارجحیت ندارد

سردار احمد نوریان امروز ۱۳ مرداد در مراسم تقدیر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، گفت: هیچ رسانه‌ای بر رسانه‌ی دیگر ارجحیت ندارد و هرگونه تبعیض، نابرابری، رانت خبری و ارتباط گزینشی از نظر ما قابل پذیرش نبوده و تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی این مهم در سال جاری محقق شود.

سردار نوریان در ادمه گفت: کشور ما از جامعه‌ای متکثر  و متنوع به لحاظ گرایش‌های فرهنگی، قومی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی تشکیل شده است که از نگاه داخلی یک فرصت محسوب می شود.

سخنگوی ناجا این مزیت را از نگاه دشمنان کشور زمینه‌ای برای سوءاستفاده و تهدید اقتدار و امنیت ملی دانست و ادامه داد: لذا تلاش می‌کنند با ایجاد بحران‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی به حاکمیت ملی و منافع عمومی خدشه وارد کنند که نمونه‌ی آن تحریم‌های ظالمانه و فشارهای معیشتی به مردم مقاوم ایران اسلامی است که البته به حول و قوه الهی به زودی ناامید شده و به عنایت الهی بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

سخنگوی ناجا در بخشی از صحبت‌هایش همکاری پلیس و رسانه را دو رکن اصلی تامین امنیت برای جامعه دانست.

سردار نوری رسانه‌های بیگانه که قصد مشکل‌سازی در داخل کشور دارند را دچار لمپنیسم دانست و گفت: امروز  راهبرد رسانه‌های بیگانه و دشمن در مواجهه با پلیس، انتشار اخباری با رویکرد تخریب، سیاه نمایی، شایعه سازی، بی اخلاقی، ترغیب به رفتارهای هنجارشکنانه، ایجاد هرج و مرج و است که  از فرهنگ لمپن آنها است؛ در صورتی که از نظر ما رسانه‌های متعهد نظام به عنوان حافظ امنیت جامعه با رعایت اصولی اخلاق‌مداری، قانون‌مداری و صداقت و شفافیت در مسیر مقابله با رویکرد مخرب جریان رسانه‌ای مزدور گام بر می‌دارند؛ به طور حتم، پلیس از چنین رسانه و خبرنگاری حمایت خواهد کرد.

سردار نوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش انتشار اخبار صحیح و امیدبخش را از وظایف رسانه عنوان کرد.

او همچنین گفت: مرکز اطلاع رسانی ناجا باید در ارائه‌ی اخبار و اطلاعات به موقع عمل کند و هرگونه تبعیض، نابرابری، رانت خبری و ارتباط گزینشی از نظر ما قابل پذیرش نبوده و تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی این مهم در سال جاری محقق شود.

وی در ادامه گفت: در این مدت به‌رغم ناملایمات و بی‌انصافی‌هایی که در حق پلیس خدمتگزار شده است هیچ‌گونه شکایتی از رسانه‌ها یا خبرنگاران صورت نگرفت؛ تلاش شده است سایت پلیس رقیب رسانه‌ها و خبرنگاران نباشد؛ عمدتا به عنوان یک منبع موثق خبری به صورت شبانه‌روزی ارائه‌ی خدمات کرده و ان‌شاالله به زودی خبرگزاری پلیس به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء می‌یابد.

نوریان در پایان به موضوع ارجح نبودن هیچ رسانه‌ای به رسانه‌ی دیگر پرداخت و گفت: از نظر ما هیچ رسانه و خبرنگاری بر رسانه و خبرنگار دیگر ارجحیت ندارد، ملاک کار، رویکردها و خط مشی است که رسانه‌های نوشتاری، تصویری، دیداری دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا