خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت سیاسیون اصولگرا از رییس‌جمهور روحانی

خبرگزاری اصولگرای فارس در گزارشی با عنوان «استقبال چهره‌های انقلابی از مواضع اخیر رئیس‌جمهور» نوشت:

 سخنان روز چهارشنبه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع مدیران اجرایی کشور مبنی بر تغییر رویه‌های موجود و مقابله با زورگویی استکبار و تکیه بر توان داخلی بازتاب گسترده‌ای میان رسانه‌ها و فضای سیاسی جامعه گذاشته است و حتی بسیاری از شخصیت‌های اصولگرا نیز به حمایت از این سخنان واداشته است؛

خیلی از شخصیت‌های انقلابی و بعضا رقبای انتخاباتی روحانی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی دشمن کنار دولت هستیم و همه با هم ید واحده هستیم، بر حمایت از دولت برای عبور از شرایط حال حاضر اقتصادی جامعه تاکید کردند:

حداد عادل: انتظار داریم روحانی پس از سخنان مثبت به روش قبل بازنگردد

غلامعلی حداد عادل عضومجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن استقبال از مواضع روز گذشته رئیس‌جمهور به ارزیابی خود از این سخنان پرداخت.

حداد عادل  با اشاره به سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان اظهار داشت: سخنرانی روز چهارشنبه رئیس‌جمهور با سخنان قبلی ایشان متفاوت بود، آقای روحانی بیان تازه‌ای داشت که ما آن را درست، مثبت و متناسب وضع موجودارزیابی میکنیم و امیدواریم به ایجاد یک حس مشترک در میان عموم مردم کمک کند .

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: همه ما معتقدیم که جنگ اقتصادی علیه انقلاب و کشور برپا شده و دشمن پیمان‌شکن تلاش می‌کند با اعمال فشار اقتصادی از ملت و نظام امتیاز بگیرد و درنهایت استقلال ما را نشانه‌ گرفته است.

وی بر همین اساس یادآور شد: صحبت اخیر رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که ما باید کشور و ملت را به سمت آگاهی از وضعیت واقعی جلو برده و برای چنین شرایطی آمادگی روحی و اجتماعی متناسب با جنگ اقتصادی فراهم شود؛ مهمترین آمادگی، وحدت است، اینکه دولت، ملت و جناح‌های مختلف یک حرف بزنند.

حداد عادل با بیان اینکه این روزها که فضای رسانه ای فوتبال داغ است مثالی از فوتبال میزنم گفت: ما در داخل با هم رقابت می‌کنیم، اما وقتی به عنوان تیم ملی با یک رقیب بیگانه مسابقه میدهیم اختلافات را کنار گذاشته و همه در کنار هم موفقیت ملی را دنبال می‌کنیم و دیگر تیم‌های داخلی مطرح نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ما امروز باید بدانیم لازمه مقابله دولت با دشمن خارجی، کنار هم قرار گرفتن همه ارکان نظام و مردم است؛ سخنان رئیس‌جمهور نکات مثبت زیادی داشت، اما انتظار داریم این سخنان ادامه یابد و ایشان به شیوه‌های قبل بازنگردد تا وحدت ملی حاصل شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم دولت به نصیحت‌هایی که به مردم می‌کند، قبل از آن خود عمل نماید، تصریح کرد: دولت در حل مشکلات امروز اقتصادی در بی‌ثباتی ارز، اولا اولویت‌های منطقی مصرف ارز را تعیین کند و به آن عمل نماید، ثانیا؛ چنانچه از این فضا سوءاستفاده شد، جلوی این سواستفاده ها با قاطعیت قوه قضائیه گرفته شود علاوه بر دولت مردم نیز لازم است الگوی مصرف خود را متناسب با شرایط جدید تغییر دهند و از اسراف خودداری کنند.

حداد عادل در عین حال به حمایت از کالای داخلی و سیاست‌گذاری منطقی و درست در ورود اجناس خارجی اشاره کرد و گفت: دولت باید راه های تازه ای برای جذب نقدینگی ایجاد کندتا سرمایه های مردم در مسیر صحیح اقتصادی قرار گیرد در این صورت شرایط فعلی به ثبات گذشته بازمی‌گردد.

وی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: ما با اینکه منتقد دولت بوده‌ایم، امروز و برای حل مشکلات داخلی، در مقابل دشمن خارجی در کنار دولت هستیم، به شرط آنکه، رئیس‌جمهور نیز به سخنانی که گفته است عمل کند.

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این شرایط ضروری به نظر می‌رسد  مدیریت درست در فضای مجازی است تا با عوامل جنگ روانی مقابله شود دولت مطمئن باشد ملت همانند دوران جنگ تحمیلی در این جنگ اقتصادی نیز کنار دولت بوده و دشمن ناکام می‌شود.

قالیباف: همه با هم با هر سلیقه و گرایشی کنار هم می‌ایستیم و جنگ اقتصادی دشمن را تبدیل به فرصت می‌کنیم

محمدباقر قالیباف در مراسم گرامیداشت سالروز دفن شهدای گمنام شهرستان تربت حیدریه در جمع مسئولان و مردم ولایت مدار این شهرستان با بیان اینکه به هرحال همه ما خوشحالیم که دولت ما یک اعلام موضع روشنی در مقابل امریکا داشت و گفت ما باید در مقابل زیاده خواهی امریکا بایستیم و تاکیدات خوبی به مسئولین در دولت برای  حل مسایل اقتصادی داشت، این حرف درستی است ولی   علاوه بر گفتن نیازمند عمل هم است و ما امیدواریم دولت اینبار با عزمی جزم این حرف ها را به عرصه عمل بیاورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما باید بایستیم و مقابل این جنگ اقتصادی که ایجاد شده به میدان بیاییم. همه باید دست به دست هم بدهیم و مطمئن باشیم اگر با وحدت و همدلی و ارتباط عمیق بین همه مدیران و مسئولان و مردم بدون هیچ بهانه و یا خدایی نکرده رفتار سیاسی در کنار هم باشیم حتما می توانیم بر این مشکل هم فائق بیاییم. بارها و بارها حضرت اقا فرموده اند که در حوزه اقتصاد مقاومتی باید نگاه مان به داخل باشد نه اینکه ببینیم اتحادیه اروپا برای ما چه می کند. قطعا آنها برای ما کاری نخواهند کرد. خود ما باید اقدام کنیم. همه هم معتقدند از کارشناسان تا دولت که نه درمنابع مادی و نه منابع انسانی چیزی کم نداریم. در این روزها بارها شنیدیم ریاست محترم جمهور گفته اند ما مشکل ارزی نداریم. البته باز تاکید می کنم اگر این مشکل پیش آمده به این دلیل است که فرصت را دست مردم نداده ایم.

وی ادامه داد: گاهی رسانه های بیگانه و برخی داخلی ها می گویند، دولت در سایه نمی گذارد دولت کارش را انجام دهد. حتی برخی پارا فراتر گذاشته و بدون ارایه  هیچ دلیلی با گستاخی می گویند رهبری اجازه نمی دهد، اما شما دیدید رییس محترم جمهور اعلام کردند که مقام معظم رهبری فرمودند این جمع -این شورا که از سه قوه تشکیل شده تا برای این شرایط اقتصادی تصمیم گیری کند- هر تصمیمی بگیرد را اجرا کنید حتی در مواردی که نیاز به نظر من است، منتظر سیر مراحل اداری کار نشوید و اگر جایی نیاز به نظر من بود لازم نیست مراجعه کنید و همان لحظه که تصمیم گرفتید اجرا کنید من هم تایید می کنم و ابلاغش را می دهم. هیچ وقت رهبری به این شکل همه قوا را در جهت برنامه ریزی های  اقتصادی دولت بسیج نکرده اند و این حمایت برای هیچ دولتی تاکنون صورت نگرفته است  و دولت باید از این فرصت بی نظیر برای حل مشکلات استفاده کند.

وی با بیان اینکه دشمن ما بداند حال که او اینگونه به میدان امده است هم مردم مسئولان و نظام در همه بخش ها دست به دست هم  می دهند و حتما مطمئنیم به فضل الهی خداوند این نصرت و موفقیت را در جنگ اقتصادی نابرابر نصیب ما می کند.  ما همه با همان روحیه و فرهنگ دهه 60 که همه کنار هم ایستادیم، این تهدید دشمن را تبدیل به بزرگترین فرصت می کنیم و اجازه نمی دهیم دشمن از این ضعف ما به عنوان یک اهرم استفاده کند. همه ما بدانیم که ادامه راه شهدا و عزت اسلام و کشور وامنیت این کشور و افتخار ایران عزیزمان در این است که دست در دست هم بدهیم و با هر سلیقه ای که هستیم اگربه هریک از موارد کشور، انقلاب و یا فرزندان مان علاقمندیم، در کنار هم در این مسیر قرار گیریم. البته در این مسیر اولین گام را دولت مردان باید بردارند و به صحنه عمل بیایند و همه مردم هم در این مسیر پیش می روند تا یکبار دیگر امریکا و اسراییل را ناامید می کنیم.

جلیلی: رئیس جمهور ریاست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برعهده گیرد/ ارائه مشورت اقتصادی به دولت

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی راهکارهای مقابله با تحریم و چگونگی اداره شایسته کشور در شرایط کنونی با حضور سعید جلیلی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان و مسئولان سابق و فعلی برگزار شد.

در این نشست که در دفتر سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، جلیلی ضمن توصیف شرایط فعلی گفت: با گذشت دو سال و نیم از اجرای برجام، طرف مقابل اذعان دارد که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده اما همگان مشاهده کردند که بخشی از طرف مقابل رسما از تعهدات خود شانه خالی کرد و بخش دیگری از  طرف مقابل نیز برای اجرای تعهدات خود تضمینی به ایران نمی دهد، به گونه ای که مرکل صدر اعظم آلمان رسما اعلام کرد اینکه اروپا بتواند رفتار امریکا را جبران کند توهم است و ماکرون رییس جمهور فرانسه نیز گفت ما نمی توانیم شرکت های اروپایی را مجبور به کار با ایران کنیم.

وی افزود: طبق بیانیه ای که 3 کشور اروپایی پس از خروج ترامپ از برجام منتشر کردند، ضمن تعیین بایدها و نبایدها برای ایران صحبت از موضوعات جدید مثل موشکی و منطقه ای برای ایران کردند لذا امروز همه اذعان دارند برای اداره کشور نباید به امریکا اعتماد می شد همچنانکه نمی توان معطل چند کشور اروپایی شد و باید با اتکا به توانایی های خومان کشور را اداره کنیم.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی افزود: شبیه تجربه امروز در حوزه تحریم ها و فشارهای خارجی را پیش از این در سال های 90 تا 92 نیز داشتیم و بر اساس همین تجربه باید گفت قطعا می‌توان امروز هم کشور را به نحو شایسته‌ای اداره کرد.

جلیلی ادامه داد: اگر هوشمندی به خرج داده شود می‌توان بسیاری از تهدیدات ناشی از تحریم و فشار خارجی را به فرصت تبدیل کرد بگونه ای که حداقل فشار به مردم وارد شود.

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام افزود: «تحریم های فلج کننده» ادعایی دشمن وقتی  می تواند آثار خود را نشان دهد که قبل از آن «تحلیل های فلج کننده» اثر خود را در جامعه گذاشته باشد، در صورتی که با ابتدایی ترین تحلیل ها نیز مشخص بود نباید به برجام خوشبین بود زیرا طبق همین سند اصلا قرار نبود تمام تحریم ها برداشته شود و در آن تاکید شده بود که بخش قابل توجهی از تحریم ها باقی خواهد ماند اما متاسفانه بسیاری از سازوکارهای مقابله با تحریم در این چند سال تضعیف و حتی تعطیل شد در حالیکه از همان ابتدا دشمن اعلام کرده بود با وجود برجام نیز بخش زیادی از تحریم ها حفظ خواهد شد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: مهم ترین راه مقابله با تحریم‌های دشمن تلاش برای بی‌اثر کردن آنهاست.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در چند سال گذشته کارگروه های اقتصادی مختلفی که در این زمینه فعالیت داشتند به نتایج خوب و عملیاتی برای مقابله با تحریم ها رسیده اند که علیرغم ارائه به دستگاه های مربوطه متاسفانه در عمل به این موضوع توجه چندانی نشد.

وی افزود: امروز دشمن به صراحت اعلام کرده که با فشارها و تحریم ها چند محور از جمله «تولید و فروش نفت»، «مراودات ارزی و بانکی»، «بازار ارز» و «اخلال در مسیر پیشرفت کشور» را هدف گرفته اما واقعیت آن است که می توان بر همه این مشکلات غلبه کرد به شرطی که کار جدی گرفته شود و مسئولان با اتخاذ تصمیم های صحیح و به موقع با رویکرد جهادی اقدام کنند.

جلیلی در پایان تصریح کرد: ان شالله در چهلمین سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین حربه های دشمن نیز ناکام خواهد ماند و شکوه و عظمت نظام اسلامی با اتخاذ تدابیر صحیح و به موقع و با پشتیبانی مردم بار دیگر خود را نشان خواهد داد.

هم چنین در ادامه این نشست کارشناسان و مسئولان حاضر در جلسه به ارائه راهکارهای عملیاتی خود جهت مقابله با تحریم ها پرداختند که اهم آن به شرح ذیل می باشد:

-متاسفانه از سال 92 و با روی کار آمدن دولت یازدهم، بسیاری از زیرساختهای ایجاد شده برای مقابله با تحریم ها از بین رفت.

– یکی از شروط اصلی اداره موفق کشور در شرایط کنونی همراهی و هماهنگی مدیران دستگاه های مهم و ذی ربط با یکدیگر است.

– کشوری را که به لحاظ جغرافیایی 15 همسایه دارد نمی توان به راحتی تحریم کرد.

– علیرغم همه فشارهای خارجی، با راهبرد اتکا به درون و استفاده از ظرفیت تعامل با کشورهای دوست در سطح مدیریت اقتصاد کشور می‌توان اکثر تحریم ها را بی اثر کرد.

– مدیریت کار اقتضا می کند خود رییس جمهور ریاست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برعهده گیرد.

– آنچه بازار ارز را دچار تلاطم کرده واردات کالا و خدمات نیست بلکه سایر مصارف ارزی مانند قاچاق، خروج سرمایه و خرید ارز برای سفته بازی است.

– باید با استفاده از تجارب قبلی، گروه بندی کالاها هرچه زودتر انجام شود.

– بخش عمده ای از تلاطم های فعلی در بازار ارز ریشه در سوءتدبیرهای داخلی از جمله ضعف در نظام بانکی و رشد سرسام آور و توزیع ناعادلانه نقدینگی دارد.

– همچنین برای مدیریت تقاضای ارز راهکارهای ذیل پیشنهاد می شود:

تعبیه سازوکار بهینه برای بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی کشور

استفاده از ظرفیت سایر پیامرسان های بین بانکی دنیا به جای سوییفت

استفاده از مکانیزم هایی مانند بورس نفت

استفاده از ظرفیت شبکه ارز رمزها با رویکرد داخلی و بین المللی

عملیاتی کردن پیمان های پولی دو و چندجانبه با محوریت بانک مرکزی

ایجاد مرکز بین المللی مالی در داخل و استفاده از مراکز مالی بین المللی دیگر کشورها

تلاش برای تغییر نقشه ارزی کشور و متنوع سازی منابع و مصارف

استفاده از سازوکارهای مالیاتی برای هدایت نقدینگی

حاجی‌بابایی: فراکسیون نمایندگان ولایی با تمام توان از حرکت جدید رئیس‌جمهور حمایت می‌کند

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در تغییر رویکرد با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: صحبت‌های آقای رئیس جمهور که پذیرفت روند موجود روند قابل قبولی نیست و باید حتماً طرح نویی در انداخت و اینکه پذیرفت که در فضای جنگ اقتصادی هستیم خوب بود.

وی افزود: جنگ اقتصادی شرایط خودش را می‌طلبد. شرایط ویژه جنگ اقتصادی این است که همه وارد میدان شوند، وحدت داشته باشند و افراد جهادی میدان‌داری کنند و افرادی باید میدان داری کنند که حاضرند شب و روز بایستند و هم فکر خوب داشته باشند و هم تلاش و کوشش زیادی داشته باشند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اینکه آقای رئیس جمهور با استحکام اعلام کرد که ایستاده تا تغییراتی را ایجاد کند و ایستاده تا ایرادات را اصلاح و مشکلات را حل کند قابل تحسین است اما در این باره نباید تنها به شعار بسنده کرد و گفته‌های آقای رئیس‌جمهور باید جنبه عملیاتی پیدا کند و عملیاتی شدن آن مستلزم این است که ایده‌های گذشته خود را تغییر دهد و برخی اظهارات گذشته خود را که به عنوان مثال گفته بود جامعه مشکلی از نظر اقتصادی ندارد را تغییر دهد و این نوع گفتمان را باید کنار بگذارد و یک گفتمان جدید مبتنی بر اینکه اشکال وجود دارد و باید مشکلات را برطرف کرد باید جایگزین شود و این رویکرد به تنهایی خود اقدام مثبت و مبارکی است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن اظهارات رئیس جمهور منوط به این است که گفتمان تغییر کند و از امروز باید ببینیم دولت چه طرح نویی را جایگزین روش‌های قبلی خواهد کرد و مردم باید این تغییرات را حس کنند.

وی افزود: نکته بعد تغییراتی است که باید در کابینه صورت پذیرد. تیم فعلی دولت کارآمد نبوده و و نتوانسته مشکلات را مرتفع کند. رئیس جمهور ابتدا گفت که ایستاده و بعد هم گفت که باید تغییرات ایجاد شود که هر دو امری مثبت تلقی می‌شود و باید انجام شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت:  در بحث تغییرات تیم اقتصادی موفق نبوده و باید تغییر پیدا کند و نیروهای جهادی جایگزین تیم فعلی شوند و نیروهای جدید باید نیروهایی مردمی باشند، دردمندتر باشند و جهادی کار کنند و به اینکه ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اعتقاد داشته باشند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: ما در مجلس با تمام توان از رویکرد جدید رئیس جمهور حمایت و با تمام توان رئیس قوه مجریه را کمک می‌کنیم و مجلس برای این کار آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر انجام استیضاح رئیس جمهور و عدم کفایت وی در مجلس اظهارداشت: اینکه زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی از نمایندگان می‌گویند بحث استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهور را پیگیری می‌کنند باید در این باره بگویم که تا به امروز هیچ بحثی در فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح نشده و فراکسیون به این موضوع اعتقادی ندارد و اگر کسی هم حرفی زده موضع شخصی خود را عنوان کرده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: بنای فراکسیون ما بر این است که مشکلات کشور و مردم حل شود و فراکسیون نمایندگان ولایی از حرکت جدید رئیس جمهور حمایت می‌کند اما معتقدیم که این اظهارات باید عملیاتی شود.

زاکانی: سخنان رئیس جمهور صدای برحق ملت رشید ایران بود/ نویدی بر آغاز جبهه‌بندی

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان عصر امروز رئیس جمهور در جمع مدیران اجرایی کشور گفت: این فرمایشات جناب آقای رئیس جمهور صدای برحق ملت رشید ایران بود که از حلقوم ایشان درآمد.

رئیس کمیسیون ویژه برجام در ادامه گفت: به نظر من آقای روحانی رئوسی را بیان کرد که نیازمند همت جمعی و عزم عمومی نخبگان و عموم مردم در جهت پشتیبانی از تحقق این امور است.

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان داشت: به هر حال امروز این صحبت‌ها برای بنده بسیار منشأ امید شد و می‌بایست در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و توطئه‌های روزافزون آن جبهه‌ای از مسئولان، نخبگان و عموم مردم شکل بگیرد و این سخنان نویدی بر آغاز این جبهه‌بندی جدید است.

زاکانی در پایان گفت: امیدواریم که این سخنان در مقام حرف باقی نماند و لوازم تحقق این سخنان بسیار مهم رئیس جمهور توسط مسئولان کشور و به ویژه وزرای عزیز دولت فراهم آید.

دهقان: امیدواریم عملکرد آقای رئیس‌جمهور هم مانند صبحت‌های امروزشان مثبت باشد/در کنار دولت هستیم

محمد دهقان نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به صحبت‌های عصر امروز رئیس جمهور در جمع مدیران اجرایی کشور در ارتباط با بهره‌گیری از مشاوران و تغییر رویکرد در شرایط فعلی گفت: ما از صحبت‌های آقای رئیس جمهور حمایت می‌کنیم و ما نیز معتقدیم که باید وزرا از مشاوران و کارشناسان در حوزه‌های مختلف بهره بگیرند.

وی افزود: همانطور که ما پیش از این نیز عنوان کردیم از رویکرد دولت در بحث تولید و حمایت از این بخش حمایت می‌کنیم و در کنار دولت هستیم.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: آنچه در اینجا مورد تأکید است این است که صحبت‌های امروز آقای رئیس جمهور در تغییر رویکردها و استفاده از نیروهای کارآمد جنبه عملیاتی به خود بگیرد و افرادی که به عنوان مثال 7 میلیون و 300 هزار سکه تنها به 115 هزار نفر فروخته‌اند و به بیت‌المال صدمه زده‌اند کنار گذاشته شوند.

دهقان خاطرنشان کرد: این مسئله تحقق صحبت‌های رئیس جمهور مستلزم این است که افرادی که باعث شدند تا ارزش پول ملی این کشور به یک سوم کاهش یابد کنار بروند و افراد جدید و با انگیزه و خوش‌فکر و کارآمد جای آنها را بگیرد.

وی افزود: صحبت امروز آقای رئیس جمهور مثبت بود و ان‌شاءالله رفتار و تصمیمات آقای رئیس جمهور هم متناسب با صحبت مثبت امروزشان باشد قطعاً ما از ایشان حمایت می‌کنیم.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور نیازمند یک رویکرد نیز هست و افرادی که از خود ناکارآمدی نشان دادند نباید دیگر در دولت به کار خود ادامه دهند.

دهقان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وقتی در دوران مسئولیت وزیری قیمت مسکن چند 10درصد افزایش پیدا می‌کند نباید این فرد در این اوضاع اقتصادی دیگر به کار ادامه دهد و ما نیازمند مدیران جدیدی هستیم که متناسب با این وضعیت بتوانند کار کنند.

وی افزود: مدیرانی که فقط اهل مصرف هستند و فقط مدیریت هزینه پول دارند و مدیریت تولید روت ندارند به درد این زمان نمی‌خورد.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: یکی از نمونه‌های استفاده از نیروی جوان و مزایای بهره‌مندی از نیروی جوان وزیر ارتباطات است که توانست در حوزه تلفن همراه جلوی رانت‌خواری‌ها و قاچاق را بگیرد. ما نیازمند نیروهای جوان و مبتکر هستیم که به شکر خدا در کشور از این نیروها زیاد داریم.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: امروز راه حل مشکلات کشور عقب‌نشینی نیست و بحمدالله امروز آقای رئیس جمهور هم گفتند که تنها راه مقاومت و ایستادگی است و راه‌های برون‌رفت از این وضعیت نیز روشن است. ما امروز انبوهی از جوانان را داریم که راه برون‌رفت از این وضعیت را پیدا کرده‌اند و این جوانان که راه‌حل برون رفت از این مشکلات را یافته‌اند برای تقویت تولید و اشتغال و برای جلوگیری کاهش ارزش پول ملی راه حل دارند باید در دولت جذب شوند و دولت از آنها استفاده کند و ما هم حتماً‌ از دولت در راستای تقویت اقتصاد کشور، رونق اقتصادی و عبور عزتمندانه از این فشارهای آمریکا حمایت خواهیم کرد.

نقوی حسینی: رویکرد جدید رئیس‌جمهور برای تغییر در رویه‌های موجود را حمایت می‌کنیم

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به صحبت‌های امروز رئیس جمهور در جمع مدیران اجرایی کشور در خصوص مقاومت در برابر دشمن و تغییر رویکرد در شرایط فعلی کشور گفت:‌ ما از این رویکرد دولت حمایت می‌کنیم و معتقدیم که صحبت‌های امروز آقای رئیس جمهور باید جنبه عملیاتی به خود بگیرد و در حد حرف باقی نماند.

وی افزود: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که سر دادن شعار و تبلیغات این چنینی جایگاهی ندارد و عرصه، عرصه عمل است و باید حرف‌ها و صحبت‌ها جنبه اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ امروز ما در دو جبهه داخلی و خارجی باید به فعالیت بپردازیم و ضمن اینکه در داخل به حمایت از تولیدکنندگان می‌پردازیم در عرصه خارجی باید در مقابل دشمن تمام‌ قد بایستیم و مقاومت کنیم.

نقوی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشور ایجاد می‌کند تا تیم اقتصادی دولت تغییر کند چرا که آقایانی که اکنون در رأس کار در این بخش هستند 5-6 سال است که در این سمت هستند و نتیجه کار آنها را امروز می‌بینیم و باید نیروهای جوان، خلاق و جهادی جایگزین آنها شود.

وی در پایان گفت: ما از رویکرد دولت برای حمایت از تولید ملی حمایت می‌کنیم و خواستار تغییر در رویکرد و تیم اقتصادی دولت هستیم و نمایندگان امروز با صدور بیانیه‌ای و با امضای 187 نفر از وکلای ملت این خواسته را از دولت مطرح کردند.

حسینی: جناح‌ها و گروه‌های مختلف از مواضع اخیر رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند/ برای حل مشکلات به دولت کمک می‌کنیم

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد  در گفت وگویی مشروح با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در نشست هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور، گفت: مدت‌ها بود که ما منتظر چنین رویکردی از رئیس‌جمهور بودیم، چون مشکلات کشور جدی است و مردم توقع دارند دستگاه اجرایی طرح و برنامه اساسی برای مقابله با این جنگ و فشار روانی و مشکلات اقتصادی داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: رئیس‌جمهور در این نشست نکات بسیار خوبی را بیان کرد از جمله اینکه باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم. این مسئله مهمی است و اگر قرار باشد کار بزرگی انجام شود ابتدا باید از دولت که یک مجموعه عریض و طویل در کل کشور است، آغاز شود و دولت بتواند به فرازهایی از اقتصاد مقاومتی که یکی از آنها صرفه‌جویی است، عمل کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: روحانی به مسئله وحدت و انسجام در کشور هم اشاره کرد که یکی از مشکلات هم،‌همین بود و اگر در گذشته راهکاری ارائه می‌شد و نقدی صورت می‌گرفت چندان گوش شنوایی وجود نداشت که امیدواریم از این پس اینگونه نباشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه امیدواریم از این پس در مقابل معاندان و دشمنان نظام ایستادگی شود، ادامه داد: از اینکه آقای روحانی تاکید کرد ما در برابر آمریکا تسلیم نخواهیم شد و اینکه عزت تاریخی و ملی خودمان را حفظ خواهیم کرد، نکته بسیار مهم و گام مثبتی است.

وی اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور با قدرت مواضع قاطع انقلاب و نظام را بیان کند و بگوید در این نبرد و جنگ اراده‌ها ما تسلیم نخواهیم شد و در نهایت آمریکا است که به زانو درخواهد آمد بسیار نکته قابل توجهی است.

حسینی اظهار داشت: رئیس‌جمهور یک تواضع هم در مقابل مردم و جناح‌ها نشان داد که این یک گامی مثبت است و امیدواریم این رویکرد در سطح مدیران مختلف کشور هم وجود داشته باشد و بدانند در این شرایط همه باید در کنار هم باشیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: تاکید رئیس‌جمهور به استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت و فرهنگ نظام هم از نکات مثبتی بود که جای تقدیر دارد.

وزیر اسبق ارشاد افزود: قبل از مردم دولتی‌ها باید خودشان را در خط مقدم بدانند و بیش از گذشته تلاش کنند. هم در اضافه کردن ساعات کار و هم در بحث کمی و کیفی به کار خود سرعت بخشند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یادآور شد: یکی از نکات مهمی هم که در سخنان رئیس‌جمهور مطرح شد موضوع اشتغال بود که امیدواریم این موضوع به ویژه در حوزه مسکن جدی گرفته شود و نقدینگی مردم که تاکنون یک روز سراغ ارز، یک روز سکه و یک روز هم سراغ خودرو می‌رفت به سمت مسکن، بورس و بازار سهام بیاید.

حسینی ادامه داد: اینها راهکارهایی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و رئیس‌جمهور هم امروز به این رویکرد رسیده‌ که باید به این تاکیدات توجه کند.

وی اضافه کرد: تصمیمی که برای جلوگیری از واردات بی‌رویه برخی از کالاها گرفته شده تصمیم خوبی است باید کسانی که به کارهای اقتصادی و تولیدی هستند همراهی کنند. دولت هم باید نظارت کند قیمت‌ها کنترل شود و احتکار وجود نداشته باشد. البته دستگاه قضایی و سایر نهادی مرتبط هم کمک خواهند کرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: در کل حرف‌های خوبی در نشست هم اندیشی مدیران اجرایی بیان شد و امیدواریم این مواضع ادامه داشته باشد، قطعا سایر دلسوزان نظام، تشکل‌ها، گروه‌ها و جناح‌های مختلف از چنین مواضعی حمایت می‌کنند و برای رفع مشکلات به دولت کمک خواهند کرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد:‌ رئیس‌جمهور هم برخی مدیرانی که توان و روحیه کار در چنین شرایطی ندارند را تغییر دهد و عذر آنها را بخواهد تا بتوانیم انشالله از این مشکلات عبور کنیم. تاریخ انقلاب هم نشان داده که ما هرجا عزم و اراده جدی برای حل مشکلات داشتیم موفق بودیم و هر جا به حاشیه‌ها پرداخته‌ایم و مسائل را جدی نگرفته‌ایم، به مشکل خورده‌ایم.

حسینی ادامه داد: ما موفقیت دولت را عامل رضایتمندی مردم می‌دانیم و اگر مردم احساس کنند دولت اقتصاد را رها کرده و راهکار و برنامه‌ای برای آن ندارد ناامید می‌شود و اینجاست که برنامه‌های دشمن آثارش را خواهد گذاشت.

وی گفت: اکنون ما با دشمنان مختلفی روبرو هستیم و قطعا کسی نمی‌خواهد در این مواجهه و چالش دولت آسیب ببیند و همه دلسوزان نظام کمک خواهند کرد تا انشاالله از این مرحله عبور کنیم.

ذوالنوری: امیدوارم تغییر رویکرد آقای رئیس‌جمهور واقعی و اساسی باشد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره تغییر رویه دولت با توجه به فضای کنونی کشور گفت: آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی روز گذشته خود به برخی از آیات قرآن اشاره داشتند که این نشان از این دارد که وی از کدخدا رنجیده که به خدا پناه آورده و ما امیدواریم این تغییر یک تغییر اساسی باشد و آقای رئیس‌جمهور در این تغییر به باور و اعتقاد رسیده باشد که باید به خدا پناه برد نه کدخدا و من امیدوارم این تغییر رویکرد آقای رئیس‌جمهور واقعی باشد.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور گفت که دولتی‌ها باید یک ساعت کار خود را به صورت داوطلبانه و بدون دریافت حقوق انجام دهند. ما به آقای رئیس‌جمهور نمی‌گوییم یک ساعت اضافه بماند و کار کند، ما می‌گوییم آقای رئیس‌جمهور لطف کند زودتر از ساعت 9 و 10 سر کار تشریف بیاورند و زودتر از ساعت 2 بعدازظهر هم از سر کار نروند و به اندازه یک کارمند برای مسئولیتی که دارند وقت بگذارد و با روحیه جهادی کار کند و این‌گونه نباشد که وقتی برف می‌آید آقای رئیس‌جمهور در خانه خود بماند و بیرون نیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کارمندان دولت نگاه به نیروهای بالادستی خود می‌کنند تا ببینند مسئولانشان چطور هستند. تا زمانی که آقای رئیس‌جمهور خود با روحیه جهادی و فرهنگ و مدیریت جهادی به میدان نیاید، اتفاق خاصی نمی‌افتد، لذا وی باید از حالت اشرافی‌گری خارج شود و مثل سایرین به وسط میدان بیاید و کار کند تا اتفاق مثبتی رخ دهد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: درباره صحبت‌های دیروز آقای رئیس‌جمهور باید بگویم که وی باید کار را از خودش شروع کند و وارد میدان شود و دیگر اینکه آقای رئیس‌جمهور باید تغییر رویکرد و راهبرد را در دستورکار داشته باشد و صرفاً یک تغییر تاکتیکی مقطعی و روبنایی کافی نیست.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر اقتصاد مقاومتی و تولید صادرات‌محور و… تأکید داشتند و آقای رئیس‌جمهور باید بر این محورها تکیه و تمرکز داشته باشد و تا زمانی که بر این موارد تکیه نکند، در کشور اتفاق خاصی نمی‌افتد و باید به صورت زیرساختی و زیربنایی تغییر رویکرد و راهبرد دهد تا ما شاهد یک تحول باشیم و به حول قوه الهی در کشور هم زمینه‌های رشد و تعالی و رونق تولید و شکوفایی اقتصادی فراوان است و فقط نیازمند یک مدیریت جهادی است که این توانمندی‌ها از حالت استعداد به فعلیت برساند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا