خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عضو شورای شهر: حجاب به مترو مربوط نیست

/گفت‌وگوی انصاف نیوز با محمود میرلوحی/

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اعلام‌کرده از سیزدهم مرداد ماه در متروی تهران تابلوهای «با حجاب وارد مترو شوید» در ایستگاه‌های متروی تهران گذاشته‌ شده و از چندروز پیش هم پلیس‌های زن، به زنان «بدحجاب» تذکر می‌دهند.مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل متروی تهران هم گفته برخی از مسافران از حجاب برخی زنان گلایه دارند و چندروز پیش مدیرعامل متروی تهران، در نامه‌ای از پلیس مترو خواسته که برای مقابله با بدحجاب‌ها کاری کند.

این درحالی است که محمود میرلوحی عضو شورای پنجم شهر تهران  به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید این مسایل ربطی به مترو و شهرداری ندارد یک سری دستگاه‌ها همانطور که در خیابان و دیگر اماکن با بد حجابی برخورد انتظامی می‌کنند در مترو هم همین کار انجام می‌دهند.

میرلوحی در اینباره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «ما مداخله‌ای نداریم، مترو همچون سایر فضاهای عمومی دیگر است و این  اقدام مربوط به شورای شهر و مدیریت شهری نیست؛ لذا بعضی دستگاه‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند و برخورد انتظامی می‌کنند؛ در مجموع این شیوه‌ها و روش‌ها موثر نبود و باید فکر دیگری کرد. افرادی هستند که دلسوز هستند و خیر کشور را می‌خواهند اما برای این قضایا که فرهنگی هستند، برخورد انتظامی راه حل نیست و باید با مطالعات و ابزارهای فرهنگی به آن پرداخت، این موضوع به دستگاه مترو ارتباطی ندارد.

او در ادامه افزود: «من خیلی در جزییات ورود نکردم اما می‌دانم ارتباطی با مترو و مدیریت مترو ندارد. این کارها گاهی اوقات انجام می‌شود برای مثال از این قبیل اتفاق‌ها در ورزشگاه‌ها هم ممکن است پیش بیاید، در فصل تابستان بحث‌هایی از این دست مطرح می‌شود، البته دوباره به نقطه‌ی قبلی برمی‌گردیم و به تازگی عمده‌ی دستگاه‌ها متقاعد می‌شوند برخورد این چنینی با مسایل، همه چیز را مربوط به زنان دانستن و نگاه مردانه به مساله‌ی زنان، عفاف، حجاب و نگاه مکانیکی داشتن و برخوردهای انتظامی راه حل نیست.

او در پایان تاکید کرد: «چه در مترو و چه در خیابان‌ها و معابر این اتفاق‌ها می‌افتد، برای مثال فصل تابستان در حاشیه ی سواحل این موضوعات مطرح می‌شود و فقط مربوط به مترو نیست و تقریبا هم تکراری شده است.»

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حالا یکی باید از این جناب میرلوحی بپرسد شماها که قائل به برخورد انتظامی با بی حجابی و بدحجابی نیستید، از وقتیکه شورا را اشغال کردید چه کار فرهنگی و تبلیغی و رسانه ای و آموزشی در مورد حجاب در فضاهای شهری انجام دادید؟
    واقعیت اینه که شماها اصلا به حجاب اعتقاد ندارید و مخالفتتون‌هم‌ازاین حیث است.

  2. حالا یکی باید از این جناب میرلوحی بپرسد شماها که قائل به برخورد انتظامی با بی حجابی و بدحجابی نیستید، از وقتیکه شورا را اشغال کردید چه کار فرهنگی و تبلیغی و رسانه ای و آموزشی در مورد حجاب در فضاهای شهری انجام دادید؟
    واقعیت اینه که شماها اصلا به حجاب اعتقاد ندارید و مخالفتتون‌هم‌ازاین حیث است.

  3. واقعا باعث تاسف هست چنین صحبت هایی! علنن از بدحجابی و جرم اجتماعی داره طرفداری میکنه و جای تعجب هم نداره امثال این آقا مسبب این وضعیت جامعه هستند . باید بهش عرض کنم شما لایق این نیستی که بخوای از شرعی که خداوند مقرر کرده و توی جامعه اسلامی به وضوح داره لگد مال میشه دفاع کنی . افکار غرب گرایانه و خائنانه امثال شماست که اینهمه مشکل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تو جامعه بوجود اومده . مدتهاست که خودم و خانواده ام از مترو استفاده نمیکنیم چون اینقدر پوشش خانم ها افتضاح هست و علنن کشف حجاب میکردن بدون اینکه مسیولین مترو اعتراضی کنند! آیا این حقوق شهروندی برای خانواده های مذهبی و مقید جایگاهی نداره ؟! مترو تبدیل به کارنوال [جنسی] شده و این آقا به جای حمایت از این طرح داره ایراد گیری میکنه! خدا لعنت کنه [آنهایی] رو که خیلی راحت پا روی خون شهدا گذاشتید .

  4. حجاب اجباری مانند کشف حجاب اجباری جواب نخواهد داد بلکه لجبازی بخشی ازجامعه به خصوص طبقه مرفه

    بیشتر خواهد شد.پیشنهادات: حجاب سفید گلدار ابیانه ای(چادر ورزنه ای) حجاب با رنگهای شاد حجاب رنگین
    حجاب کاساندانی هکسر کوروش کبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا