خرید تور تابستان ایران بوم گردی

+ تجمع معترضین آزمون پروانه نظام مهندسی

تعدادی از معترضین به نحوه برگزاری آزمون عمران محاسباتی دریافت پروانه نظام مهندسی، روز شنبه در مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.
تجمع معترضین آزمون اخذ پروانه نظام مهندسی
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، معترضین در دست نوشته های خود خواستار حذف سوالات غلط این آزمون که در خرداد ماه سال جاری توسط دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بودند.
معترضین که از استانهای مختلف کشور از جمله تهران، کردستان، خوزستان، فارس، آذربایجانشرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه در این تجمع حضور داشتند، از فارغ التحصیلان رشته مهندسی و دکترای عمران دانشگاه های مختلف کشور هستند که روزهای 22 و 23 خردادماه سال جاری برای دریافت صلاحیت های فنی خود در این آزمون شرکت کرده بودند.
سعید فتوحی یکی از فارغ التحصیلان دوره دکتری عمران از استان تهران در این تجمع به خبرنگار ایرنا، گفت: تعدادی از سوالات این آزمون غلط بود و به همین منظور مسئولان دفتر مجبور شدند تا قبل از این، با حذف دو سوال نمره آن را برای شرکت کنندگان لحاظ کنند.
وی تصریح کرد: پس از بررسی های تخصصی و کارشناسی صورت گرفته توسط اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور، مشخص شد که دو سوال دیگر نیز در این آزمون غلط بوده و باید امتیاز آن برای همه شرکت کنندگان منظور شود که تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.
فتوحی افزود: وظیفه اصلی دفتر مقررات ملی ساختمان آموزش و ترویج مقررات ملی ساختمان در کشور است تا مهندسان و متخصصان کشور در طراحی ها و احداث ساختمان های مختلف این مقررات را مدنظر قرار دهند.
امید قویدل دیگر معترض این تجمع گفت: از آنجا که تمام سوالات این آزمون توسط کارشناسان دفتر مقررات ملی ساختمان تهیه شده، لذا آنها از حذف دو سوال غلط دیگر این آزمون خودداری می کنند.
وی گفت: در صورتی که امتیاز این سوالات غلط برای شرکت کنندگان لحاظ شود تعدادی بیشتری از فارغ التحصیلان کشور می توانند پروانه نظام مهندسی را دریافت کنند.
مجتبی عبدالهی دیگر معترض فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از شیراز به ایرنا، گفت: سوالات زیادی از این آزمون غلط بود به طوری که دو سوال تاکنون حذف شده و معترضین در این تجمع خواستار حذف دو سوال 52 و 33 دیگر این آزمون هستند.
وی اظهار داشت: متاسفانه سوالات این آزمون علمی نبود، بیشتر سوالات به صورت تئوری تهیه شده بود، برخی دیگر از سوالات از منابع اعلام شده انتخاب نگردیده و پاسخ برخی دیگر از سوالات دو گزینه ای بود.
با پیگیری های خبرنگار ایرنا، غلامرضا هوایی مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص خواسته این معترضین گفت: این آزمون، سالی دو بار برگزار می شود و طی سالهای گذشته تلاش ما این بوده که همه آزمونهای نظام مهندسی با شفافیت برگزار شود، ضمن آنکه باید به تمام ابهامات شرکت کنندگان پاسخگو باشیم.
وی گفت: سوالات این آزمون توسط یک کمیته هفت نفره طراحی می شود و اعتراض داوطلبان نیز توسط این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد و اگر ابهام برطرف نشد، موضوع به کمیته تجدیدنظر که متخصصان برجسته کشور عضو آن هستند، به آن رسیدگی می کنند.
وی یادآور شد: مساله انتقاد معترضین در خصوص سوالات بار دیگر به کمیته تجدیدنظر ارسال خواهد شد و اگر ابهامی در خصوص سوالات وجود داشته باشد، بدون شک این مشکل به نفع داوطلبان برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این آزمونها همواره دفتر مقررات ملی ساختمان طبق قانون عمل کرده و قانون نیز اجازه حذف سوالی را به ما نمی دهد با این حال خواسته این معترضین بار دیگر به کمیته تجدیدنظر برای جمع بندی ارسال خواهد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا