خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد لاریجانی: حقوق بشر غربی مانع جنایت نیست

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر این که تمدن و فرهنگ غربی به بن بست و پایان راه رسیده است، اظهار داشت: آمریکایی ها و دولت های غربی شریک جرم اصلی رژیم صهیونیستی در نسل کشی منطقه محاصره شده غزه می باشند.
ˈمحمدجواد لاریجانی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دوم سیما، با بیان این که امروز رژیم صهیونیستی ضعیف تر از هر زمان دیگری است، گفت: صهیونیست ها می خواستند توان مقاومت را نابود کنند اما شکستی بزرگ تر از قبل را متحمل شدند.
وی افزود: امروز نیروهای مقاومت توان بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند وموشک های آنها تمام سرزمین های اشغالی را هدف قرار می دهد و این مساله برای رژیم صهیونیستی تبعات بسیاری دارد.
لاریجانی با بیان این که رژیم صهیونیستی در محاسبات کور است، گفت: استراتژی مقاومت اسلامی یک پدیده مهم و جدی است، مقاومت اسلامی مدرسه انقلاب اسلامی و حضرت امام بود که امروز به یک مدرسه مبارزه با سلطه تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا؛ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: رژیم صهیونیستی تصور می کردند با سرمایه گذاری که در عرصه جنگی و نظامی کرده اند و تصور می کردند با توجه به تحولات منطقه و درگیری های جهان اسلام مقاومت حامی و پشتیبانی نخواهد داشت و با یک حمله مردم اقدام به فرار خواهند کرد، اما در عمل این گونه نشد.
وی با اشاره به اقدامات تروریستی و وحشیانه گروه های تکفیری تاکید کرد: داعش مولودی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی ها ایجاد شده است و البته از سرخوردگی مسلمانان استفاده می کنند.
لاریجانی با بیان این که رژیم صهیونیستی در غزه درمانده و مستاصل شده است، گفت: در هر شرایطی و با هر محاسبه ای مقاومت پیروز صحنه است. اما این که حقوق مردم غزه چیست بسیار روشن است.
وی بیان داشت: رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است و طبق قوانین بین المللی مردم فلسطین می توانند از هر ابزاری برای بیرون کردن متجاوز استفاده کنند ومحاصره ای که در غزه ایجاد کرده اند جرمی اضافه بر اشغالگری است.
لاریجانی با تاکید بر این که جهان اسلام برای دفاع از غزه و فلسطین باید وارد میدان شود، گفت: صرف محکومیت ظاهری تجاوز صهیونیست ها به غزه کافی نیست و باید اقدام عملی برای محکوم کردن آنها انجام شود.
وی آمریکا را شریک مستقیم جنایات صهیونیست ها در غزه دانست و افزود: کشورهایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و در سرزمین های اشغالی زرادخانه ایجاد کرده اند باید جوابگوی این کشتار باشند.
لاریجانی با تاکید بر این که کشورهای بزرگ و تاثیرگذار جهان اسلام باید راه برای رفع محاصره غزه باز کنند، گفت: کشورهای اسلامی قدرتی که دارند بی نظیر است و ما باید با اتحاد سیلی محکمی به صهیونیست ها بزنیم و جلوی این جنگ را بگیریم.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت وگوی ویژه خبری بیان داشت: در اسناد حقوق بشری و سازمان ملل حق دفاع از خود و حق حیات دو عنوانی است که افراد مجاز به استفاده از زور مجاز هستند و اگر به کشوری حمله شد می توانند از خود دفاع کنند.
بیان کرد: رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر است و طبق قوانین بین المللی حق دفاع یک حق مشروع و قانونی برای مردم فلسطین و غزه است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بیان کرد: رژیم صهیونیستی توان ضربه زدن به مقاومت و نیروهای آنها را ندارند و به همین دلیل به تخریب زیرساخت ها و کشتار کودکان و زنان و بیگناهان روی آورده است و این نیز یک جنایت بزرگ بشری است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: سازمان ملل و شورای امنیت باید وارد بحث اصلی شود، جنایات جنگی صهیونیست ها امری حتمی و مسجل است و باید از سوی تشکل ها، ان جی او ها و دیگر سازمان ها در دادگاه های بین المللی طرح دعوا شود و اگر این مساله محقق شود پای آمریکا و بسیاری از دول غربی گیر است.
لاریجانی با بیان این که محصول تمدن غربی ناهنجاری، کشتار و آدم کشی است، تصریح کرد: تمدن غربی خون فلسطینی را خون نمی بیند و برای آنها حقوقی قائل نیست.
وی تفکر غرب و فرهنگ سکولاری آنها را در انتهای خط و به بن بست رسیده توصیف و تاکید کرد: آنچه راجع به کرامت انسانی و حقوق بشر در غرب مطرح می شود مساله ای بسیار مضحک است.
لاریجانی دید نژاد پرستانه را مرض بزرگ غرب دانست و گفت: کاری که الان صهیونیست ها می کنند تاوان آن را باید ملت یهود به دست غربی ها بدهد، غرب مرکز نژاد پرستی است، این ناشی از فرهنگ منحطی است که از غرب دیده ایم.
وی بیان کرد: غرب گرفتار سقوط عظیم اخلاقی و اقتصادی شده است و دیگر چیزی برایشان باقی نمانده است که پز آن را بدهند و به آن افتخار کنند.
لاریجانی بزرگ ترین خدمت حضرت امام به بشریت را رونمایی از توان عظیم انسان دانست و گفت: غرب کابوسی که در ابتدای انقلاب احتمال می دید به طور واقعی به آن گرفتار شده و جهان اسلام در عرصه های مختلف باید وارد کارزار شود.
لاریجانی تاکید کرد: وقت آن رسیده که جهان اسلام منتظر غرب نماند، امروز وقت مناسبی است که برای دنیا روش دیگری برای حقوق بشر پیدا کنیم که تلقی درستی از انسان و اخلاقیات دارد.
وی تصریح کرد: جریان داعش برای روپوش گذاشتن بر خشونت ها و جنایت های خودشان است، اسلامی که ایران ارائه می کند در عرصه های مختلف بی نظیر و سمبل تحرک بین المللی است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بخش دیگری از برنامه گفت وگوی ویژه خبری درباره ادعاهای واهی غرب علیه حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، گفت: دمکراسی در ایران ریشه دار است، بزرگ ترین دمکراسی و تنها دمکراسی در منطقه است و جالب است که اینها طرفدار حکومت هایی هستند که کمترین بویی از دمکراسی و حقوق بشر نبرده اند
لاریجانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید پرده های جدیدی را از این فضاحت ها بیرون بریزد، من تعجب می کنم اینها چطور خواهند توانست درباره ایران گزارش و بیانیه بدهند در حالی که این همه جنایت اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: اینها کارخانه دروغ سازی است، اینها حقوق بشر را وسیله ای برای مقاصد و اهداف شوم خود کرده اند و کارنامه آنها در زمینه حقوق بشر بسیار سیاه و ننگین است. ما هرگز و حتی یک لحظه در مقابل حرف های بی اساس آنها تردید به خود راه نمی دادیم و به کار خود ادامه می دهیم.
لاریجانی در ادامه با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی تاکید کرد: امروز دنیای اسلام با دو ضرورت مهم روبرو است، نخست این که سیستم حقوق بشر غربی مانع جنایت نیست، مساله دیگر این است که جهان اسلام قربانی تروریسم است.
وی تاکید کرد: امت اسلام در داخل کشورهای غربی تحت بزرگ ترین فشارها است، مساله اسلام هراسی چیز جدیدی نیست، روزی نیست که به جرم مسلمانی به مسلمانان تعدی نشود. 
لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز فرصت مناسبی است تا توجه ویژه به احیای نرم رفتاری جدیدی کنیم، در درجه نخست باید چارچوب زندگی را بر اساس اسلام استخراج و در اسناد بین المللی خود وارد کنیم.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر ما متحد باشیم کار خود را می توانیم جلو ببریم، جهان اسلام جمعیت عظیمی دارد و با انسجام هر کاری را می تواند انجام دهد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا