خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سایت گیت هاب که ایران را تحریم کرد چیست؟

گیت هاب ، سایتی برای برنامه‌نویسان کامپیوتر است که امکانات کاربردی برای این افراد به اجرا می‌گذارد. این سایت در دو هفته گذشته حساب کاربری ایرانیان را در بعضی از سرویس‌های خود مسدود کرده است.

یکی از مهمترین قابلت‌های این سایت امکان ثبت پروژه‌های کامپیوتری و ذخیره تغییرات مرحله به مرحله این پروژه‌ها است. یکی دیگر از امکانات این سایت، امکان به اشتراک گذاشتن پروژه‌های کامل‌ شده کامپیوتری و ثبت نظر و تغییرات دیگر کاربران بر این پروژه‌ها است. این سایت از یک سال گذشته تحت مدیریت مجموعه ماکروسافت قرار گرفته است.

در حدود دو هفته گذشته این سایت حساب تمام کاربران ایرانی خود را در بخش امکان ثبت و تغییرات پروژه‌های گروهی مسدود کرده است که این مساله مشکلاتی برای برنامه‌نویسان کامپیوتر بوجود آورده است.

طبق گزارشی از دنیای اقتصاد سایت گیت هاب درتوییتر خود نوشته است که چون جزو شرکت‌های آمریکایی محسوب می‌شود، از قوانین این کشور پیروی می‌کند و تحریم حساب‌های ایرانی خود را تایید می‌کند.

به گزارش انصاف نیوز عرفان علی محمدی؛ دانشجو رشته کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی، درباره این موضوع به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «برنامه‌نویسان به صورت آنلاین پروژه را تغییر می‌دادند. بعد از ثبت پروژه، هریک از افراد گروه می‌تواند تغییرات لازم را روی برنامه انجام دهد و این تغییرات مرحله به مرحله ذخیره می‌شود. این سایت همینطور کمک می‌کرد که با اشتراک گذاشتن پروژه‌ها افراد مختلف درباره آن نظر بدهند و کد‌های آن را تغییر دهند و به آن در بهتر شدن کمک کنند.»

علی محمدی همچنین افزود: «ما امکان این را داشتیم که کدی که روی آن‌جا می‌گذاریم، ارائه دهیم و به عنوان یک مرجع معتبر آن را معرفی کنیم. امکان امتیازدهی بر روی پروژه‌ها هم وجود داشت که این موضوع اعتباری برای رزومه‌ی افراد محسوب می‌شد. در دو هفته‌ی گذشته، این سایت بعضی از قسمت های خود را برای ایرانیان مسدود کرده است. قسمت‌هایی مانند بخش‌های ثبت پروژه‌های خصوصی (غیر عمومی) مسدود شده است.»


توضیح انصاف نیوز در ۸ اسفند ۹۸: چند جمله از متن اشتباه منعکس شده بود که اصلاح شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای علیمحمدی را من از نزدیک میشناسم. بسیار انسان با معلوماتی در زمینه کامپیوتر است. لطفا مصاحبه های بیشتری با ایشان ترتیب دهید

    16
    1
  2. آقای علی‌محمدی یکی از باهوش‌ترین و باسوادترین بچه‌های رشته کامپیوتر هستند. ایشون خودشون چندین پروژه روی گیتهاب داشتن که بسیار هم ستاره‌های زیادی داشت و رزومه قوی‌ای برای خودشون ساخته بودند ولی متاسفانه با تحریم‌های جدید دسترسی ما به پروژه های ایشون هم قطع شده و دیگه نمیتونیم از پروژه هاشون استفاده کنیم و روشون تغییر اعمال کنیم. این تحریم‌های جدید جلوی پیشرفت دانشجوهارو میگیره.

    12
    3
  3. ببخشید این آقای علی‌محمدی راه ارتباطی باهاشون نیست؟ من در زمینه فناوری های جدید مثل github و دیتاسنتر کار میکنم و مشکلی که هست اینه‌ که متاسفانه افراد بسیار کمی در ایران ازین فناوری‌ها آگاهن. بسیار ممنون میشم یه راه ارتباطی ایمیلی از ایشون برای بنده بفرستید

    8
    1
  4. امیدوارم مصاحبه‌های بیشتری با ایشان ترتیب دهید. بسیار فرد متواضع، باسواد و خوش‌برخوردی هستند و در زمینه تدریس هم بسیار مسئولیت‌پذیر هستند. میتوانید راه‌های ارتباطی با ایشان را در اختیار دانشجویان مهندسی کامپیوتر کشور قرار دهید تا سوالات درسی و علمی خود را ازین دانشجوی برجسته کشور عزیزمان ایران بپرسند و به سطح علمی کشور ازین طریق کمک کنید.
    متن به نمایندگی از دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارسال میشود
    #عرفان‌_علی‌محمدی

    11
  5. آقای علیمحمدی از نخبگان برجسته پیرو خط رهبری در حوزه مهندسی کامپیوتر هستند، لطفا مصاحبه های بیشتری با ایشان ترتیب دهید.

  6. آقای علیمحمدی جزو بهترین رپ کن های جوون ایرانی هستن
    لطفا فضای کار بیشتری در اختیارشون قرار بدید

    5
    1
  7. آقای مهندس علی محمدی از نخبگان برجسته و نامی کامپیوتر ایران و خاورمیانه بوده و در دیداری که با ایشان داشتم فردی بسیار متدین ، متواضع و عالم بودند .
    خداوند این گونه جوانان با انگیزه را برایمان نگاه دارد

  8. ابتدا عرض کنم که بنده رابطه‌ی خویشاوندی با آقای عرفان علی محمدی ندارم و صرفا زیرمجموعه‌ی ایشان محسوب می‌شوم.
    من دورادور با کارهای اقای علی محمدی در فضای آنلاین مخصوصا پروژه‌های مبتنی بر کلودشان آشنا هستم و بابت توضیحات کامل و جامع در این زمینه از ایشان و سایت خوب انصاف‌نیوز تشکر می‌کنم.

  9. استاد علی محمدی درکنار دانش بسیار زیادی که در حوزه مهندسی کامپیوتر دارند از ورزشکاران خوب دوچرخه سواری کشور هم هستند. لطفا مصاحبه ای با ایشان ترتیب دهید و درباره رابطه ورزش و تاثیر این موضوع روی توسعه سیستم های مبتنی بر یادگیری عمیق صحبت کنید.
    مرسی از خبرگذاری خوبتون.

  10. سوالی داشتم خدمت آقای علی محمدی اینکه چطوری میتونم دیتاسنتر شخصی خودم رو راه بندازم؟ اگر پاسخ بدید ممنونم میشم.

  11. بنده آقای علیمحمدی رو میشناسم.ایشان از مجرب ترین مهندسین ایرانی در گیتهاب هستند. در ضمن بنیان‌گذار شاخه ای به نام واروخانه(پالیندروم) در حوزه ی کامپیوتر هستند که نه تنها برای اولین بار در ایران بلکه اولین بار در جهان توسط ایشان ابداع شده.
    امیدوارم مصاحبه های بیشتری با جوانان با انگیزه و با استعدادی مثل آقای علیمحمدی ترتیب دهید.

  12. ما ماه هاست به دنبال فرصتی برای ملاقات با آقای علی محمدی هستیم. میشه از خبرنگار محترم خواهش کنم که نشانی از ایشون به جای بگذارند؟

  13. سنتور رو میاوردم، ابزار مناسب برای دیتاسنتر شخصی رو هم بیارم؟ چند تا رک ۴۸ یونیت لازم داریم که یک گیتهاب راه اندازی کنیم؟

  14. من خودم از آقای علی محمدی پرسیدم که مشکل گیت هاب با چیه دقیق به من گقتن “با زبان”
    من خودم زبان c کار میکنم مشکلی هم نداره

  15. درسته که آقای عرفان علی محمدی از قوی‌ترین مهندسین این کشور هستن.
    اما باز هم عزیزان دیگری وجود دارن که حرفشون سندیت بسیار بیشتری داره و آقای عرفان علیمحمدی اصطلاحا انگشت کوچیکه‌شون هم نیستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا