خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا آدرس دلواپسان غلط است

عصر شنبه دهم خرداد ۱۳۹۳ نشست دلواپسان به میزبانی بسیج دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد؛ اما دلواپسان همایش «بزرگ» چند نفر بودند؟

به گزارش انصاف نیوز، یکی از برگزار کنندگان، مجموعه ای خلق الساعه به نام کمیته ی صیانت از منافع ایران است که در گزارشی از این برنامه نوشت:

نشست «بزرگ» هم اندیشی اساتید برجسته کشور با عنوان «آدرس غلط»؛ و اعلام دلواپسی از گره زدن چرخ زندگی مردم با مذاکرات هسته ای در تالار باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

اما واقعا این نشست چقدر بزرگ بود و چند نفر در آن شرکت کرده بودند؟

ملاحظه ی تصاویر چندین خبرگزاری رسمی کشور از این برنامه، نشان می دهد که مجموع تعداد تماشاچیان، خبرنگاران، تصویربرداران، عکاسان، و سخنرانان، بر روی هم حدود 50 نفر بوده اند.

اما علی رغم تعداد کم دلواپسان، رسانه های غیرخصوصی وابسته به برگزار کنندگان آن را «بزرگ» جلوه داده می شود.

در روزهای اخیر یکی از احزاب اصلاح طلب برای برگزاری تجمعی داده است که در آن از سیاست های جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای که توسط شورای عالی امنیت ملی پیگیری می شود، حمایت کنند، اما در شیوه ای بدیع، وزارت کشور اعلام کرد که مجوز می دهد اما وزارت خارجه نیز باید درباره ی آن نظر بدهد و از پیش مشخص بود که وزارت خارجه مخالفت می کند و کرد.

در واقع دولت مخالف برگزاری این تجمع بود اما با این شیوه، هم با آن موافقت کرد و هم مانع برگزاری آن شد. در حالی که دلواپسان به آسانی تجمع و همایش برگزار می کنند و با اینکه می دانند سیاست مذاکرات مورد تایید عالی ترین مقامات کشور است، در آدرسی غلط به آن می تازند.

به نظر می رسد که دولت برای مشخص شدن وزن واقعی حامیان و ولواپسان سیاست خارجی دولت، تا فرصت هست باید مکانیزمی غیر تبعیض آمیز را در نظر بگیرد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا