خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش 30 برابری کمک وزارت بهداشت به صدا و سیما

سلامت نیوز نوشت: در حالیکه صدا و سیما باید بابت تبلیغات که مضر سلامت جامعه است هم جریمه پرداخت کند و هم پاسخگو باشد یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه از اختصاص کمک مالی وزارت بهداشت معادل 30 برابر سال گذشته به این سازمان خبر داد.
حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس میگوید کمک به صدا و سیما از رقم بودجه وزارت بهداشت نبوده اما غلامعلی جعفرزاده تاکید میکند این رقم دقیقا از ردیف بودجه های وزارت بهداشت است و کمک وزارت بهداشت به صدا و سیما نسبت به سال قبل 30 برابر شده است.
دکتر حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز درباره کمک 8 میلیاردی وزارت بهداشت به صدا و سیما، گفت:«این بودجه برای کمک به شبکه سلامت صدا و سیما اختصاص یافته است و ارتباطی به بودجه وزارت بهداشت ندارد».
وی در پاسخ به اینکه آیا این رقم از بودجه خود وزارت بهداشت اختصاص یافته است؛تاکید کرد:«خیر. این رقم از بودجه وزارت بهداشت اختصاص نیافته است».
شهریاری در پایان تاکید کرد:« این رقم در سال گذشته نیز به صدا و سیما اختصاص یافته بود».
این در حالیست که غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با رد این مسئله که کمک 8 میلیاردی به صدا و سیما از بودجه وزارت بهداشت نبوده،تاکید کرد: این رقم دقیقا از ردیف بودجه های وزارت بهداشت است و کمک وزارت بهداشت به صدا و سیما نسبت به سال قبل 30 برابر شده است.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت نیوز در واکنش به گفته های رییس کمیسیون بهداشت مجلس که عنوان کرده بود کمک 8 میلیاردی به صدا و سیما ارتباطی به بودجه وزارت بهداشت ندارد؛گفت:« این رقم دقیقا از ردیف بودجه های وزارت بهداشت است. 8 میلیارد تومان به عنوان کمک به برنامه های سلامت به صدا و سیما در لایحه بودجه آمده بود که کمیسیون تلفیق هم آن را تصویب کرد.در صورتی که صدا و سیما باید از بابت تبلیغاتی که به ضرر سلامت کشور پخش می کند جریمه پرداخت کند».
وی ادامه داد:« دولت این کمک را به صدا و سیما رد نمی کند اما نمی دانم چطور همکاران ما در مجلس این مسئله را رد می کنند».
وی در پاسخ به اینکه آیا چنین هزینه کردی در وزارت بهداشت صحیح است،گفت:« خیر این کار، معقولانه نیست. وزارت بهداشت باید بودجه ها را صرف امر سلامت کند. کمک به صدا و سیما از محل هزینه ها منطقی نیست».
وی در پاسخ به اینکه آیا این رقم سال گذشته هم به صدا و سیما اختصاص یافته بود؛گفت:« کمک وزارت بهداشت به صدا و سیما در سال گذشته چیزی حدود 300 میلیون بوده اما این رقم امسال 30 برابر شده است و اگر همینطور پیش رود سال های بعد نیز این رقم 300 برابر شده و همینطور بالاتر می رود».
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:« من دادم را زدم که صدا و سیما را باید از جاهای دیگر کمک کرد؛ وزارت بهداشت نیز باید اعتبارات را مصروف کارهای خود کند اما متاسفانه گوش شنوایی نبود و اکنون می بینیم دوستانی که متولی امر هستند اشرافیت خوبی هم به این موضوع ندارند».
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا