خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۹ سوال یک اصولگرا درباره‌ مذاکرات و توافق جدید

حجت‌الاسلام جلیل محبی، فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

الف: متن توافق موجود نیست و صرفاً آقای دکتر باقری توضیحاتی اجمالی داده است.

ب: اگر مقام معظم رهبری خطوط قرمز ترسیم شده دولت قبل را تغییر نداده باشند و آقای باقری متعهد به متن تفصیلی انتقادی خود به برجام باشند سوالات مفصلی مطرح است.

ج: توافقی خطوط قرمز رهبری و قانون مجلس را رعایت کرده است که به پرسش‌های زیر پاسخ مثبت دهد و الا کماکان خسارت است:

۱. آیا تضمین واقعی گرفته شده است؟ (نگهداشت برخی ماشین ها بدون تزریق گاز که بعد از دو سال دیگر قابل استفاده نیستند تضمین نمی‌باشد).

۲. آیا توافق امکان جذب سرمایه گذاری خارجی در پروژه های زیرساختی خصوصاً حوزه نفت (آنطور که وزارت نفت درخواست کرده) با شرکت های معتبر بین المللی را فراهم می کند؟

۳. آیا ایران بعد از احیای برجام امکان دسترسی به ارزهای معتبر و مبادله با ارزهای پرمبادله در جهان (دلار، یورو، پوند و حتی یوان) را خواهد داشت؟

۴. آیا تعاملات تجاری ایران فراتر از اقلام بشردوستانه و در چهارچوبی خارج از کانال های مالی تعیین شده از سوی اروپا و آمریکا خواهد بود؟

۵. آیا تحریم کاتسایی بانک مرکزی لغو یا حتی ویو خواهد شد؟

۶. آیا روابط بانکی ایران با بانک ها معتبر و بزرگ بین المللی از سر گرفته خواهد شد؟

۷. آیا همچنان شرکت ها و بانک های خارجی برای تعامل با ایران باید خود را با محدودیت های دارای ریسک و زمانبر ارزیابی بایسته مشتری در پی‌نوشت ۱۶ پیوست دوم برجام منطبق کنند؟

۸. آیا توافق نگرانی شرکت ها و بانک ها نسبت به خروج مجدد آمریکا از برجام و فعال سازی احتمالی اسنپ بک را به طور واقعی رفع کرده است؟

۹. آیا در توافق راه‌کاری برای هشدارها و محدودیت هایی که بواسطه معرفی ایران به عنوان حوزه جغرافیایی دارای ریسک بالای پول شویی ایجاد می کند، اندیشیده شده است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا