خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کارت سوخت به تنهایی مانع قاچاق سوخت نمی‌شود»

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اعتدال در خصوص احیای کارت سوخت،‌گفت: تجربه ای که پیش  از این از استفاده از کارت سوخت داشتیم تجربه موثری در مدیریت مصرف و کنترل قاچاق بود اما اینکه کارت سوخت به تنهایی منجر به این شود که دیگر پدیده قاچاق سوخت را نداشته باشیم، به این شکل نیست و دولت چنین ادعایی ندارد.

او ادامه داد: چند سال پیش استفاده از کارت سوخت درکنترل مصرف وکاهش قاچاق موثر بود. در حال حاضر باید دید فعال کردن سامانه کارت سوخت تا چه اندازه در شرایط فعلی میتواندکمک کند چون در حال حاضر تفاوت قیمت سوخت در کشور های همسایه  با ایران بیشتر شده است. در آن زمان بنزین هزار تومان بود و با دلار دو هزار یا سه هزار تومانی محاسبه میشد که تفاوت قیمت آن با کشور های همسایه زیاد نبود.

این نماینده مجلس با اشاره به کاهش ارزش پول ملی، تاکیدکرد: در حال حاضر نرخ ارز افزایش داشته و با کاهش ارزش پول ملی انگیزه برای قاچاق افزایش یافته است. باتوجه به انگیزه زیاد برای قاچاق آیا سامانه کارت سوخت می تواند این  مسئله را مدیریت کند سوالی است که جواب آن مشخص نیست و باید دید در عمل چه اتفاقی می افتد.

میرزایی تصریح کرد:  استفاده از کارت سوخت برای نظارت می تواند موثر باشد و نظارت بر قاچاق سوخت تاثیر دارد. اما اینکه صرفا کارت سوخت مانع قاچاق شود این موضوع را بنده بزرگ نمایی میبینم. چون کارت سوخت ابزاری است که می تواند در نظارت به کار بیاید،اما ما در کشورمان تجربه ای که در بحث قاچاق داریم  این است که قاچاقچیان متناسب باپیشرفت هایی که وجود دارد، شیوه هایشان را تغییر میدهند.

او درپایان خاطرنشان کرد: کارت سوخت به صورت کلی میتواند در نظارت و کنترل موثر باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا