خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کادرسازی ستاد قالیباف در دانشگاه آزاد؟ (+ توضیح)

به گزارش انصاف نیوز، سلام نو نوشت:
محمدباقر قالیباف را می‌توان از جمله سیاستمدارانی دانست که از هر فضای ممکن برای کسب جایگاه‌های سیاسی برای خود و اطرافیانش استفاده می‌کند. در گذشته نیز این تلاش‌ها در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها صورت گرفته که تاکنون توفیقی برای این جریان نداشته است. اما به نظر می‌رسد که این حلقه سیاسی سعی دارد تا زمینه حضور جدی خود در انتخابات مجلس را نیز مهیا کند از اکنون سعی در ایجاد ساختار ستادی و انتخاباتی خود دارد.
اخیرا این جریان تلاشی را آغاز کرده تا در بین دانشجویان فعال دانشگاه آزاد هم شبکه‌ای را برای خود ایجاد کند تا در انتخابات آتی مجلس بتواند از آن استفاده کند. 
ستادهای دانشجویی در کانون‌های فرهنگی
شنیده‌ها حاکی از آن است که در زیر مجموعه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد «غ.م» سعی دارد تا در همین راستا به طریقی مسئولیت کانون‌های فرهنگی کل دانشگاه آزاد را به دست گیرد تا بستری را جهت این شبکه سازی ستادی ایجاد کند.
گفتنیست که مقدمه این ارتقای رتبه، تغییر آئین‌نامه اداری مربوطه است که قرار است برای رونمایی(!) از آن، در همایشی با حضور دانشجویان برای آن یک پایگاه و زمینه دانشجویی نیز ایجاد گردد. این جریان قصد دارد تا در مقدمه این پروژه یک همایش در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد، با حضور دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برگزار کند و در آن از معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، برخی دیگر از مسئولین این دانشگاه و چند تن از شخصیت‌های شناخته‌شده دیگر نیز دعوت کند. 
به نام اصلاحات، به کام قالیباف
جریان مذکور برای ترتیب دادن این همایش سعی کرده تا با ارائه اطلاعاتی نادرست به برخی از فعالین دانشگاه آزاد، آنان را با خود همراه کند تا بتواند از حضور گروه‌های دانشجویی نیز بهره مناسب گیرد و به اقدامات خود مشروعیت ببخشد. 
در این زمینه «س.ب» از اواخر سال گذشته سعی داشته تا با ظاهری اصلاح‌طلبانه و اعتدالگرایانه و ارائه وعده‌های غیرواقعی برخی از فعالین را جذب کرده و بدون ذکر اهداف واقعی، حلقه‌های دانشجویی مدنظر جریان حامی قالیباف را در دانشگاه آزاد تشکیل دهد. 
گفتنیست این جریان به گروه‌های فعال دانشجویی وعده‌های نامرتبطی چون حمایت حقوقی، تامین مادی، تهیه امکانات لازم جهت فعالیت در دانشگاه و حل مشکلات صنفی آنها را داده است. 
دانشگاه آزاد رسیدگی کند
در این راستا جلسه توجیهی و القایی اخیر این گروه نیز در دفتری در خیابان مطهری تهران برگزار شد که با دعوت «س.ب» نمایندگانی از واحدهای تهران شمال، تهران جنوب، تهران مرکز، علوم تحقیقات، شهرری و رودهن نیز در آن حضور داشتند. بدیهی است که در این جلسه نیز اهداف واقعی این پروژه به دانشجویان گفته نشد و باز هم با ارائه اطلاعات نادرست و وعده‌های غیرواقعی سعی شد تا آنها همراه نگه داشته شوند. در این جلسه برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری همایش مذکور نیز صورت گرفت که کسب مجوز و تهیه سالن آن بر عهده دانشجویان تهران مرکز گذاشته شد.
گفتنیست که در کنار تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد، با اختیارات و بودجه‌ای که برایشان در نظر گرفته شده، بستر مناسبی برای شبکه‌سازی در دانشگاه خواهند بود که متاسفانه برخی از جریان‌های سیاسی سعی دارند تا از این زمینه به سود خود استفاده کنند. 
در این زمینه لازم به نظر می‌رسد که دبیرخانه تشکل‌های دانشگاه آزاد، در تسهیل راه‌اندازی انجمن‌های اسلامی و دیگر تشکل‌های سیاسی-دانشجویی فعال‌تر عمل کند تا زمینه برای سوءاستفاده‌های احتمالی از فضای دانشگاه آزاد از بین برود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا