خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش نخست‌وزیر هند به تحولات کشمیر

نارندرا مودی، می‌گوید اقدام جدید درخصوص کشمیر سبب نیک‌بختی مردم آن خواهد شد و توسعه منطقه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند سه‌شنبه تصویب قانون‌ جدید درخصوص ایالت جامو و کشمیر را “رویدادی خطیر” در دموکراسی پارلمانی هند عنوان کرد.

وی طی چند پیام توییتری اظهار کرد: “به خواهران و برادرانم در جامو، کشمیر و لداخ، جهت بردباری و شجاعت‌شان تهنیت می‌گویم. برای سال‌ها، گروه‌های ذی‌نفعی که به باج‌گیری‌ احساسی مقید بودند و برای توانمند کردن مردم ارزشی قائل نبودند. جامو و کشمیر حال از قید و بند رها شده است؛ سپیده‌دمی جدید و فردایی بهتر در انتظار است!”.

او همچنین اظهار کرد که این اقدامات باعث می‌شوند تا جوانان فرصت پیدا کنند استعدادها و مهارت‌هایشان را شکوفا کنند.

در همین رابطه او نوشته است: “تبریکات ویژه به مردم لداخ؛ این موضوع که درخواست بلندمدت آن‌ها جهت شناخته شدن به عنوان ایالتی در “سرزمین فدرال” هند برآورده شده است، مایه سرور است. این تصمیم سبب نیک‌بختی مردم منطقه خواهد شد و توسعه به دنبال خواهد داشت”.

اخیرا پارلمان هند، با لغو “وضعیت ویژه” جامو و کشمیر -که در قانون اساسی هند به این منطقه اعطا شده بود- موافقت کرد و این ایالت، به دو سرزمین فدرال تقسیم شد.

در همین حال، سه‌شنبه درخواست تجدیدنظر تصویب این قانون در دادگاه عالی هند ارائه شد. این دادخواست، به گفته “پرس تراست” هند، توسط “مانوهار لال شارما”، وکیل هندی ارائه شده است که مدعی است این تصمیم، بدون به تصویب رسیدن در پارلمان ایالتی اتخاذ شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا