خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییر تیتر نیویورک تایمز درباره بیانیه‌ی ترامپ

پس از اعتراضات بسیار درباره تیتر نخست روزنامه نیویورک تایمز درباره بیانیه «دونالد ترامپ»، این نشریه ناگزیر به تغییر تیتر خود شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، نشریه نیویورک تایمز پس از انتشار تیتری درباره بیانیه «دونالد ترامپ» درباره تیراندازی‌ها در این کشور که به کشتن شدن ۳۱ نفر انجامید، با انتقادات فراوانی رو به رو شد و در نهایت تصمیم گرفت تیتر خود را تغییر دهد.

در تیتر صفحه نخست روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه آمده است، «ترامپ خواستار وحدت در مقابل نژادپرستی شد». انتخاب این تیتر موجب شد بسیاری انتقاد کنند این تیتر در راستای ادعای ترامپ مبنی بر این است کسانی که منتقد ادبیات ضدمهاجرت او هستند در واقع بر اساس منفعت سیاسی صحبت می‌کنند.

این تیتر در ابتدا توسط «نیت سیلور» روزنامه‌نگار و آمارشناس سرشناس در توئیتر منتشر شد و توجه‌های بسیار زیادی را معطوف به خود کرد و هزاران بار توسط دیگر کاربران باز نشر داده شد تا جایی که نیویورک تایمز مجبور شد تیتر خود را در چاپ دوم به «حمله کردن به نفرت‌ و نه به اسلحه‌ها» تغییر دهد.

سخنگوی نیویورک تایمز اذعان کرده است که تیتر خوبی انتخاب نشده بود و به همین دلیل در چاپ دوم تغییر کرد.

اما ظاهرا تیتر اولیه تاثیرات خود را گذاشته بود و بسیاری از چهره‌های برجسته حزب دموکرات آمریکا از جمله چند نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نشریه نیویورک تایمز را متهم به تحریف صحبت‌های اصلی ترامپ کرده است. برخی از افراد نیز تهدید کردند اشتراک روزنامه خود را لغو خواهند کرد.

«کوری بوکر» یکی از کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در صفحه توئیتر خود خطاب به نیویورک تایمز نوشت، «زندگی‌ها به معنای واقعی به عملکرد بهتر شما بستگی دارد، پس این کار را انجام دهید.»

«بتو اورورک» دیگر کاندید دموکرات انتخاب ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز در واکنش به تیتر نخست نیویورک تایمز در راستای ادعاهای ترامپ آن را «غیرقابل‌باور» توصیف کرد.

«بیل دو بلاسیو» شهردار نیویورک که خود از کاندیدهای انتخابات است نیز با انتقاد از روزنامه شهرش نوشت: «چه اتفاقی برای شعار “حقیقت ارزشش را دارد” افتاد؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا