خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان: ۴۳ درصد کلان‌شهر بندرعباس بافت فرسوده است

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بندرعباس ۴۳ درصد بافت فرسوده دارد و پس از آن میناب و بندرلنگه نیز دارای بافت فرسوده زیادی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزگان امروز، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، امروز (نوزدهم آذرماه)، با اعلام این خبر افزود، اظهار کرد: ۱۱ شهر هرمزگان دارای بافت فرسوده است و از جمله ۴۳ درصد بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

به گفته عباس کمالی، برای ایجاد امکان بازسازی این بافت ها که عمدتاً سند نیز ندارند، با تدبیر استاندار هرمزگان و همراهی دولت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت به طوری که بیش از ۵۷۰۰ پرونده برای سنددار کردن سکونتگاههای مردم در بافت های فرسوده در استان تشکیل شده تا بتوان در گام اول با سنددار کردن آنها، امکان قرار گرفتن این سکونتگاهها در مسیر بازسازی فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در همین زمینه افزود: تاکنون ۳۳۳۷ سند برای این سکونتگاهها صادر شده است و در حال پیگیری برای صدور دیگر سندها نیز هستیم اما شرط اصلی استقرار در این سکونتگاهها تا ۱۳۹۴ است.

کمالی در زمینه اهمیت بازسازی بافت های فرسوده گفت: جمعیت قابل توجهی در این مناطق زندگی می کنند و در صورت بروز زلزله و یا هر آسیبی به شهر، این سکونتگاهها در معرض خطرات بسیاری هستند و در زمینه بهداشت شهری نیز مردم در این مناطق مشکلات زیادی دارند و لذا سیاست دولت، کمک به مردم ساکن در این مناطق برای سنددار شدن و امکان تجمیع اراضی و قرارگرفتن آنان در مسیر ساخت مسکن است و شهرداری نیز در این زمینه خدمات خوبی در زمینه صدور پروانه و … قائل شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا