خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اجتماع بزرگ دف نوازان در سنندج

اجتماع بزرگ دف نوازان با عنوان «آوای دوست» در بخش جنبی نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت روز سه شنبه 22 مردادماه 98 در پارک استقلال سنندج، مرکز استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: در دوره های مختلف برگزاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در بخش جنبی این جشنواره به منظور تقویت دوستی و همگرایی فرهنگی و هنری بین هنرمندان و معرفی پتانسیل های هنری و فرهنگی استان کردستان برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود که بارزترین آنها برای اولین بار در جهان همنوازی 1000 دف نواز کردستانی در عمارت خسروآباد سنندج بود که در بُعد بین المللی مورد توجه قرار گرفت و توانست کردستان را به عنوان پایتخت دف جهان معرفی کند.

مدیر نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت افزود: برگزاری برنامه های جنبی با اجرای گروه‌های موسیقی استان و خارج از استان به منظور به تصویر درآوردن فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین از دیگر برنامه‌هایی بوده است که در دوره‌های مختلف در عمارت خسرو آباد، کانون امام خمینی (ره)، پردیس سینمایی بهمن سنندج و … برگزار و مورد استقبال عمومی نیز قرار گرفته است.

وی به برگزاری اجتماع دف نوازان در دوره هشتم جشنواره در میدان آزادی سنندج با عنوان سماع عارفان اشاره و تصریح کرد: این برنامه سبب شد تا در این دوره شاهد اتفاق تازه ای در جذب توریسم فرهنگی به منظور حضور علاقه مندان داخل و خارج از کشور در این رویداد بزرگ موسیقی عرفانی کشور و جهان باشیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اهداف جشنواره بین المللی دف نوای رحمت تصریح کرد: دف، یکی از سازهای موسیقایی است که در کردستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و با نوای این ساز  عرفانی، عاشقان حضرت حق (جل وعلاء) و مریدان رسولش در خانقاه‌های طریقت‌های نقشبندیه و قادریه با ذکر “حی الله” و “یا قیوم” و دیگر اذکار به سماع در می‌آیند و ندای وحدت بین مسلمین را به صدا در می آورند.

مرادی ادامه داد: با این پیشینه و به منظور تقویت جنبه های وحدت بخش هنر و بهره مندی از ظرفیت های هنر در توجه به توسعه استان، روز سه شنبه 22 مرداد ماه 98 ساعت 18:30 دف نوازان کردستانی و ایران زمین در پارک استقلال (شانو) سنندج واقع در خیابان پاسداران “آوای دوست” را به صدا در آورده و بار دیگر جهانی بودن دف نوازی در کردستان را به تصویر می‌کشند.

وی با دعوت از تمامی دف نوازان کردستانی جهت حضور در این اجتماع بزرگ گفت: در کردستان کمتر خانه ای است که با دف مأنوس نباشد که امیدواریم مردان و زنان با حضور خود در این برنامه، پایتخت بودن دف کردستان را جهانی و زمینه های لازم توسعه استان را فراهم آورند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا