خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای رسایی: روحانی به رفع حصر اعتقادی ندارد

حمید رسایی با بیان اینکه ریزش‌ها و رویش‌ها یک امر طبیعی و نشانه سلامت انقلاب اسلامی است گفت: حصر سران فتنه به اتفاق آرا در شورای عالی امنیت ملی مصوب شده که روحانی نیز در آن زمان یکی از اعضا بوده است.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از فارس، وی با حضور در همایش «ریزش‌ها» پیرامون حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد حضور یافت.
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه اصل ریزش‌ها و رویش‌ها نه یک اصل سیاسی، اعتقادی و تاریخی است بلکه یک اصل طبیعی است گفت: ریزش‌ها و رویش‌ها نشان دهنده سلامت انقلاب اسلامی است. همانطور که یک بدن سالم به ریزش‌ها و رویش‌ها نیاز دارد بر همین اساس انقلاب رسول خدا هم سالم بود چرا که در آن هم ریزش وجود داشت و هم رویش.
وی افزود: در قرآن آمده است که ای مومنان هر کدام از شما از دین خدا برگردید دین خدا لطمه نمی‌بیند چرا که قوم دیگری جای شما را می‌گیرد. این آیه نشان از این دارد که اصل ریزش و رویش وجود دارد. طلحه و زبیر نمونه تاریخی ریزش هستند. از اینکه مدعی بودند علی(ع) را ایران رهبر کرده است اما همین‌ها بعد‌ها علیه علی فتنه کردند و نامه بدون سلام و والسلام نوشتند.
رسایی با بیان اینکه اگر ریزش‌ها و رویش‌ها نباشد امید به وجود نمی‌آید گفت: ما شاهدیم که زهیر از ریزش‌های جنگ صفین بود که نه با معاویه و نه با امام علی همراه بود اما در عاشورا جزو 72 تن شد و اگر قاعده رویش وجود نداشت این فرد نمی‌توانست اشتباهش را جبران کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاعده ریزش نیز باعث می‌شود ما همیشه مراقب خود باشیم و اگر در فتنه‌ای جزو جبهه حق بودیم صددرصد خیال ما راحت نباشد که تا آخر در این جبهه قرار خواهیم داشت چرا که احتمال ریزش وجود دارد.
وی با بیان اینکه مسئله حصر نیز مانند اصل ریزش و رویش سابقه تاریخی دارد گفت: تصمیم حصر سران فتنه یک تصمیم سیاسی نبود بلکه یک تصمیم تامینی برگرفته از ضوابط قضایی بود.
این نماینده مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی برای سران فتنه تا سال 89 هیچگونه محدودیتی ایجاد نکرد اما وقتی معلوم شد تقلب رمز یک کودتاست و جریان سبز نیز تصفیه شد اقدام حصر صورت گرفت. ما شاهد بودیم یک سال بعد از 9 دی که منطقه متوجه بیداری اسلامی بود و همه متوجه این موضوع بودند که ریشه بیداری اسلامی جمهوری اسلامی است کروبی و موسوی راهپیمایی 22 بهمن را تحریم و اعلام کردند برای حمایت از مردم مصر 25 بهمن به خیابان‌ها می‌آیند. اینجا بود که معلوم شد این آقایان به دنبال چیز دیگری هستند و در آن زمان حصر صورت گرفت.
رسایی در ادامه با بیان اینکه 4 نوع سبز داریم گفت:  یک نوع سبز، سبز مقدس است که اشاره به سیادت رسول خدا دارد که همه ما به آن اعتقاد داریم. یک نوع سبز هم سبز محترمی است که اشاره به کسانی دارد که به موسوی رای دادند و در حقیقت رای‌دهندگان قبل از اینکه به فرد رای دهند به ساختار و قانون اساسی جمهوری اسلامی رای دادند. یک نوع سبز دیگر سبز معترض بود که نسبت به انتخابات اعتراض داشتند چرا که وقتی دیدند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید تقلب شده و در کنار آن برخی افراد وجیه آن را تکرار می‌کنند فکر کردند واقعا تقلبی صورت گرفت.
وی افزود: باید به اعتراض و سوالات این گروه پاسخ داده می‌شد که جمهوری اسلامی این کار را کرد که از آن میزان سبز معترض، تنها عده کمی به عنوان سبز منحرف باقی ماندند که مسجد را آتش زدند و آن اقدامات را انجام دادند.
این نماینده مجلس در همین رابطه گفت: 80 نفر از اراذل و اوباش هم با پولی که از مهدی هاشمی می‌گرفتند میدان‌های تهران را به آتش می‌کشیدند که البته ما این موارد را به قاضی مهدی هاشمی هم گفته‌ایم و در 9 دی تنها این عده قلیل باقی مانده بودند.
رسایی تاکید کرد: اگر برخورد نظام در خصوص حصر سران فتنه سیاسی بود باید قبل و یا کمی بعد از 9 دی انجام می‌گرفت نه اینکه یک سال پس از 9 دی.
وی با اشاره به سابقه تاریخی حصر بیان داشت: امام (ره) بعد از کودتای سال 61 که قطب‌زاده و سید‌کاظم شریعتمداری در آن نقش داشتند حکم به حصر شریعتمداری دادند. آن زمان خاتمی مدیرمسئول کیهان بود اما به حصر شریعتمداری اعتراضی نکرد.
این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتراض و حصر، سیاسی است گفت: افرادی که امروز به دنبال رفع حصر هستند و از آمریکا بیانیه می‌دهند که جمهوری اسلامی که باید به حصر سران فتنه پایان دهد، چرا صحبتی از حصر 4 دختر ملک‌عبدالله نمی‌کنند. ما مشاهده می‌کنیم برخی چهره‌های انقلابی در بحرین در حصر هستند. چرا برخی رسانه‌های  زنجیره‌ای داخلی به این موضوع نمی‌پردازند؟
رسایی با بیان اینکه حصر سران فتنه مصوبه شورای عالی امنیت ملی است گفت: در آن دوران روحانی هم که یکی از اعضای آن شورا بود به حصر سران فتنه رای داده است و امروز نیز به رفع حصر اعتقادی ندارد چرا که معتقد است به نفع دولت تدبیر و امید است که آنان در حصر باشند. چراکه رفع حصر آنان برای خود دولت مشکل به وجود می‌آورد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سران فتنه بازداشت نشدند بلکه نسبت به یک سری امور محدود شدند مثل محدودیت مصاحبه با رسانه‌های بیگانه.
رسایی خطاب به روحانی گفت: شما مدیون بچه‌بسیجی‌هایی هستید که در سال 88 برای دفاع از حق‌الناس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. آقای روحانی شما ریاست جمهوری‌تان را مدیون 9 دی هستید نه چند روزنامه‌ای که از شهرام جزایری پول گرفته‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات 92 تودهنی به کسانی بود که مدعی بودند در سال 88 تقلب شده است گفت: ستاد قیطریه محل کودتا علیه نظام بود و مستقیم به سفارت انگلیس وصل بود و باید با آن برخورد می‌شد که این برخوردها هم در دفاع از حقوق و رای ملت بود.
این نماینده مجلس با تاکید بر این موضوع که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران مربوط به بعد از سال 88 است گفت: بعضی تحریم‌ها عنایت ویژه مهدی هاشمی بود که سند به خارجی‌ها می‌داد از اینکه شما می‌توانید در این زمینه‌ها جمهوری اسلامی را تحریم کنید.
این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: کذب محض است که 170 نماینده از رحیمی پول گرفتند بلکه 170 کاندیدا بوده است. حال مگر روحانی که در انتخابات شرکت کرده بود کسانی به وی پول ندادند البته این کمک باید پاک باشد و توقعی در برابر این کمک وجود نداشته باشد. البته حال که حکم رحیمی اینچنین است پس حکم مهدی هاشمی که میلیاردها دلار گرفته است باید 150 سال زندان باشد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا