خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاعیات پخش‌نشده‌ی متهم پرشین پارس

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مدیران شرکت خودرویی پرشین پارس ، چهاردهم مرداد ماه به ریاست قاضی قاسمی برگزار شد. با اعلام قاضی پرونده، رسیدگی به پرونده مدیران شرکت خودرویی “آرمان پرشین پارس” پایان یافت.

قاضی قاسمی در پایان جلسه رسیدگی به پرونده مدیران شرکت آرمان پرشین پارس ضمن اعلام ختم رسیدگی به این پرونده گفت: رای این پرونده در اسرع وقت و روزهای آتی صادر خواهد شد. [ایسنا]

 در ادامه بخشی از دفاعیات متهم این پرونده که تا کنون رسانه‌ای نشده و در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته را می‌خوانید: 

«همانطور که گفتم خطرناک‌ترین اشتباهی که دارد پیش می‌آید، تفکیک نکردن مجرمین و مفسدین اقتصادی که باید به درستی مجازات شوند، از واحد‌های اقتصادی بحران‌زده‌ای است که باید حداقل به خاطر خودشان مشتریانشان حمایت شوند. جای این‌ها دارد اشتباه گرفته می‌شود و به نوعی دارد خودزنی انجام می‌شود که عوارض آن را هم متوجه شده‌اید. با این وجود دیگر از این به بعد همه‌ی بدهکاران شهر کلاهبردار می‌شوند، چون با این تفاسیر دیگر مهم نیست که افراد چه قصد و نیتی دارند. چون بدهکاران با توجه به شرایط اقتصادی، در حال حاضر توانایی انجام تعهداتشان را ندارند. فرق این است که یک سری‌ها بدهیشان عیان و یک سری پنهان است مانند نمایندگی انحصاری و حتی خودروسازی‌هایی که اگر فروششان متوقف شود و نتوانند از محل فروش جدید تعهدات معوقه‌ی خود را انجام دهند، متوجه بدهی و شکات چند برابریشان نسبت به این شرکت می‌شویم. 

شاید فرقی که بنده با بدهکاران دیگر داشتم این است که اگر بخواهیم که فقط یک سالی که پرونده باز بوده در نظر بگیریم، من 365 روز با فکر اینکه بدهی سنگین دارم و یک پرونده‌ی باز و کلی دشمن گذراندم. فکری که حتی اگر در فکر معتبرترین بازاریان هم باشد، صبحش به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند فرار کنند و خودشان را از این مساله راحت کنند، اما من همه‌ی جلسات دادگاه را خودم می‌رفتم و با وجود همه‌ی آن روزهای وحشتناکی که هر تلاشی می‌کردم تا بدهیم را پرداخت کنم ولی با موانع و همه‌ی مشکلات به سمت من هجوم می‌آورد ولی تا زمانی که بازپرس را عوض کردند و من را فرستادند زندان من ایستادگی کردم.

من با ایستادنم تعهد خودم را ثابت کردم نه با شعار و حرف. من به خاطر همین‌هایی که پولشان را با سختی به دست آوردند ایستادم. در زندان هم در یازده ماه اخیر دست و پا می‌زنم که چطور می‌شود که یک فرصتی پیش بیاید تا تعهدات مردم را پرداخت. سوالی که پیش می‌آید این است که کسانی که خود را دلسوز این افراد نشان می‌دهند چه کردند، به غیر از این که گرفتاری این افراد برایشان نان شد، مجرم نشان دادن یک فعال اقتصادی در صورتی که رسانه‌ها و خبر و نمایش و زندان برای مردم پول نمی‌شود و اگر می‌خواهند که برای مردم کاری انجام شود باید یک فرصتی در نظر گرفته شود تا مشخص شود این بدهکار چگونه می‌تواند بدهی خود را بدهد و طلبکاران هم چگونه می‌توانند طلب خود را بگیرند.

 مگر گفته نمی‌شود که قرار است دیگر اجازه داده نشود که شرکت‌های بزرگ، بدهی بزرگ پیدا کنند پس چرا به بلاهایی که سرهمین شرکت‌های خصوصی می‌آید و روز به روز گرفتارتر و بزرگتر می‌شوند هیچ توجهی نمی‌شود؟ چرا همه به جای علت خواهی به دنبال محکوم کردن معلول هستند؟

مگر در رابطه با همین شرکت گفته نمی‌شد که نظر کارشناس بازرگانی خود دستگاه قضایی این بوده که این شرکت در پانزده سال فعالیت گذشته حدود 15800 خودرو بدون هیچ نارضایتی تحویل داده است و مالیاتی که داده است مهم نیست و امکان دارد که در این دو، سه سال آخر کلاهبردار شده باشد، پس چرا باز به نظر کارشناس بازرسی و آگاهی و اقدامات بانک مرکزی که بعد از ردیابی پول‌ها گفتند که در همین دو سه سالی که صحبت آن هست که این شرکت را متهم می‌کنند هم کسی پولی نبرده است و فقط صرف زیان و خسارت وارده به خود شرکت شده است توجهی نمی‌شود؟ چرا به حرف کارشناس اهمیتی داده نمی‌شود؟

 مگر می‌شود بدون توجه به مدارک و کارشناسی یک شرکت بزرگ با هزار و چهارصد مشتری با اظهارات چند صدای ضبط شده، به چنین اتهام بزرگی محکوم کرد. این رفتار فقط کارچاق‌کن‌هایی را که شب و روز مشتری‌ها را علیه این شرکت تحریک می‌کنند و خبرهای منفی را دائما تکثیر می‌کنند خوشحال می‌کند و اتفاقی مثبتی برای مشتریان نمی‌افتد. از طرف دیگر گفته می‌شود که این شرکت در حالی که پرونده‌اش در حال بررسی بوده باز هم فروش داشته است. اولا بخاطر تعهدات معوق پرونده باز شده بود، نه نوع فروش. دوما هیچ منع فعالیت اقتصادی از هیچ جا صادر نشده بود. مگر قرار است به دلیل هر اتهامی و باز شدن هر پرونده‌ای کار طرف مقابل متوقف شود؟

اتهامی که منجر به منع تعقیب شود، همانطور که بعد از نه ماه تحقیق در رابطه با این شرکت هم شد و جالب این که بازپرس بعد از تحقیقات می‌گوید هیچ کلاهبرداری صورت نگرفته است و باید بررسی حقوقی شود، توجهی نشد و بعد از عوض کردن آن، بازپرس جدیدی گذاشته شد که من را بازداشت کرد. همانطور که به اخطار یکی از سازمان‌ها در رابطه با پیش فروش خودرو توسط  این شرکت توجه می‌شود ولی به گزارش پنج سازمان و نهاد و ارگان دیگر که گفتند بعد از آخرین تعهدات و رسیدگی‌ها این شرکت هیچ پیش فروش خودرویی نداشته توجهی نمی‌شود. به هر حال با این روند رسیدگی من می‌دانم نتیجه‌ی این پرونده چیست ولی بدانید این محکومیت ناعادلانه حتی اگر قرار باشد به رضایت یک تعدادی از شکات هم صورت گرفته شود با متوقف کردن یک بدهکار و از بین بردن فرصت بازگشت پول، دقیقا به همان تعداد شکات آسیب رسیده می‌شود و باعث نارضایتی همان افراد می‌شود.

خیلی از سوال‌ها هم مطرح شد که اصلا به من فرصت داده نمی‌شود که پاسخ آنها را بدهم. اگر عدالتی هست یک فرصتی داده بشود که من همه‌ی جواب‌ها را با مستندات بدهم. به هر حال اگر یک فرصت شش ماهه در نظر گرفته شود با واگذار کردن بزرگ‌ترین استارتاپ خودرو در کشور که با ایجاد اولین فروشگاه زنجیره‌ای خودرو که آن موقع من فقط کلنگش را زدم و خیلی از برنامه‌ها و تمام جریاناتش باقی مانده بود که اجرایی شود، بتوانم کل تعهدات معوقه‌ام را در همان مدت شش ماهه بپردازم، کاری که نیاز به کار اجرایی خود من و سرمایه‌ی اجرایی ندارد و فقط مستلزم واگذاری آن است.

این پروژه‌ و طرحی بود که به‌ خاطرش هزار و یک رقیب و دشمن پیدا کردم و کارم به اینجا کشید، آن طرح و برنامه هم که گفته می‌شود که به بهره برداری نرسید، حرف از حمایت از موسسان استارتاپ‌ها که چند وقت اخیر خیلی زده می‌شود شعار نیست نه به خاطر من که زندگیم را از دست دادم، به خاطر هزار و چهارصد نفر، به‌ جای این همه پلن کشیدن برای محکوم کردن و له کردن فرصت‌ها، یک فرصت یا برنامه‌ای در نظر بگیرید که حق و حقوق این افراد بازگردد. اما از این مطمئن باشید که برای انجام همین هدف به نفع مردم و بازگشت هویت خودم از جانم هم می‌گذرم».

پرشین پارس خودرو پلمپ شد [+عکس]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متاسفانه شما بسیار غیر منصف هستید که این دفاعیات بی منطق و یک سری جملات دروغ و شیک رو از یک کلاهبردار گذاشته اید بنده از مالباختگان شرکت مذکور هستم [از نظر من] این شرکت هیچگاه قصد تحویل خودرو نداشته است از ابتدا بسیار هدفمند فقط پولها رو گرفته وپس نداده است ایشان بگویند این پولها رو هزینه چه کرده است خودرو که تحویل نداده . ببخشید بنده بروم پول مردم رو بگیرم و صرف الافی وکیف خودم بکنم و بگم هزینه شرکت کرده ام؟ هزینه چیه شرکت؟
    [طبق تحلیل من] ایشان تمام پولها رو تبدیل به ملک و… کرده و بعد از چند سال خرد خرد پس خواهد داد و تا اخر عمر خودش و خاندانش کیف دنیا را خواهند کرد. از این آدم […]تر نداریم و این جور آدمها […] برای جامعه هستند که فقط با اعدام جامعه از اینها خلاص خواهد شد این آدم در صورت رهایی مجددا کلاهبرداری خواهد کرد. لطفا این دفاعیات را حذف کنید به قدری کلاهبرداری ایشان برای آگاهی و دادگاه و… واضح بود که دادگاه در یک جلسه ختم بررسی را اعلام کرد.بازپرس اولی که ایشان گفته چرا عوضش کردند رو کاش میگفت که به اتهام همدستی با ایشان عوض کرده اند.از سایت شما خواهشمندم از این کلاهبردار که دو سه سال است لطمات مادی وروحی به 1500 خانواده زده است حمایت نکنید و لطفا این دفاعیات بی منطق که روی اعصاب شاکیان است را پاک فرمایید.کاملا مشخص است با شما تماس گرفته وخواسته اند این دفاعیات را ثبت فرمایید. باسپاس

    7
    3
  2. من با داود موافقم
    اگه راست میگه و مرده ،همون خودرویی روکه نوشتیم با همون قیمت اون زمان به شاکیان تحویل دهد
    ما هم بقیه پول رو به ایشون میدهیم طبق قرارداد

  3. به نظر بنده هم ايشون كلاهبردار هستن و مثل بقيه ي كلاهبردارها هيچ حرفي براي گفتن ندارند و تمام دفاعيات ايشون تكرار مكررات ميباشد من اسفند نود و شش خودرو ثبت نام كردم در واقع زمانيكه كاملا محرز شده بود كه اين شركت خلف وعده كرده و خود ميدانسته كه نميتواند خودرويي تحويل كسي بدهد ولي چون هنوز كلاهبرداري اين شركت رسانه اي نشده بود كماكان به كار خود ادامه ميداد و از افرادي ساده مثل من كه بدون تحقيق به اين شركت اعتماد كردند سواستفاده نمود.
    جالب اينجاست كه بعد از هجده ماه هنوز هيچ كس جوابگوي ما نيست نه ميدانيم پولهايمان كجاست نه دادسرا پاسخگوست و نه زماني براي عمل كردن به تعهدشان به ما ميگويند فقط هر ده پانزده روز يكبار يك ويس از ايشون برايمان ارسال ميكنند و ايشون هم مثل بقيه همقطارهايشان فقط از صداقت نداشته شان و مادر پيرشان براي ما قصه ميگويند به نظرم همگي سر كار هستيم . خداوند باعث و بانيش را لعنت كند .

  4. سلام
    نام سایت شما انصاف نیوز است

    آیا واقعاً انصاف است دفاعیات یک کلاهبردار را بدون در نظر گرفتن نظرات 1500 شاکی منتشر کنید ؟!
    شاکیان ، قاضی ، دادستانی همه اشتباه می کنند ؟!

    دوباره بیاید بیرون یا فرار کند یا ۱۵۰۰ نفر دیگر را بدبخت کند ؟!

    متهم پرشین پارس در روز دادگاه به صراحت سخنی از استارت آپ نگفت !؟
    وکیل او هم درباره استارت آپ هیچ سخنی نگفت و کاملاً مشغول گرفتن ایرادات شکلی به پرونده و نقد کیفرخواست شد !!

    مگر ادعا نبود این یک ایده نو آورانه است ؟! چرا اسناد و مدارک آن به دادگاه ارائه نشد ؟!

    چرا از طرف متهم و وکیلش تأکید نشد که با این استارت آپ ادعایی و سرمایه گذاران فضایی و شتاب دهنده های خیالی می توان حقوق تضییع شده مردم را باز پس داد ؟!

    متهم فقط خیلی کوتاه و گذرا گفت که به من فرصت دهید ! من یک بدهکار هستم و نه یک کلاهبردار و از این دست مدعیات !

    چرا از استارت آپ نگفت ؟! حتی یک کلمه !
    تا قبل از دادگاه عوامل شرکت و متهم سعی داشتند فقط با تأکید بر پروژه استارت آپ اذهان مردم را مشوش کنند !

    قاعدتاً وقتی این ادعا در دادگاه مطرح شود می بایست اسناد و مدارک آن نیز ارائه شود !

    جالب است که ادعا بر این بود قسمت اعظم کارهای استارت آپ انجام شده و طرحش آماده است

    خب چرا این طرح به دادگاه ارائه نشد ؟!!
    اگر طرحی هست بهترین زمان مطرح کردن و ارايه دادن اسناد و مدارک آن به دادگاه است

    اینکه روی این طرح توسط متهم مانور داده نشد دقیقاً به این دلیل است که اساساً چنین طرحی وجود خارجی ندارد !! یا اگر دارد چرا به دادگاه و‌ کارشناسان رسمی و مورد تأیید دستگاه قضایی برای اعتبار سنجی ارجاع نمی شود ؟!!!

  5. همه این صحبتها دروغی بیش نیست متاسفانه توهم این کلاهبردار به اندازه ای پیش رفته که به خودباوری رسیده ولی هیچ عقل سلیمی این حرفها را باور نخواهد کرد شما هم با انتشار این دروغها در حال کمک کردن به این کلاهبردارها هستید.

  6. چشم آقای نخبه اقتصادی !! می رویم رضایت می دهیم بیا بیرون ، ۱۵۰۰ نفر دیگه رو بدبخت کن !
    همچین حرف میزنه انگار تولید کننده ی مرسدس بنز بوده ! بابا تو یک شرکت حق العمل کارِ کلاهبردار بودی !!
    اگر انصاف داشتید این اراجیف را به جای دفاعیات پخش نمی کردید … این شرکت کلاهبردار است … از کلاهبردار دفاع نکنید !
    همه این حرفها دروغ است …

  7. با سلام این دروغ ها کاملا من در آوردی و جعل است که اصلا واضح هست که ایشان کلاهبردار بالفطره و ذاتا کلاهبردار می باشد و خواهان اشد مجازات هستیم چون الان یکسال می باشد که ضربه روحی بدی خورده ایم ، خواهشا این حرفهای جعل رو از سایت بردارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا