خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عارف: خبرنگاری که ذوب در قدرت شود نمی‌تواند کژی‌ها را بازگو کند

«محمدرضا عارف»، رییس فراکسیون امید نوشت: خبرنگاری که ذوب در قدرت شود، دیگر نمی‌تواند کژی‌ها و نارسایی‌های جامعه خودش را ببیند و آنها را بازگو کند.

به گزارش ایرنا عارف در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به حضور در تعدادی از رسانه‌ها و دیدار با خبرنگاران نوشت: در تاریخ پرفراز و نشیب کشور ما یعنی از زمان مشروطیت تاکنون، رسانه‌ها یکی از ارکان اصلی تحولات در جامعه محسوب می‌شوند که البته خبرنگاران مستقل و حریت‌طلب همیشه با محدودیت‌ها و برخوردهای صاحبان قدرت مواجه بوده‌اند.

وی افزود: نباید حاکمان به دنبال استفاده ابزاری از خبرنگاران باشند چراکه خبرنگاری که ذوب در قدرت شود، دیگر نمی‌تواند کژی‌ها و نارسایی‌های جامعه خودش را ببیند و آنها را بازگو کند.

عارف با اشاره به رسالت خبرنگاری در شرایط کنونی گفت: خبرنگار مسئولیت‌پذیر که در قبال جامعه‌ خود مسئول است باید تصویر درستی از جامعه را به تصویر بکشد. در شرایط فعلی هیچکس منکر مشکلاتی که به خاطر برخی سوءمدیریت‌ها، جنگ تمام عیار اقتصادی و نیز عدم تحقق برخی وعده‌ها در کشور وجود دارد نیست، اما تشدید ناامیدی که در بخش هایی از جامعه حاکم است، نمی‌تواند سیاست درستی باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: به عنوان دوستدار خبرنگاران پرزحمت کشورمان از همه آنان و اصحاب رسانه می‌خواهم در حاکمیت فضای آرامش، عقلانیت و امید در کشور بیش از گذشته تلاش کنند. فضای فکری و روانی جامعه باید آرام و بدون تنش باشد و رسانه‌ها در کنار مسئولان کشور در آرام نگه‌داشتن این فضا نقش مهمی دارند.

عارف گفت: امروز که با خبرنگاران عزیز همکلام شدم انتظار داشتم این عزیزان مطالبات صنفی خود را مطرح کنند، اما عمده مطالب مطرح‌شده حول محور مسایل روز کشور بود؛ که نشان از دغدغه‌مندی خبرنگاران محترم دارد. آرزو می‌کنم هیچ خبرنگاری به دلیل انجام وظیفه و رسالت شغلی خود با حبس و زندان و محدودیت روبه‌رو نشود.

نماینده مجلس ادامه داد: روزخبرنگار را به همه خبرنگاران متعهد، دلسوز و دیگر مسئولین و زحمتکشان رسانه‌ای کشور تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهدای رسانه را گرامی می‌دارم و توفیق این قشر زحمتکش جامعه را در انجام رسالت خطیرشان از پروردگار متعال خواستارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا