خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هیئات خرافات را از آیین عزاداری بزدایند

رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: شورای هیئات مذهبی و سایر مسئولان فرهنگی باید سعی داشته باشند شبهات و خرافاتی که در آیین‌های عزاداری وجود دارد را با کمک یکدیگر و یاری علما و کارشناسان مذهبی شناسایی و رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان و بلوچستان، نشست هم‌اندیشی نقد و بررسی مراسم عزاداری محرم و صفر دوشنبه ۳ آبان‌ماه با حضور امام جمعه زابل، مسوولان اداره تبلیغات اسلامی، کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی در مسجد امام جواد(ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل در این نشست بیان کرد: اجتماعات وعزاداری‌های منسجم سیستان چند سالی است به همت همه خادمین امام حسین(ع) و صدا و سیما با رشد کمی و کیفی خوبی روبه‌رو بوده است که این روند باید ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: امسال قریب به سه هزاردقیقه پخش زنده داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته است. باید این همدلی وهمراهی بین نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی منجر به ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها و جلب بیشتر مخاطبان شود.

رفع شبهات و خرافات از آیین‌های عزاداری مد نظر هیئات مذهبی باشد

رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل ادامه داد: شورای هیئات مذهبی و سایر مسئولان فرهنگی باید سعی داشته باشند شبهات و خرافاتی که در آیین‌های عزاداری وجود دارد را با کمک یکدیگر و یاری علما و کارشناسان مذهبی شناسایی و رفع کنند.

وی اظهار کرد: برخی رسوم باطل هستند که اصلا ریشه اسلامی ندارند، اما همین خرافه‌ها کم کم تبدیل به فرهنگ شده است، اگر این رسوم با اعتقادات اسلامی مغایرت دارد، باید آنان را با برنامه‌ریزی مناسب به تدریج حذف کرد.

عارفی در ادامه به اجتماع اربعین اشاره کرد و افزود: اجتماع بزرگ اربعین حسینی را در پیش داریم و نقش هیئات در حضور و ایجاد موکب‌ها در مسیر عزاداران بار معنوی مضاعفی خواهد بخشید. با برنامه ریزی دقیق‌تری اجتماع بزرگی را به لطف حق رقم خواهیم زد.

در این نشست نقاط قوت و ضعف آیین‌های عزاداری محرم و صفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نوحه اى هست كه ميگه كربلا غوغاست امروز حسين تنهاست. امروز
    تو اين عزاداريهاى هيئات كاملا ديده ميشود كه، ايام محرم عزاداريها غوغا ست اين ماه.!!!!!!! ولى حسين همچنان مثل روز عاشورا تنهاست بلكه تنهاتر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا