خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توالت‌های شیشه‌ای و شفاف [+عکس]

یورونیوز نوشت: اینکه در پارک وارد توالت عمومی شوید که چهار دیوار دورش شفاف باشد در نگاه نخست بسیار مضطرب‌کننده می‌نماید. اما ماجرا چیز دیگری است.

پروژهٔ توالت عمومی‌ با دیوارهٔ شفاف‌شونده در توکیو به سرپرستی «شیگِرو بَن» معمار برجستهٔ ژاپنی و برندهٔ جایزهٔ معتبر پریتزکر،‌ مشهور به نوبل معماری،‌ و با همکاری بیش از ده معمار برجستهٔ دیگر طراحی شده است.

جدارهٔ این توالت‌ها از «شیشهٔ هوشمند» ساخته شده‌ که به هنگام اشغال بودن توالت از حالت شفّاف به حالت تماما‌ مات در می‌آید و حریم امنی برای فرد می‌سازد.

توالت‌های شیشه‌ای و شفاف [+عکس]
دیوارهٔ توالت‌های تازهٔ توکیو پیش از ورود کاملا شفّاف‌ است

توالت‌های شیشه‌ای و شفاف [+عکس]
پس از ورود فرد دیوارهٔ توالت‌های تازه به شکل رنگی مات در می‌آید
طراحی این سرویس‌های بهداشتی با دو دغدغهٔ عمده درباره توالت‌های عمومی انجام شده است؛ اینکه بدون وارد شدن بتوان فهمید که آیا تمیزند؟ و دیگر آنکه آیا کسی در آنها پنهان شده یا خیر؟

مسئول بنیاد نیپون که ابتکار پروژه توالت توکیو را بر عهده دارد می‌گوید:«با وجود بهداشتی بودن توالت‌های ژاپن بسیاری از مردم هنوز گمان می‌کنند که توالت‌های عمومی مکان‌هایی تاریک، کثیف، بویناک، و ترسناکند.»

بنابراین این سرویس‌های بهداشتی مدرن از در، روشویی، و خشک‌کنِ خودکار مجهزند و همچنین در سراسر شبانه‌روز از نور کافی برخوردارند.

این توالت‌ها تاکنون در پنج ناحیه از پایتخت ژاپن نصب و راه‌اندازی شده‌‌ و شرکت سازنده‌ٔ آنها در حال بازاریابی برای این توالت‌ها در چین و دیگر کشورهاست.

توالت‌های شیشه‌ای و شفاف [+عکس]
این سرویس‌های بهداشتی به روشویی و خشک‌کن خودکار مجهزند.
انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا