خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: باید انتخابات را به مانور قدرت تبدیل کنیم

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در خصوص آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس امسال، گفت: شرایط سیاسی و اجتماعی کشور به گونه‌ای است که ما باید انتخابات را به یک مانور قدرت تبدیل و با اتحاد و انسجام ملی در شرایط کاملا آرام، امن و قانونی برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی ۱۷ مردادماه در نشست صمیمی با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد:  با این شغل و دغدغه‌های شما آشنا هستم.

وی افزود: خبرنگار نقش حقیقت‌یابی را دارد و باید به دنبال حقیقت برود، با اطلاع‌رسانی دقیق اخبار را در اخیتار مردم قرار دهد.

رحمانی فضلی گفت: با وجود فناوری‌های جدید سرعت انتشار خبر نسبت به گذشته بسیار بالا رفته است، به طوری که سه عنصر سرعت، صحت و دقت برای خبر مهم است.

وی ادامه داد: در برخی جاها صحت و دقت دچار مشکل شده است که در جهت حقیقت‌یابی یا شفاف سازی و آگاهی‌های عمومی تاثیر منفی دارد، زیرا اطلاع رسانی دقیق نقش موثری در داوری و قضاوت مردم به همراه داشته و اگر اطلاع‌رسانی غلطی صورت گیرد ذهن مردم مشوش می‌شود.

وزیر کشور گفت: رسالت خبرنگاری رسالت سنگینی در زمینه تولید و تبادل خبر است باید در این ایام بازنگری در رفتار، تخصص  خود انجام دهیم همچنین در آموزش‌ها کم و کاستی‌هایی وجود دارد که لازم است این امر انجام شود، همچنین خبرنگاران در مبارزه با فساد و جلوگیری از رانت نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: برای خبرنگاران نیز نظام مهندسی لازم است که در این حرفه نظام مهمندسی وجود ندارد.

رحمانی فضلی در خصوص مسائل آب استان، تصریح کرد: در خصوص آب استان‌های خوزستان ، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد تا حدودی اطلاع دارم و دغدغه های در این زمینه وجود دارد که جلسه شورای عالی امنیت ملی یکی از محورهای مهم حوزه زاینده رود  است که به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی و پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد:  توصیه می شود در این زمینه آمار غلط به مردم داده نشود زیرا موجب نگرانی مردم و سوء استفاده برخی از افراد می‌شود.

وزیر کشور در خصوص رخوت سیاسی در کشور، تاکید کرد: وزارت کشور متولی بسترسازی فعالیت‌های سیاسی و احزاب  و ایجاد تسهیل برای این فعالیت ها مانعی ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه برخی از احزاب درخواست تجمع بر اساس قانون اساسی را مطرح کردند، تصریح کرد: بنده نیز این مساله را در دولت مطرح کردم که  تجمع باید با رعایت شرایط حزبی و گروهی باشد که براساس قانون در دولت تصویب شد و ۱۰ نقطه در تهران نیز برای تجمعات مشخص و در استانها نیز این مساله باید از سوی شورای تامین پیگیری شود.

رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ حزب در کشور فعال است و رخوت سیاسی در زمینه فعالیت‌های سیاسی وجود ندارد.

وی در خصوص آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس، گفت: شرایط سیاسی و اجتماعی کشور به گونه‌ای است که ما باید انتخابات را به یک مانور قدرت تبدیل و با اتحاد و انسجام ملی در شرایط کاملا آرام، امن و قانونی برگزار کنیم.

وزیر کشور افزود: چندین جلسه با عناصر اصلی احزاب سیاسی و سلایق مختلف برگزار شده و نظرات اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان و … را در خصوص انتخابات جویا شدم که همه این افراد با رعایت قانون و مشارکت حداکثری تاکید داشتند.

وی در خصوص کارت‌های هوشمند ملی، گفت : قیمت خدمات صدور کارت ملی از سوی مجلس تصویب و هزینه صادرات کارت برای افراد به صورت مستقیم به خزانه وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صدور کارت ملی به مشکل برخورد کردیم، تصریح کرد: واردات چیپ و کاغذ با مشکل روبرو شده بود که اکنون وزارت دفاع چیپ های کارت هوشمند را تولید می‌کند و از سازمان ثبت احوال قول گرفته شده است در زمان انتخابات همه کارت های ملی هوشمند صادر شود.

وزیر کشور در خصوص نقش کارت ملی در احراز هویت برای رای دهندگان در انتخابات مجلس امسال، بیان کرد: احراز هویت، جلوی ۸۰ درصد از تخلفات را می‌گیرد و فردی نمی‌تواند با شناسنامه دیگری یا زیر ۱۸ سال یا شناسنامه باطل شده رای دهد .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا