خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصطفی معین: نوجوانان کشور را دریابیم

دکتر مصطفی معین، وزیر علوم خاتمی و پزشک اطفال طی یادداشت اینستاگرامی نوشت: افتخار داشته‌ام که با رای بالای مردم بافرهنگ و جوانان برومند شیراز نماینده آنان در دوره اول مجلس باشم، این است که وظیفه خود دانستم نسبت به گرد هم آمدن نوجوانان شیرازی که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و تفسیرهای عجیب و غریبی که از آن شد، چند جمله‌ای بنویسم که بلکه به‌گوش مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور فرو رود!
خاطره‌ای دارم که برایتان بازگوئی می‌کنم: سال‌ها قبل برای شرکت در اجلاس عمومی یونسکو سفری به پاریس داشتم. برنامه روزانه بسیار متراکم و فرساینده‌ای شامل سخنرانی‌ها، حضور در جلسات و مذاکره با همتایان خارجی داشتم که تا دیروقت ادامه داشت. از دفتر نمایندگی پیشنهاد دادند که بازدیدی هم از کلیسائی تاریخی به نام قلب مقدس(Sacré Coeur) در حاشیه شهر داشته باشیم. پذیرفتم و نزدیک ساعات نیمه‌شب بود که سوار ماشین شدیم. در مسیر با ترافیک شدیدی در آن ساعت شب برخورد کردیم. پس از حدود نیم‌ساعت رانندگی با سرعت کم، به چندصد تن از جوانان اسکیت‌باز رسیدیم که با نظم و ترتیب و چهره‌های شاد در خیابان حرکت می‌کردند و نیروی پلیس اسکیت باز هم از دو طرف با لبخند آنها را همراهی و راه را باز می‌کردند!
این خاطره بازگویی نمونه‌ای است از تدبیر عاقلانه یک “دولت پاسخگو” با درک و فهم روحیات جوان و نوجوان، و نیز درسی از “مسئولیت اجتماعی پلیس” در کشور فرانسه!
واقعیت این است که سیاستگذاران اجتماعی و فرهنگی، رسانه ملی و آموزش و پرورش ما، شناخت علمی و رویکردی روانشناختی از جوان و جامعه ندارند و فکر می‌کنند که می‌توانند ذهنیات درست یا نادرست خود را با بخشنامه و زور و اجبار به جامعه تحمیل نمایند. این است که مشکلات و آسیب‌های فکری و اخلاقی و اجتماعی، بی‌هنجاری و آنومی (anomi) و بحران هویت (identity crisis)، بویژه گروه سنی جوان و نوجوان کشور را دربر گرفته است! طبیعی است که در این ناکارآمدی مدیریتی، از تبیین و توجیه رعایت “قانون عفاف و حجاب” هم برای جوان و نوجوان و جامعه ناتوان باشند‌.
《ولی…، این ره که تو می‌روی به ترکستان است..!》
همچنین، مصوبات شورای‌‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی در این زمینه و برای اجرای آن تشکیل
“قرارگاه عفاف‌وحجاب” یا “ستادامربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر” به ریاست آقای کاظم صدیقی (امام جمعه موقت تهران)، یا بازداشت نوجوانان توسط ضابطان قضایی و نیروی‌ انتظامی و برخوردهای خشن […] با آنان تاثیر معکوس داشته و پیآمدهای خسارتبار فکری، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و سیاسی به‌دنبال خواهد داشت!
در چنین “ناسیستم” معیوب و ناکارآمدی است که آقای فرماندار شیراز جمع شدن و اسکیت‌بازی نوجوانان (آنهم بعد از تحمل سه‌سال قرنطینه خانگی و محدودیت‌های کرونایی) در روز جهانی اسکیت را با مسائل قبل از اسلام و عهد باستان مقایسه کرده و آن دیگری هم تهدید و بازداشت می‌کند و…!
《ولی…، این ره که تو می‌روی به ترکستان است..!》

انتهای پیام

dr.m.moin👈ادامه🔸️همچنین، مصوبات شورای‌‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی در این زمینه و برای اجرای آن تشکیل
“قرارگاه عفاف‌وحجاب” یا “ستادامربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر” به ریاست آقای کاظم صدیقی (امام جمعه موقت تهران)، یا بازداشت نوجوانان توسط ضابطان قضایی و نیروی‌ انتظامی و برخوردهای خشن امنیتی و اطلاعاتی با آنان تاثیر معکوس داشته و پیآمدهای خسارتبار فکری، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و سیاسی به‌دنبال خواهد داشت!
🤔در چنین “ناسیستم” معیوب و ناکارآمدی است که آقای فرماندار شیراز جمع شدن و اسکیت‌بازی نوجوانان (آنهم بعد از تحمل سه‌سال قرنطینه خانگی و محدودیت‌های کرونایی) در روز جهانی اسکیت را با مسائل قبل از اسلام و عهد باستان مقایسه کرده و آن دیگری هم تهدید و بازداشت می‌کند و…!
《ولی…، این ره که تو می‌روی به ترکستان است..!》

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا