خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بزرگترین میدان گازی خشکی در لامرد کشف شد»

بزرگترین میدان گازی به گفته‌ی مدیرعامل منطقه ویژه لامرد کشف شده‌است. فتاحی گفت: «امکانات و زیرساخت‌ها در منطقه لامرد وجود دارد اما مشکل فاینانس داریم و معطل آن هستیم. اخیراً هیئت‌های هندی و چینی برای ارزیابی‌های سرمایه‌گذاری وارد منطقه شدند و منتظر پاسخ‌های آنها هستیم.»

به گزارش روزنامه طلوع (استان فارس) به نقل از ایلنا، مدیرعامل منطقه ویژه لامرد گفت: امکانات و زیرساخت‌ها در منطقه لامرد وجود دارد اما مشکل فاینانس داریم و معطل آن هستیم. اخیراً هیئت‌های هندی و چینی برای ارزیابی‌های سرمایه‌گذاری وارد منطقه شدند و منتظر پاسخ‌های آنها هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه اظهار داشت: منطقه ویژه لامرد ۳۰ کیلومتر از خلیج فارس فاصله دارد و این منطقه در نزدیکی بندر پارسیان واقع شده که دسترسی به این بندر از مزیت‌های برجسته محسوب می‌شود. همچنین لامرد در نقطه تلاقی سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر قرار دارد و از امکانات زیربنایی سه استان بهره‌برداری می‌کند.

کوروش فتاح، ادامه داد: لامرد در مجاورت منطقه ویژه عسلویه، قطب انرژی کشور قرار دارد و از دسترسی خوراک پتروشیمی برخوردار است و در این منطقه دو فرودگاه لامرد و عسلویه در دسترس فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران قرار دارد و این امکانات زیرساختی از مزیت‌های رقابتی این منطقه اقتصادی محسوب می‌شود. همچنین این زیرساخت‌ها دسترسی به کشورهای خارجی و کشورهای اطراف خلیج فارس ایجاد کرده است.

او افزود: اتصال به مسیر کریدورهای مهم ترانزیتی کشور و تأمین آب از طریق خلیج فارس، مهمترین دلایل برتری این منطقه مهم اقتصادی است.

فتاحی افزود: فعالیت نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۹۱۳ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با خط انتقال گاز سراسری دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

او با بیان اینکه هیچ دغدغه‌ای جهت تأمین منابع آبی سرمایه‌گذاران نداریم، گفت: ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و منطقه ویژه اقتصادی لامرد در دست اجرا است.

فتاحی درباره کشف بزرگترین میدان گازی خشکی در کشور در منطقه لامرد، گفت: حدود یک ماه گذشته کشف بزرگترین میدان گازی خشکی در کشور اطلاع رسانی شد و وجود سایر میادین گازی مورد نیاز سرمایه‌گذاران تأمین می‌کند.

او با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد طی ۱۰ ماه گذشته ۹ قرارداد با حجم سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورو منعقد شده یا در حال انجام است، گفت: پتروشیمی سیگلو با حجم سرمایه‌گذاری ۲۷۷ میلیون یورو یکی از مهمترین قراردادها است. این پروژه ارزش رشد مالی ۲۷ درصدی را ثبت کرده است. کارخانه منیزیم رستا با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون یورو، پتروشیمی نگین الماس با حجم سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون یورو از دیگر قراردادهای انجام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال ایلنا که چه میزان از این قراردادها از سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده، گفت: این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری داخلی دارد اما برخی از تکنولوژی‌های آنی پروژه‌ها از خارج از وارد خواهند شد. درصدد تأمین مالی از طریق فاینانس هستیم تا صنعتگران بیشتری جذب شوند. امکانات و زیرساخت‌ها در منطقه وجود دارد اما مشکل فاینانس داریم و معطل آن هستیم. اخیراً هیئت‌های هندی و چینی برای ارزیابی‌های سرمایه‌گذاری وارد منطقه شدند و منتظر پاسخ‌های آنها هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا