خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون پیشین اف بی آی از دولت ترامپ شکایت کرد

معاون پیشین پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) به دلیل اخراج او برای جانشین کردن فردی وفادار به ترامپ از وزارت دادگستری و اف بی آی شکایت کرد.

به گزارش ایرنا، «اندرو مک کیب» معاون پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از اداره متبوع سابق خود و وزارت دادگستری کشورش به دلیل آنچه نقض حق او برای ادامه فعالیت خوانده است، شکایت کرد.

به نوشته تارنمای شبکه خبری سی بی اس، مک کیب در شکایت خود «کریس ری» مدیر اف بی آی و جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا را متهم کرده که بهانه ای برای اخراج وی جور کرده اند تا فردی وفادار به ترامپ را جایگزینش کنند.

مک کیب همچنین گفته است که اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا با هدایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور چنین رفتاری با او داشته اند.

شکایت مک کیب در حالی است که تنها دو روز پیش «پیتر استراک» مامور ویژه پیشین اف بی آی که بارها مورد انتقاد و استهزای شخص ترامپ قرار گرفته، علیه پلیس فدرال و وزارت دادگستری به دلیل اخراج او شکایت کرد.

مک کیب در شکایت خود گفته است که ترامپ از افراد منصوب خود وفاداری می خواهد و در صورتی که چنین چیزی دریافت نکند، تلافی می کند. وی همچنین «ری» و «سشنز» را متهم کرده که به جای وفاداری به قانون اساسی آمریکا، همچون مامور شخصی ترامپ عمل می کردند.

معاون پیشین اف بی آی همچنین گفته است که این اداره و وزارت دادگستری آمریکا از سیاست های اصلی تعیین شده برای آن‌ها دور شده اند و مدیر اف بی آی از توضیح علت اخراج وی خودداری کرده است.

مک کیب سال گذشته پس از آنکه بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا وی را به دروغگویی در رسانه ها در ارتباط با مداخله اش در پرونده تحقیقات پیرامون «بنیاد کلینتون» متهم کرد، از سمت خود برکنار شد.

ترامپ شخصا بارها در صفحه خود در توئیتر به مک کیب حمله کرده و گفته است که او باید به زندان می افتاد.

مک کیب پیشتر با این ادعا که «راد روزنستاین» معاون وقت وزیر دادگستری آمریکا از تمایل دو عضو کابینه ترامپ برای استفاده از اصل بیستم و پنجم قانون اساسی این کشور برای استیضاح و برکناری ترامپ با او صحبت کرده، در رسانه های آمریکایی خبرساز شد.

ترامپ روز بعد روزنستاین و مک کیب را به «توطئه غیرقانونی و خیانت‌آمیز» علیه شخص رئیس جمهوری متهم کرد و در نوشت: (این دو) ظاهرا قصد اقدامی بسیار غیرقانونی داشتند و مچشان باز شد. توضیحات بسیاری برای میلیون ها آمریکایی که رئیس جمهوری مورد علاقه شان را انتخاب کردند، موجود است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا