خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی نویسنده‌ی «روایت رهبری» خطاب به محسن هاشمی

نامه‌ی سیدیاسر جبرائیلی، نویسنده‌ی کتاب «روایت رهبری» خطاب به محسن هاشمی را به نقل از کانال تلگرامی آقای جبرئیلی می‌خوانید:

«بسمه تعالی

جناب آقای محسن هاشمی رفسنجانی

سلام علیکم

جنابعالی به اهمیت و جایگاه تاریخ انقلاب اسلامی در معادلات حال و آینده کشور واقفید و استحضار دارید که خاطرات مرحوم پدرتان، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی، به سبب نقش‌های کلیدی که در نظام جمهوری اسلامی به عهده داشته‌اند، محل رجوع پژوهشگران، تحلیل‌گران و صاحب‌نظران است.

خاطرات مرحوم هاشمی اما گاها شاید به سبب فاصله گرفتن ایشان از رویدادها یا هر دلیل دیگری، با اسناد متقن و غیرقابل تشکیک، در تضاد آشکار است و مع‌الاسف، همین روایت‌های مخدوش، دستخوش تحلیل‌های ناصوابی از رویدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی شده است.

اینجانب در خلال پژوهش برای نگارش کتاب #روایت_رهبری به برخی از این خطاهای آن مرحوم در روایت تاریخ برخوردم و بر خود فرض دانستم از جنابعالی تقاضا کنم در چاپ‌های جدید خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، موارد ذیل را به نحوی که صلاح می‌دانید، اصلاح فرمایید.

۱. ایشان در صفحه ۱۵۰ کتاب خاطرات سال ۶۸ (بازسازی و سازندگی) نوشته‌اند که “ابتدا به پیشنهاد اعضای جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] که عضو مجلس خبرگان بودند، آیت‌الله گلپایگانی مطرح شد. حدود ۱۴ نفر به ایشان رای دادند”. اسناد مربوط به مذکرات ۱۴ خرداد ۶۸ نشان می‌دهد این ماجرا از اساس واقعیت ندارد و به هیچ وجه درباره حضرت آیت‌الله گلپایگانی، هیچ‌گونه رای گیری انجام نشده است که تعداد آرای ایشان، ۱۴ باشد. آقای هاشمی در موقعیت‌های دیگری نیز همین مسئله را با افزودن تحلیل‌هایی بیان فرموده‌اند.

۲. آقای هاشمی در گفت گویی با روزنامه شرق، می گویند: “نظر آیت‌الله خامنه‌ای روی شورا بود و سخنرانی خوبی هم کردند و توضیح دادند که شورا لازم است، اما وقتی که رای گرفتیم، این‌گونه شد”. در صفحه ۱۵۰ از کتاب بازسازی و سازندگی نیز در همین رابطه نقل قولی را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت می‌دهند که ایشان گفته‌اند: “من با رهبری شورایی مطابق قانون اساسی موافقم و با رهبری فردی مخالفم. پس چگونه نامزد شوم؟”. بر اساس اسناد موجود، ممکن است کسی تحلیلش این باشد که حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای نظرشان بر شورایی بودن رهبری بوده-که دلایلش قابل بحث است- اما ایشان نه در حمایت از رهبری شورایی “سخنرانی” کرده‌اند و نه آن نقل قول آقای هاشمی معتبر است. اساسا آیت الله خامنه‌ای برای رهبری نامزد یا کاندیدا نشده و چنان سخنی نگفته‌اند.
لذا از جنابعالی تقاضا دارم در اولین فرصت، این روایت‌های مخدوش را طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده و در تجدید چاپ کتب خاطرات آن مرحوم، موارد یاد شده به نحو صلاحدید اصلاح بفرمایید.

با تشکر

سید یاسر جبرائیلی

نویسنده کتاب روایت رهبری»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب سید یاسر جبراییلی که از نوشته های امروز و دیروز و قبل و بعدت می شود فهمید که چه اندازه از ادب دور است و از موضع گیری های بی انصافانه حضرتعالی و دوستانت هم می شود فهمید که کجای کار هستی بهتره مودب باشی و بگی آیت الله هاشمی رفسنجانی.تو و رفقای مثل خودت خیال می کنید که می توانید آن عزیز از دست رفته رو کوچک کنید زهی خیال باطل برو عمو برو پی کارت برو اخلاق و ادب بیاموز

    8
    4
  2. اوج هوشمندی ودرایت وبصیرت…..چه کشف عجیبی….ایشانرا بایدجزئ شخصیت های مطرح در گینس ثبت کرد…….

    6
    4
  3. آقای جبرائیلی بهتر است تعبیر دقیق حضرت ایت الله العظمی جوادی آملی مدظله بعنوان جامع منقول و معقول بلکه بعلاوه مشهود را سرلوحه خود قرار دهید و از تعابیر این بزرگوار در مظان اعلمیت ، یعنی آیت الله برای آقای هاشمی استفاده کنید نه تعبیر ناقص و ناقض آن (که مع الاسف دیگران متناسب با آن به اشتباه ایت الله خوانده می شوند به صرف حضور در راس یک قوه یا نظایر آن)

    4
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا