خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا مهناز افشار به ایران بازگشته؟

/ گفت‌وگو با وکیل مهناز افشار و وکیل شاکی او /

16 تیرماه بود که مهناز افشار در توییتی عنوان کرد پس از برگزاری یک کارگاه بازیگری در آلمان به ایران بازگشته است. اما آیا این اتفاق رخ داده؟ وکیل مدافع این بازیگر و وکیل شاکی او -سیدغفار دریاباری، طلبه‌ی مازندرانی- در اینباره چه می‌گویند؟

به گزارش انصاف نیوز، جنجال توییت انتقادی مهناز افشار -درحالی که او برای برگزاری یک کارگاه بازیگری در آلمان با عنوان «20 سال بازیگری با مهناز افشار» به سر می‌برد- باعث صدور حکم جلب این بازیگر سینما شد.

 تصویر این حکم به دلیل شکایت «سیدغفار دریاباری»، طلبه‌ی مازندرانی که معتقد بود از عکس او به عنوان تصویر حسابی با نام «سیدمصطفی حجازی» سواستفاده شده، در رسانه‌ها منتشر شد. افشار از نظر این طلبه با نشر مطلب این حساب، در «یتیم شدن فرزندان روحانی همدانی»، سهیم بوده و عنوان شکایت او از این بازیگر نیز «تشویش اذهان عمومی و انتشار اکاذیب به وسیله ی سامانه‌ی رایانه‌ای و فضای مجازی» بود. البته که سخنگوی قوه قضاییه بعدا اعلام کرد او درواقع تنها احضار شده و صدور حکم جلب برای او صحت ندارد. احضاری که به جریان افتادن آن موکول به بازگشت این بازیگر به ایران شد.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل مهناز افشار درواکنش به گفته وکیل شاکی او، که گفته بود با بازنگشتن این بازیگر سینما به ایران، پرونده بلاتکلیف مانده است تاکید کرد که افشار مصر است به ایران برگردد و کارهایش را پیگیری کند. این بازیگر که به گفته‌ی وکیلش مهلت قراردادی که باعث ماندن او در آلمان شده بود، حدود دوماه بوده، نهایتا 16 تیرماه با انتشار دو عکس در توییتر و اینستاگرام اعلام کرد که به ایران بازگشته. احتمال  حضور این بازیگر در ایران با گفته‌ی محسن تنابنده درباره اکران فیلم جدیدش «قسم» در مشهد تقویت می‌شود: «قرار بود مهناز افشار از سه روز قبل در افتتاحیه «قسم» در کنار ما باشد. اما در لحظه‌ی آخر گفته شد وزارت اطلاعات مانع حضور اوست و من ویدیو را منتشر کردم. سپس با وزارت ارتباط گرفتم و گفتند به آنها ارتباطی ندارد.» این بازیگر نهایتا قرار شد در تماس تصویری در روز نمایش این فیلم در مشهد سخنرانی کند که حواشی دیگری هم پیرامون آن ایجاد شد.

گفته‌های وکلای طرفین شکایت طلبه‌ی مازندرانی

حال احسان خاکزاد شاهان دشتی، وکیل غفار دریاباری در پاسخ به پیگیری خبرنگار انصاف نیوز درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از مهناز افشار به انصاف نیوز ادعا می‌کند که او به ایران بازنگشته: «باوجودی که گفته شده بود ایشان به ایران بازگشته و دراین‌باره توییت کرده بودند اما طبق اطلاعاتی که داریم ایشان ظاهرا هنوز وارد کشور نشده‌اند.»

از طرفی عبدالصمد خرمشاهی وکیل مهناز افشار درواکنش به این ادعا به انصاف نیوز گفت: «هروقت توانستم اعلام می‌کنم اما فعلا چیزی نمی‌توانم بگویم.»

تناقض میان پست توییتری این بازیگر، تصمیم به حضور او برای اکران فیلم قسم در مشهد، گفته‌ی وکیل شاکی او و همینطور سکوت وکیل مدافع افشار در مقابل این مساله، احتمال بازنگشتن این بازیگر به کشور را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

انصاف نیوز

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا