خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درگیری در محدوده پادگان نیروی هوایی محمودآباد

خبرهایی که تا این لحظه – ساعت ۷:۴۲ غروب شنبه – درباره‌ی درگیری در محدوده پادگان نیروی هوایی محمودآباد در رسانه‌ها منتشر شده در پی می‌آید با این توضیح که خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید استانداری مازندران به زودی در این باره بیانیه‌ای صادر خواند کرد.

خبرگزاری فارس با تیتر «جزئیات درگیری در محدوده پادگان نیروی هوایی/ زمین خواران به دنبال باند فرودگاه!» نوشت:

هجوم غیرقانونی و خودسرانه عده‌ای به اراضی پادگان نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محدوده قصر دریاسر منطقه محمودآباد استان مازنداران، منجر به درگیری با کارکنان و عوامل تامین حفاظت فیزیکی این پادگان شد.

در این درگیری دو نفر کشته و چند نفر زخمی شدند.

این حمله در زمانی صورت گرفته که سربازان قصد داشتند محدوده باند فرودگاهی را فنسکشی کنند، اما معارضان سنگ، چوب و زنجیر به سمت انها پرتاب کردند که در این میان تعدادی از سربازان و پرسنل نیروی هوایی ارتش مجروح شدند.

به گفته شاهدان، معارضان حتی به محدوده باند این فرودگاه حمله کردند و سربازان برای دفاع از خود اقدام به تیراندازی کردند و بر اثر آن دو نفر از مهاجمان کشته و تعداد دیگری هم زخمی شدند.

در این درگیری که تعدادی از اجیر شدگان و اراذل و اوباش نیز قصد سوء استفاده از موقعیت و تعرض دوباره به حریم پادگانی داشتند، با کمک عوامل نیروی انتظامی عده ای از آن ها دستگیر واجازه تعدی مجدد داده نشد.

برابر اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار فارس، بر اساس قانون باند پایگاه نجات خدمه نیروی هوایی ارتش دارای حریم 40 متری است، اما در چند متری باند ساخت و ساز غیر مجاز انجام شده است و عملا این باند پرواز را بلا استفاده کرده است.


خبرگزاری ایسنا هم با تیتر «ماجرای درگیری در پادگان نیروی هوایی محمود آباد» نوشته است:

هجوم “غیرقانونی و خودسرانه” عده‌ای به اراضی پادگان نیروی هوایی در محدوده قصر دریاسر منطقه محمود آباد موجب درگیری با کارکنان و عوامل تامین حفاظت فیزیکی این پادگان شد.

به گزارش ایسنا، در تعرض به حریم این پادگان و در ورود غیر قانونی به باند فرودگاه که با قصد خلع سلاح عوامل انتظامی پادگان نیروی هوایی بیشه کلاه محمود آباد انجام شد، دو نفر نیز کشته شدند.

در این درگیری “تعدادی اجیر شده و اراذل و اوباش” نیز قصد سو استفاده از موقعیت و تعرض دوباره به حریم پادگانی را داشتند که با کمک عوامل نیروی انتظامی عده‌ای از آنها دستگیر و اجازه تعدی مجدد داده نشد.

موضوع به لحاظ قانونی توسط ارتش در دست بررسی است.


تابناک مازندران هم با تیتر «جزییات تیراندازی خونین بیشه سر محمود آباد» نوشت:

درگیری اراضی نیروی هوایی جان ۲ نفر به نامهای م-م و م- الف اهل فریدونکنار را گرفت و ۴ نفر را زخمی و روانه بیمارستان کرد . حکایت دیگر اینگونه بیان شده است که عده‌ای از اجیر شدگان یک زمین خوار معروف سرخ رودی طبق یک برنامه از پیش تعیین شده با در دست داشتن انواع سلاح سرد به حریم پادگان نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محمود آباد تعرض و با پرسنل این پادگان درگیر شدند.

به گزارش تابناک مازندران، شنیده ها حاکی از آن است درگیری اراضی نیروی هوایی و شهرک قصر دریا بیشه کلا جان ۲ نفر را گرفت و ۴ زخمی را روانه بیمارستان کرد .

بر اساس این گزارش، یک حکایت حاکی از آن است که به دلیل اجراء احکام رای دادگستری نسبت به اجرا حق شهرک قصر دریا ، نیروی هوای از اجرا حکم ممانعت کرده و با هماهنگی های قبلی به سمت ماموران و صاحب اراضی شهرک قصر دریا تیراندازی کردند که متأسفانه تعدادی از کارگران شهرک قصر دریا که جهت تماشا در آن قسمت حضور داشتند نا خواسته مورد اثابت گلوله قرار گرفتند که متاسفانه دو نفر از آنها که اهل فریدونکنار بودند، جان سپردند و ۴ نفر راهی بیمارستان شدند.

حکایت دیگر اینگونه بیان شده است که عده‌ای از اجیر شدگان یک زمین خوار معروف سرخ رودی طبق یک برنامه از پیش تعیین شده با در دست داشتن انواع سلاح سرد به حریم پادگان نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محمود آباد تعرض و با پرسنل این پادگان درگیر شدند که منجر به ضرب و شتم و زخمی شدن تعدادی از کارکنان و سربازان ارتش شد.

به هر روی متاسفانه این اتفاق تلخ رخ داده و مسئولان ذیربط مجدانه در تلاشند تا عاملان این حکایت تلخ را به سزای اعمالشان برسانند .

اعزام تیم حقیقت‌یاب استاندار مازندران به محمودآباد: پس از حادثه تیراندازی صبح امروز در محمودآباد که منجر به کشته شدن دو فریدونکناری شد، حسین زادگان استاندار_مازندران بلافاصله برای برقراری آرامش در محل حادثه و استقرار نیرو به جهت پیشگیری دستورات لازم را صادر و تیم_حقیقت‌یابی را به محل وقوع جرم اعزام نمود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا