خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«زور فراکسیون امید به سایر فراکسیون‌ها نمی‌رسد»

محمد فیضی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: باید حقیقت را پذیرفت و اذعان کرد که زور فراکسیون امید به سایر فراکسیون‌های مجلس نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، محمد فیضی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: زمانی که مجلس دهم شکل گرفت با لیست امید ۱۶۰ نماینده به مجلس راه یافتند ولی در نهایت فراکسیون امید با ۱۰۰ نفر در مجلس تشکیل شد تا در کنار فراکسیون مستقلین و ولایی فعالیت خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبانی که به عارف خرده می‌گیرند باید اول خودشان را نقد کنند که تفاوت لیست امید با فراکسیون امید در چیست و چگونه ۶۰ نفر اصلاح‌طلب با نام امید وارد مجلس شده اما در این فراکسیون قرار نگرفتند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: هر چند فراکسیون امید بزرگترین فراکسیون مجلس است اما در مقاطعی شاهد اجماع مستقلین و اصلاح‌طلبان هستیم اما در مقاطع حساس به ویژه انتخاب ریاست مجلس فراکسیون مستقلین با فراکسیون ولایی هماهنگ شده و به نوعی زور فراکسیون امید به آنها نمی‌رسد.

فیضی با ستایش شخصیت عارف در دفاع از حقانیت اصلاح‌طلبان تصریح کرد: عارف بدون حرکت‌های نمایشی از اولین کسانی بوده که در مجلس در مورد مسایل مختلف به ویژه حصر انتقاد از رئیس جمهور و مسایل سیاسی دیگر سخن به میان آورده ولی او معتقد است سیاسی‌ هستیم و سیاستمداران همواره در معرض توهین و افترا هستند.

وی عملکرد عارف را در فراکسیون قابل قبول و زحمات وی را ستودنی خواند و افزود: ما اگر قائل به دموکراسی هستیم باید قبول کنیم که در برخی مقاطع زورمان به سایر فراکسیون‌ها نمی‌رسد و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که در قبال مسئولیت اختیار نیز به افراد داده شود تا در مقابل عملکرد خودشان پاسخگو باشند.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: ما باید در حد رای مردم و نمایندگی از عارف انتظار داشته باشیم که متاسفانه اصلاح‌طلبان انتظاری فراتر از حد نمایندگی از عارف دارند.

فیضی در مورد عملکرد دولت روحانی گفت: دولت روحانی براساس رای این مردم شکل گرفته که البته عملکرد او را باید در کنار سیاست‌های حاکمیتی و فشار تحریم‌ها و برخی مسایل دیگر ارزیابی کنیم و در ارزیابی‌هایمان نیز منصفانه رفتار کنیم.

وی بیان کرد: رئیس جمهور به دلیل عدم کارآیی برخی از وزرا آنها را کنار گذاشت که نمونه آن بطحایی بود و اخیرا از وزارت آموزش و پرورش کنار گذاشته شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با رد این موضوع که مجلس در مقابل برخی نارسائی‌ها سکوت اختیار کرده است، تصریح کرد: یقین داشته باشید که مجلس به دنبال خیانت به آرمان مردم نیست بلکه ما از ابزارهای قانونی استفاده کردیم تا دولت و وزرا را پاسخگو کنیم و حتی کار به استیضاح و کناره‌گیری وزرا کشیده است.

مجلسی‌ها دچاز لکنت زبان و سکوت مرگبار نشدند

فیضی در ادامه گفت: بنده جزو اولین کسانی بودم که از اصل ۱۵ قانون اساسی دفاع کرده و خواستار اجرایی شدن این اصل شد.

وی افزود: ما نه تنها در مجلس دچار لکنت زبان و سکوت مرگبار نشدیم بلکه با برگزاری بیش از ۲۰۰ جلسه غیرعلنی مشکلات مردم و خواسته‌های آنها را مطرح کردیم و از ۲۱ میلیارد دلار درآمد ارزی ۱۴ میلیارد آن را به تامین کالاهای اساسی اختصاص دادیم.

نماینده اردبیل در مجلس تصریح کرد: قطعا در این شرایط سخت اقتصادی مشکلات معیشتی مردم را درک می‌کنیم و مردم نیز مجلس را همراه خود می‌دانند ولی باید قبول کرد که در این اوضاع ضرورت دارد اصل مقاومت مورد توجه قرار گیرد.

وی اقدام مجلس را در زمینه قانون منع بکارگیری بازنشستگان یادآور شد و اظهار کرد: این قانون زمینه حضور جوانان را در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به اجرایی نشدن اصل ۱۵ قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در یک کشوری ایدئولوژیک زندگی می‌کنیم و ضرورت دارد اصل ۱۵ قانون اساسی به درستی اجرا شود و در این زمینه نیاز به قانونگذاری جدید نیست.

فیضی ادامه داد: ما نمی‌دانیم گره کار کجاست که عده‌ای دوست ندارند این اصل پیاده شود در حالی که ما در تذکرهای مکرر به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردیم که واژه‌های ترکی در حال  از بین رفتن است و باید کاری انجام داد تا فرزندان ما حداقل میراث اجداد خود را نگه دارند.

وی ضرورت پیاده شدن تمام اصول قانون اساسی را به عنوان یک مطالبه واقعی یادآور شد و تصریح کرد: ما انتظار داریم که یا این اصل را از قانون اساسی حذف کنند و یا آن را به همه پرسی بگذارند چرا که دیگر از پیگیری برای اجرای این اصل خسته شده‌ایم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس به فعالیت رسانه‌های نوین در گردش آزاد اطلاعات اشاره کرد و گفت: در هویت‌بخشی به این رسانه‌ها باید به شناسنامه‌دار کردن آنها اقدام کنیم و ما باید در یک اقدام فراگیر در این زمینه از این ظرفیت فراهم شده نیز استفاده کنیم.

فیضی در پایان بیان کرد: یارانه رسانه‌های جمعی نیز به صورت شفاف تعیین شده و این از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که می‌خواهد در همه بخش‌ها کار با شفافیت به پیش برود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا