خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادبیات تحریک‌آمیز باشگاه جمهوری آذربایجانی برای معرفی بازیکن ایرانی

ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت پست اینستاگرامی باشگاه سومقاییت جمهوری آذربایجان درباره‌ی استفاده از واژه‌ی «تراکتور آذربایجان جنوبی» به جای نام باشگاه «تراکتورسازی ایران را در حال بررسی است و نتیجه‌ی آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز مهدی شریفی بازیکن پیشین تراکتور، سپاهان و پرسپولیس امروز به باشگاه سومقاییت آذربایجان پیوست. این باشگاه در پست اینستاگرامی خود برای معرفی این بازیکن با ادبیاتی که معمولا تجزیه طلبان استفاده می‌کنند، از واژه‌ی تراکتورسازی آذربایجان جنوبی استفاده کرده است.

خبرنگار انصاف نیوز در این باره با ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال تماس گرفت. او در پاسخ به این حرکت گفت پست اینستاگرامی این باشگاه در دست بررسی است و نتیجه‌ی آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

جمهوری آذربایجان یکی از همسایگان شمالی ایران است. این سرزمین تا حدود دویست سال پیش جزو خاک ایران بود ولی در جنگ ایران و روسیه، طی قراردادهای گلستان و ترکمنچای به روسیه ملحق شد و از سال ۱۳۷۰ هم اعلام استقلال کرد.

تورج دریایی تاریخ‌پژوه ایرانی و استاد کرسی ایران باستان در دانشگاه ارواین کالیفرنیا در یادداشتی در بی‌بی‌سی نوشته است: «این استالین بود که تصمیم گرفت برای مداخله در امور ایران نام این منطقه را از آران (در تاریخ باستان با نام آلبانی) به آذربایجان تغییر دهد و آن را خاری کند در چشم ایران».

عبارت «آذربایجان جنوبی» در سال‌های اخیر از سوی جدایی طلبان به‌کار می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بهتر است ما هم به جمهوری آذربایجان بگوییم ایران شمالی .
    من مقالاتی در خصوص ضرورت تاسیس کنفدراسیون ایران بزرگ با حضور هفت کشور حوزه تمدن ایران یعنی ایران و پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و جمهوری آذربایجان و عراق و بحرین نوشتم اما نمی دانم چرا منتشر نکردید . بهترین راه مقابله با این جمهوری های جعلی تلاش برای الحاق مجدد و یا تاسیس کنفدراسیون است اگر جلوی آنها کوتاه بیاییم ادعای قزوین را هم دارند نباید کوتاه آمد وگرنه از ایران عزیزمان فقط تهران می ماند (حالا باز هم نظرم را منتشر نکن )ّّ.

    5
    3
  2. کلا همه اینها از عواقب همسایگی با روسیه یا همان شوروی بوده و متاسفانه تنها استعمارگریه که بخش بزرگی از خاک ما رو رسما به کشور خودش ملحق کرد هر چند دیگران هم بخشهایی رو جدا کردند ولی به سرزمین خودشون اضافه نکردند.

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا