خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار ظریف و امیر قطر

«جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که به قطر رفته صبح دوشنبه با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان در این دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کلیه همسایگان را مورد تاکید قرار داد و از روابط ایران و قطر به عنوان الگویی برای مناسبات سیاسی ایران و کشورهای منطقه یاد کرد.

وزیر امور خارجه ایران‌ گفت: تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران کارساز نیست و بر ناامنی منطقه افزوده است.

امیر قطر نیز در این دیدار با اشاره مناسبات “نزدیک و برادرانه” ایران و قطر، مشورت و رایزنی دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین‌المللی و تلاش مشترک برای حل و فصل مشکلات منطقه را مورد تاکید قرار داد. او همچنین بر آمادگی همیشگی کشور متبوع خود برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

ظریف هم‌چنین در دیدار با محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر روابط ایران و قطر را در تمامی زمینه ها از جمله در حوزه سیاست و اقتصاد رو به رشد خواند.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار رایزنی مستمر دو کشور در خصوص تحولات منطقه را به عنوان یک نیاز منطقه‌ای مورد تاکید قرار داد.

ظریف گفت: ائتلاف های نظامی از پیش شکست خورده‌اند و نیروهای بیگانه موجبات ناامنی منطقه را فراهم می‌آورند.

وزیر خارجه ایران امنیت خلیج فارس را مسئولیت کشورهای همین منطقه دانست و نه نیروهای خارجی و بر مسئولیت ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط ویژه ایران و قطر، بر نقش دو کشور در برقراری صلح و ثبات منطقه و همکاری مشترک جهت تقویت عنصر گفتگو برای حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان شب گذشته در ضیافت شام وزیر خارجه قطر حضور یافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا