خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش تند هند به اظهارات مقامات چینی درباره‌ی کشمیر

بعد از آنکه دولت پاکستان اعلام کرد مساله کشمیر را با حمایت چین به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌دهد، هندوستان به پکن هشدار داد که از مناقشه کشمیر دور بماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، اظهارات مطرح شده از سوی سوبراهمانیام جیشانکار، وزیر خارجه هندوستان پس از آن گفته شد که همتای پاکستانی‌ وی به چین رفت تا حمایت متحدان را برای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه دهلی تو درباره لغو خودمختاری کشمیر جلب کند.

وزیر خارجه هندوستان که به پکن رفته تا با وانگ یی، همتای چینی خود دیدار کند، در گفتگو با وی گفت: دو کشور باید مطمئن شوند که اختلافات بینشان نباید به مناقشات بدل شود.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک موضع اصولی را در قبال اقدامات یکجانبه هندوستان اتخاذ کرده و به دهلی‌نو تاکید دارد تا نقش سازنده‌ای را در صلح و ثبات منطقه‌ای ایفا کند.

اما وزارت خارجه هندوستان در واکنش اعلام کرد: تصمیمات درباره مساله کشمیر یک موضوع شخصی برای هندوستان است. هندوستان درباره موضوعات داخلی کشورهای دیگر اظهارنظر نمی‌کند و انتظار دارد که سایر کشورها هم چنین کاری کنند.

چین لغو موقعیت ویژه جامو و کشمیر از سوی دهلی‌نو را غیرقابل قبول می‌داند و آن را تهدیدی علیه تمامیت ارضی اعلام کرده است.

در پی دیدار روز جمعه میان وزرای خارجه پاکستان و چین، دیپلمات چینی نگرانی شدید خود را بابت موقعیت کنونی در کشمیر ابراز کرد که باعث شده تا مناقشه‌ای بین اسلام آباد و دهلی نو در گیرد.

وزیر خارجه چین همچنین به همتای پاکستانی خود تضمین داد که پکن به حمایت خود از اسلام آباد در تضمین حقوق و منافع مشروعش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا