خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهر: میعاد صالحی با دستور روحانی برکنار شد

سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد.

خبرگزاری مهر نوشت: سید میعاد صالحی مدیرعامل ۳۷ ساله صندوق بازنشستگی کشوری بعد از چند ماه فعالیت در صندوق بازنشستگی امروز از سمت خود برکنار شد. گفته می شود برکناری صالحی با دستور رئیس جمهو انجام شده است.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که ایزدی رییس هیئت مدیره به عنوان سرپرست، جایگزین وی خواهد شد.


یک هفته پیش انصاف نیوز خبر داده بود: «شنیده می‌شود در پی تعلل محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برکناری میعاد صالحی علیرغم تذکرات سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، دکتر روحانی رسماً به وزیر یک هفته برای عزل او مهلت داده است. همچنین برای پیشگیری از انتصاب احتمالی افراد فاقد صلاحیت، شریعتمداری موظف شده تا سرپرست سازمان را نیز پس از تایید دفتر ریاست جمهوری معرفی نکند».

۱۲ فروردین ماه نیز انصاف نیوز گزارش داده بود که دکتر روحانی رییس جمهور ساعاتی پس از انتشار خبر انتصاب شخصی به نام میعاد صالحی به‌عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، به وزیر رفاه تذکر داد و فرد منتصب به مدیریت این بنگاه اقتصادی را «فاقد صلاحیت لازم» خوانده و گفته بود که جوانگرایی مدنظر دولت تدبیر و امید باید همراه با شایسته سالاری باشد. آقای روحانی این تذکر را پس از آن داده بود که اطلاعاتی درباره‌ی رزومه‌ی عجیب میعاد صالحی از طریق یکی از مشاوران دریافت کرده است.

بعضی از وزرا و معاونین رییس جمهور که عضو هیات امنای صندوق بازنشستگی کشوری هستند نیز در همان مقطع به ارائه‌ی اطلاعات جعلی و خلاف واقع در رزومه‌ی ارائه شده در سایت وزارت رفاه برای میعاد صالحی اعتراض کرده بودند.


پاییز گذشته پس از آنکه رحمانی، وزیر صنعت، فردی به نام «کامبیز مهدی زاده» که داماد رییس جمهور است را به سمت معاون منصوب کرده بود، روحانی بلافاصله ساعتی بعد او را توبیخ کرد و خواستار لغو آن شد [لینک خبر توبیخ]. فردای آن روز اعلام شد که با استعفا ماجرا خاتمه پیدا کرده است. [لینک کناره گیری] + [لینک تایید توبیخ] + [لینک تحلیل]

طی دو سال گذشته انتقادهایی به برخی انتصاب‌ها به ویژه انتصاب منسوبان مسوولان و نزدیکان آنها با حساسیت از سوی افکار عمومی دنبال شده است، اما تقریبا هیچ کدام به تغییر آنها منجر نشد به‌غیر از داماد رییس جمهور که توبیخ او را به‌دنبال داشت و حکم مدیریت او یک روز بیشتر دوام نیاورد.

برای نمونه می‌توان به این موارد که سال 97 خبری شدند اشاره کرد: فرزند غلامرضا کاتب [لینک]، فرزند محمدرضا عارف [لینک]، داماد سیداحمد خاتمی که برادر عروس محمدباقر نوبخت است [لینک]، فرزند محمدعلی وکیلی [لینک]، داماد محمدی عراقی، داماد غلامرضا جلالی، فرزند حسن خجسته [لینک]، خواهر علی اصغر مونسان [لینک]، فرزند احمد کبیری [لینک]، داماد غلامعلی حدادعادل [لینک]، پسر باجناق حدادعادل [لینک] و فرزند عبدلرضا رحمانی فضلی [لینک]. هیچ یک از آنها تاکنون کنار گذاشته نشده‌اند یا کناره گیری نکرده‌اند و یا در صورتی که چنین اتفاقی افتاده باشد، رسانه‌ای نشده است.

رسوایی رپرتاژآگهی میعاد صالحی در صداوسیما و ایسنا

واکنش منفی دولت به انتصاب «میعاد صالحی»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا