خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصاری‌راد: به هیچ عنوان به عارف رای نخواهم داد

مراسم ترحیم سید شمس‌الدین وهابی نماینده‌ی مردم تهران در مجلس ششم باحضور جمعی از فعالان سیاسی، نمایندگان پیشین و فعلی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای کابینه دولت عصر دیروز برگزار شد.

در حاشیه‌ی این مراسم حجت‌الاسلام موسوی لاری، محمد کیانوش‌راد و حسین انصاری‌راد درباره‌ی فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات و انتقادها از محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید، به گفت‌وگو با انصاف نیوز پرداختند.

حجت الاسلام حسین انصاری‌راد درباره‌ی نقش محمدرضا عارف در انتخابات آتی و انتقاداتی که به او می‌کنند، گفت: اگر عارف در انتخابات شرکت کند من به هیچ عنوان به او رای نخواهم داد.

از سوی دیگر حجت الاسلام موسوی لاری با تاکید براینکه «ما از صندوق‌های رای قهر نمی‌کنیم» درباره‌ی انتقادات به محمدرضا عارف گفت: ینکه از شخصی انتقاد صورت بگیرد خیلی خوب است و کسی هم نمی‌تواند بگوید همه‌ی کارهای من درست بوده و انتقادی وجود ندارد

محمد کیانوش راد نیز درباره‌ی عملکرد فراکسیون امید و انتقادات به محمدرضا عارف می‌گوید: فراکسیون امید دارای نقاط ضعفی هم بوده و می‌توانست منسجم‌تر، همراه با برنامه و آینده‌نگر باشد و نقش موثرتری در مجلس ایفا کند اما نباید همه‌ی مشکلات را به گردن آقای عارف انداخت و ایشان هم تلاش خود را کرده است.

محمود حجتی وزیر کشاورزی، فیض‌الله عرب سرخی، حبیب‌الله بیطرف، محمدرضا خاتمی، مصطفی تاجزاده، انوشیروان محسنی بندپی، پیروز حناچی، حجت‌الاسلام ابوترابی، محسن صفایی فراهانی، مصطفی هاشمی‌طبا، فرید مدرسی، حجت‌الاسلام رهامی، شکوری‌راد، موسوی خوئینی‌ها، محمدعلی ابطحی، بهزاد نبوی، موسوی لاری، عباس آخوندی، محمدحسین شریف زادگان، احمد میدری، غلامرضا رجایی، بیژن نامدار زنگنه، محمود صادقی، حجت الاسلام دعایی، سعید حجاریان و… از جمله شخصیت‌های سیاسی اصلاح طلبی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

متن گفت‌گوها با انصاری راد، موسوی لاری و کیانوش‌راد را در ادامه بخوانید:

انصاری راد: اگر عارف در انتخابات شرکت کند به او رای نخواهم داد

حجت‌الاسلام حسین انصاری راد درباره‌ی اینکه اصلاح طلبان مردم را به چه چیزی می‌خواهند امیدوار بنند و شعارشان برای موفقیت چیست، گفت: اصلاح طلبان به اصل سلامت ایران، به اصل آنکه ایران سالم بماند و از این گذرگاه سخت عبور کند توجه دارند. تصور من این است دوستانی که در این طیف هستند -از جمله آقای خاتمی که به ایشان علاقه دارم- به فکر ایران هستند که درگیر جنگ داخلی و هم گرفتار جنگ بیرونی نشود. این مرحله سخت از هر جهت دشوار است، من به عنوان شخصی که قبل از انقلاب تا به امروز حضور دارم سخت‌تر از امروز را نمی‌شناسم. و مهم‌ترین سختی از نظر من مرارت، یاس و ناراحتی مردم از کسانی است که به هر صروت مشغول به خدمت هستند. در این روزها حالت ناامیدی در مردم وجود دارد و اما در عین حال همچنان امید هست و مردم ما خردمند و هوشیار هستند که تجربه‌های طولانی را از سر گذرانده‌اند و تصورم این هست که آنها منتظر فرجی هستند تا به سلامت از این گردنه عبور کنند.

او درباره‌ی محمدرضا عارف و لیدری لیست امید توسط او گفت: هیچ نظر مناسبی ندارم و اگر عارف در انتخابات شرکت کند من به هیچ عنوان به او رای نخواهم داد.

موسوی لاری: از صندوق‌های رای قهر نخواهیم کرد

حجت الاسلام موسوی لاری -وزیر کشور در دولت سیدمحمد خاتمی- درباره‌ی انتقادها از محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید گفت: اینکه از شخصی انتقاد صورت بگیرد خیلی خوب است و کسی هم نمی‌تواند بگوید همه‌ی کارهای من درست بوده و انتقادی وجود ندارد؛

اصلاح طلبان گفت‌وگوهای بسیاری دارند که با مردم در میان می‌گذارند و دستشان از جناح رقیب هم برای بیان دیدگاه و هم عملکردشان پرتر است و به موقع در اینباره صحبت خواهند کرد.

او در پاسخ به سوالی که مبنی بر وجود برخی نظرات متضاد در میان اصلاح طلبان درباره‌ی مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات، گفت: بنده نظرم را قبلا هم گفته بودم که ما به عنوان اصلاح طلب، درباره‌ی اصلاح روش‌ها، رفتارها و آن چیزی که تحت عنوان برنامه برای حضور در انتخابات مطلوب هست، معتقدیم که با حضور در متن مسایل می‌شود اصلاحات را پیش برد و اگر در جریان مسایل نباشیم نمی‌توانیم هیچ قدم اصلاحی را برداریم. بنابراین ما در انتخابات از صندوق‌های رای قهر نخواهیم کرد و با صندوق‌های رای در جهت حل مشکلات و اصلاح مسایل در وضعیت موجود تلاش خواهیم کرد.

کیانوش راد: لیست آینده اصلاح‌طلبان در انتخابات متفاوت خواهد بود

محمد کیانوش‌راد عضو حزب اتحاد ملت و رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خوزستان درباره‌ی انتقادها از محمدرضا عارف به عنوان لیدر اصلاحات در مجلس دهم به خبرنگار انصاف نیوز گفت: رهبری جریان اصلاحات در دستان آقای خاتمی است و همه‌ی ما در ارتباط با او فعالیت‌مان را ادامه خواهیم داد و آقای عارف در امتداد با آقای خاتمی فعالیت می‌کند. فراکسیون امید دارای نقاط ضعفی هم بوده و می‌توانست منسجم‌تر، همراه با برنامه و آینده‌نگر باشد و نقش موثرتری در مجلس ایفا کند. به هر حال نباید همه‌ی مشکلات را به گردن آقای عارف انداخت و ایشان هم تلاش خود را کرده؛ در انتخابات تصمیمات فردی گرفته نشده و بر اساس خرد جمعی بوده و این خردجمعی محصول نهایی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خواهد بود. آقای عارف در این شورا حضور دارند و قطعا فرایند خردجمعی و خردورزی مبتنی بر واقعیت پیش روی ما می‌تواند تصمیم نهایی و درستی را برای آینده شاهد باشد.

او درباره‌ی احتمال تغییر لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گفت: بنابر آنچه که گفته شده ارزیابی دقیقی نسبت به عملکرد و نقشی که دوستان داشتند صورت می‌گیرد و قاعدتا برآن مبنا احتمالا لیست آینده لیست متفاوتی خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چهره این پیرمرد رو یه مقایسه با مصباح و یزدی و جنتی بکنید. بعد از رحلت بنیانگذار نظام، اینها رفتند و اونها اومدند.

  2. بهترین شخص برای ریاست جمهوری ایران در سال 1400 آقای علی طیب نیا دکترای اقتصاد و وزیر پیشین اقتصاد دولت اول آقای روحانی است اگر او بیاید می تواند دردهای اقتصادی و بی نظمی های فراوان در ادراه کشور را حل و فصل کند مردم به او رأی خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا