خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جهان صنعت: معلوم نیست چه بر سرشان می‌رود که عذرخواهی می‌کنند!

کنایه ای به موضوع الناز رکابی

جهان صنعت نوشت: از زمان انتشار پست تا وقتی که آن چهره پست جدید می‌گذارد یا ویدئویی منتشر می‌کند، معلوم نیست چه می‌گذرد و چه کسانی با او حرف می‌زنند و چه پیام‌هایی به او داده می‌شود که عذرخواهی می‌کند؟

روزنامه جهان صنعت با مروی به مواضع چهره‌های سیاسی، فرهنگی، ورزشی و … که مدتی بعد از بیان نظر خود درباره موضوعی عقب‌نشینی کرده و عذرخواهی می‌کنند، پرداخته و پرسیده معلوم نیست بر آنان چه می‌گذرد و چه پیام‌هایی می‌گیرند که عذر می‌خواهند.

به گزارش جهان صنعت، ابراز پشیمانی پس از انتشار پست یا فیلم در فضای مجازی، اظهار تاسف از اتفاقی سهوی که باعث وقوع اقدامی شده است از سال‌های قبل تاکنون به تعدد دیده شده‌اند.

درباره برخی از این چهره‌ها تحرکات رسانه‌های خاص نشان‌دهنده خط حرکتی آنها درباره اشخاص موردنظر است. خبرگزاری‌هایی خاص که گفته می‌شود با برخی نهادها مرتبط هستند، توپخانه‌هایشان را به سمت چهره‌های موردنظر هدف می‌گیرند و آنها را زیر آتش رسانه‌هایشان قرار می‌دهند. غیر از آنها، برخی سایت‌ها هم همان مطالب را بازنشر می‌کنند. بعضا ممکن است این دست رسانه‌ها با اطرافیان آن چهره یا در برخی موارد خود او «گفت‌وگو» کنند که آن چهره توضیحاتی درباره اقدامات یا مواضعش ارائه می‌دهد. از سوی دیگر اکانت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی فعالند که اقدام به انتشار پست‌هایی می‌کنند که آن را می‌توان «پرونده‌سازی» دانست. مجموعه‌ این اقدامات، فضایی سنگین برای چهره‌ها می‌سازد و آنها زیر فشار رسانه‌ای قرار می‌گیرند. از زمان انتشار پست تا وقتی که آن چهره پست جدید می‌گذارد یا ویدئویی منتشر می‌کند، معلوم نیست چه می‌گذرد و چه کسانی با او حرف می‌زنند و چه پیام‌هایی به او داده می‌شود؛ به عبارت دیگر معلوم نیست او در این بازه زمانی چه می‌گوید و چه می‌شنود و چه می‌بیند، اما هر اتفاقی که می‌افتد در همان فاصله‌ بین آغاز کمپین فشار رسانه‌ای حداکثری تا اعلام موضع جدید است؛ مواضعی که معمولا در آن عذرخواهی می‌شود یا ابراز پشیمانی می‌شود «اتفاقات سهوی» را علت اصلی عکس‌العمل‌های قبلی قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا