خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناگفته هایی از حمله به علی مطهری در شیراز

به گزارش انصاف نیوز، احسان رستگار، مدیر مسوول سایت شفاف در یادداشتی نوشت: گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که از فرط شفافیت و وضوح حق و باطل در آن واقعه، انسان دلیلی برای توضیح واضحات نمی بیند، اما همان طور که علم و فناوری در عصر ما پیشرفتی شگرف و رشدی تصاعدی پیدا کرده، توجیه گری، تهمت زنی و ماله کشی نیز توانسته هم از حیث عمق و هم از جهت گستردگی، ارتقاء محسوسی پیدا کرده است. 
اگرچه رعایت و صیانت از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در مکتب ما به مثابه عمل به واجبی الهی است، اما دغدغه ی نگارنده، تحلیل فاجعه ی دیروز شیراز از منظر قانون اساسی و قوانین دیگر جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه بناست مباحثی پیش پا افتاده تر ولی مبنایی تر در این مجال اندک مورد تامل قرار گیرد. 
سعی می شود تا از ذکر نکات تکراری پرهیز شود و به منظور رفع شبهات و تنویر افکار عمومی، ذکر مسائل و سؤالات زیر، مفید به نظر می رسد: 
 
١-  
این سؤال را نادیده می گیرم که چطور مسئولان انتظامی و امنیتی شیراز، نمی دانسته اند که بناست چنین استقبالی از آقای علی مطهری به عمل آید و اصلا نمی پرسم که چطور می شود که بتوان باور کرد که شایعه ای – که البته در عمل تهدید بوده و – به گوش بسیاری از دانشجویان، مسئولان شهر شیراز و حتی استان شیراز رسیده بوده، به گوش مسئولان وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی شهر شیراز نرسیده است و اصلا به این نکته ی مضحک نمی پردازم که مسئولان استان، نیروی انتظامی و مسئولان امنیتی توجیهشان در عدم برقراری امنیت برای آقای مطهری از فرودگاه تا دانشگاه این بوده که خبر نداشته اند پرواز ایشان چه ساعتی به زمین می نشیند. اصلا هم به این موضوع نمی پردازم که اتفاقا اگر ساعت فرود در شیراز را نمی دانستند، چه بسا هرگز چنین اتفاقاتی نمی افتاد و باز هم قصد طرح این موضوع نیست که چطور ممکن است که همان وزارت اطلاعاتی که عبدالمالک ریگی را روی هوا خفت می کند، بلاتشبیه چطور نمی داند که پرواز ما چه ساعتی در شیرازبه زمین می نشیند آن هم وقتی که این استعلام در عرض یک دقیقه یا کم تر توسط وزارت اطلاعات یا نیروی انتظامی، قابل استعلام بوده است (البته راه خیلی خیلی ساده تر استعلام این بود که با اعضای کانون فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز که بلیت ما را گرفته بودند تماس می گرفتند و می پرسیدند، به همین سادگی)، خلاصه اصلا و ابدا این سوالات بنا نیست طرح شوند. از کنار این نکات سوت زنان می گذریم. 
 
٢- 
بعد از ورود به فرودگاه شهید دستغیب شیراز و خروج از دروازه ی فرودگاه، عکس ها و شرح ها گویاست که چه بر سر آقای مطهری آمد. اصلا نمی پرسم که چرا وقتی همه می دانستند که بناست ایشان به شیراز بروند و ساعت پرواز هم از سه روز قبل پرواز مشخص شده بود، چرا تمهیداتی نیندیشیدند تا ایشان مورد ضرب و جرح اراذل و اوباش قرار نگیرند. حتما مصلحت گروهی در این بوده که این اتفاق برای ایشان بیفتد. از کنار این نکته هم می گذرم که اگر خرده شیشه هایی که با صورت ایشان اصابت کرد و ابروی ایشان را خراش داد، دو سانتی متر پایین تر یعنی چشمشان را مجروح می کرد و خدای ناکرده موجب نابینایی چشم چپ ایشان می شد. این را هم نمی پرسم که اگر علی مطهری زیر بارش خرده شیشه و چوب و چماق و اسپری فلفل و آجر و سنگ، خدای ناکرده عزرائیل را زیارت می کرد، مسئولانی که – اگر نگوییم با سکوت و انفعالشان با مهاجمین همکاری کرده اند ولی حتما – غفلت کرده اند، چطور می خواستند پاسخگوی جامعه باشند. 
 
 
نکات و سؤالات کوتاه این یادداشت نگارنده مربوط به بعد از عزیمت به کلانتری ٢٠ گلسرخ می شود. 
 
٣-
چرا مسئولان انتظامی و اطلاعاتی که به کلانتری آمدند، به جای مهیا کردن یک تیم حفاظتی و بسترسازی جهت برگزاری سخنرانی، مدام از در منع آقای مطهری  
از حضور در دانشگاه وارد شده اند و در راستای منصرف کردن ایشان سخن گفته اند؟ 
 
٤- 
چرا از ساعت ١٦:٤٥ که ایشان وارد کلانتری شده اند، اراذل و اوباش مقابل درب کلانتری جمع شده اند؟ چرا مسئولان کلانتری علی رغم علم به خرابکاری آنان، به جای این که اقدام به دستگیری یا متواری کردن مهاجمین کند، آقای مطهری را از خروج و رفتن به دانشگاه منع می کرده است؟ چرا بعد از این که متوجه شدند که ایشان از حضور در دانشگاه منصرف نشده اند، به جای چاره اندیشی جهت متواری کردن اغتشاش گران و همراهی آقای مطهری با محافظین بدون لباس به دانشگاه جهت سخنرانی، به ایشان گفتند که ما اجازه نمی دهیم به دانشگاه بروید حتی اگر خودتان بخواهید. چرا وقتی متوجه مصمم بودن وی جهت حضور در دانشگاه شدند، استان داری تصمیم گرفت تا با خبری کذب در دانشگاه اعلام کند که علی مطهری از کلانتری به فرودگاه رفت و عازم تهران شد در حالی که هنوز در کلانتری بود؟ چرا به جای متواری کردن شعبان بی مخ هایی که کلانتری را هم محاصره کرده بودند، دانشجویان را از محل سخنرانی متواری کردند؟  
 
٥- 
چرا ماموران نیروی انتظامی و اطلاعاتی، ایشان را از کلانتری به مقصد پاویون فرودگاه شهید دستغیب، با خودروی حفاظت شده ی نیری انتظامی خارج نکردند؟ چرا نیروی انتظامی، علی رغم ضبط و ثبت چهره ی مهاجمین که در مقابل کلانتری جمع شده بودند، اقدامی جهت دستگیری شان نکردند؟ چرا هنگام خروج از کلانتری، مهاجمین منتظر بودند تا باز هم حمله کنند؟ مهاجمین چطور پشتشان گرم نیست و دوربین به دست منتظر خروج آقای مطهری بودند و داخل هر خودرویی را که از آن جا خارج می شد تجسس می کردند و گویی مقابل کلانتری برای خود ایستی بازرسی ایجاد کرده اند؟(فیلمش موجود است) 
 
٦-
چرا حتی مهاجمین به خود جرات می دهند که از کلانتری تا پاویون ماشین حامل وی را تعقیب کنند و دم در پاویون هم تجمع و مجددا فحش های رکیک و شعارهایشان را سر دهند؟ لازم به ذکر است که مقابل کلانتری و هنگام مشاهده ی ایشان در خودرو، در جلو چشم نیروی انتظامی و مسئولان اطلاعاتی، فحاشی های رکیک که عمدتا خطاب به استاد شهید مطهری هم بود و به صورت ترکیب شده با ضدولایت فقیه خطاب به ایشان صورت گرفت و هیچ برخوردی با گروه های فشار نشد. 
این ها کیستند که اطلاعاتی و انتظامی جرات برخورد با آنان را ندارد؟ چه موجوداتی هستند که از خط قرمز کابینه ی گذشته (محمدرضا رحیمی) و از پسر رئیس جمهور اسبق و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران (مهدی هاشمی رفسنجانی) پشتشان گرم تر است؟!
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا