خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا قالیباف رئیس‌مجلس می‌شود؟

فرید مدرسی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی تلگرامی با عنوان « آیا قالیباف رئیس‌مجلس می‌شود؟ / چهره‌ای که می‌خواهد محور “اصولگرایانِ جدید” شود» نوشت:

محمدباقر قالیباف وارد میدان انتخابات مجلس شده است؛ با تجربه ۸۴، ۹۲ و ۹۶ و با ناملایمت‌هایی از سوی دوستان که حلقه زده بودند، گردش اما ناگهان برگشت و دید هیچ‌کس نمانده. او این بار نرم آمده تا بتواند در بزنگاه‌ها تغییر تاکتیک دهد و هر آن دید بازی دوستانش تغییر کرده است، فرمان را بچرخاند تا این بار قربانی نشود؛ لااقل باورش این است. این بار نمی‌خواهد با هیچکس بجنگد و جنگ را با رقبا به دیگران واگذار کرده یا آنان خودبخود رقبای او را کنار می‌زنند تا مسیر باز شود برایش. می‌خواهد صلح‌کل باشد که به عیادت احمدی‌نژاد می‌رود یا با دیگر اصولگرای مغضوبِ اصولگرایان هم‌نشین می‌شود یا چند باری میانهٔ شورای ائتلاف اصولگرایان نشسته است.

این بار قالیباف تنها نیست و در این نهاد و آن حزب برایش دست تکان می‌دهند و چشمکی می‌زنند که برو؛ ما هستیم. اصولگرایان رقیب او نیز، آرام حمله می‌کنند؛ همان‌هایی که دیروز او را انقلابی نمی‌دانستند که در روز موعود در لیستی قرار گیرند که او شاید قالیباف سرلیست آن باشد. میدان‌گاه انتخابات برای او آنچنان طاقت‌فرسا نیست، رقبای درون‌جناحی دیروزش بر مسندهای بزرگی نشسته‌اند و مشغولند و او به راحتی می‌تواند از فراغت خود سود برد تا پا به میدان بگذارد؛ قرار بود بر کرسی مدیریتِ کلان تکیه زند اما در دقیقه ۹۰ دیگری آمد از جایی دیگر و اکنون او آزاد است و آرام و خسته از دیروز.

امروز چراغ سبز اصولگرایی برای او روشن شده و او رانده از دیروز و مانده از امروز به امید منجی اصولگرایان شدن بر پایه شعارهایی بر آمده از آنان، پرچم را بر دوش گرفته که ممکن است همچون ۸۴ و ۹۶ به دیگری دهد. البته با حوصله و صبور است و می‌داند آدمی با امید زنده است و شاید این بار گذشته تکرار نشود. گویی امروز اصولگرایان به بازی‌های بزرگتری مشغولند و شاید بگذارند او بر فراز پارلمان بنشیند و چند صباحی میدان‌دار باشد.

قالیباف امروز بدنه اجتماعی احمدی‌نژاد را می‌خواهد و قدرت سیاسی فتاح و جلیلی را و پیوند دهد همه را بهم؛ حتی مخالفان درون‌جناحی‌اش را تا انسجام نواصولگرایان را به ارمغان آورد؛ آیا پروژه قالیباف به سرانجام می‌رسد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا