خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قتل خاشقجی ؛ عربستان تلفن رئیس آمازون را ‘هک کرده بود’

بی بی سی گزارش داد:

یک کارآگاه گفته است که عربستان سعودی، تلفن همراه جف بزوس، رئیس فروشگاه آنلاین آمازون را هک کرده و به اطلاعاتش دست یافته است.

آقای بزوس، گوین دی‌بکر، کارآگاه استخدام کرده بود که بفمهد چگونه پیام خصوصی‌اش به دست روزنامه نشنال اینکوایرر افتاده است.

آقای دی‌بکر هک شدن تلفن آقای بزوس را با پوشش خبری روزنامه واشنگتن پست از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی مرتبط می‌داند.

عربستان سعودی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

جف بزوس، مالک روزنامه واشنگتن پست است.

آقای دی‌بکر گفته است که یافته‌هایش را به مقام‌های آمریکایی تحویل داده است.

او در وبسایت دیلی بیست نوشت: “محققان ما و چندین کارشناس به این نتیجه رسیده‌اند که سعودی‌ها به تلفن بزوس دسترسی داشتند و اطلاعات خصوصی او را جمع می‌کردند.”

در ماه فوریه آقای بزوس شرکت مادر وبسایت نشنال اینکوایرر را به گرفتن حق‌السکوت متهم کرد.

این میلیاردر آمریکایی گفته بود که شرکت “آمریکن مدیا” (ای ام آی) او را تهدید کرده که اگر تحقیقاتش علیه نشنال اینکوایرر را متوقف نکند، عکس هایی از حریم خصوصی وی و معشوقه‌اش منتشر می‌کند.

وبسایت نشنال اینکوایرر در ماه ژانویه با انتشار عکس و پیام‌های خصوصی مدعی شد که رئیس آمازون رابطه‌ پنهانی با لورن سانچز، مجری سابق تلویزیون دارد.

جف بزوس و همسرش مک کنزی بعد از ۲۵ سال زندگی مشترک طلاق گرفتند. این زوج جدایی‌شان را در بیانیه‌ای مشترک در توییتر اعلام کردند. مک کنزی، ۴۸ ساله، رمان‌نویس است. او و آقای بزوس چهار فرزند دارند.

آقای بزوس با انتشار متن ایمیل های رد و بدل شده بین دو طرف گفته است که ای ام آی درخواست کرده که او این “اظهارات کذب” را بیان کند که پوشش خبری نشنال اینکوایرر از وی و معشوقه اش انگیزه سیاسی نداشته است.

آقای دی‌بکر می‌گوید که کمپانی آمریکن مدیا از او خواسته که بگوید که گزارش نشنال اینکوایرر بر اساس “هیچگونه دستبرد الکترونیکی یا هک کردن” تنظیم نشده است.

آقای دی‎بکر می‌گوید که عربستان سعودی به دلیل نوشته‌های جمال خاشقجی در روزنامه واشنگتن پست این روزنامه را هدف قرار داده است.

او گفت: “بعضی از آمریکایی شگفت‌‎زده خواهند شد اگر دریابند که دولت سعودی تلاش زیادی داشته که از ماه اکتبر به جف بزوس آسیب برساند؛ از زمانی که [واشنگتن] پست پوشش جسورانه خود را از قتل خاشقجی آغاز کرد.”

“واضح است که ام‎بی‌اس (محمد بن سلمان، ولعیهد عربستان) واشنگتن پست را دشمن اصلی می‌داند.”

مقام‌های آمریکایی می‌گوید قتل خاشقجی نیاز به تایید شاهزاده محمد داشته است. اما عربستان هرگونه نقش او را در این قتل تکذیب کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا