خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معارفه جانشین مهدی حاجتی از دستور کار خارج شد

معارفه جانشین مهدی حاجتی که قرار بود عصر چهارشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز انجام شود با موافقت فرمانداری به طور موقت از دستور کار خارج شد و به تعویق افتاد.

به گزارش ایرنا سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این شورا گفت:  فرمانداری شیراز پاسخ نامه درخواست تعویق مراسم معارفه محمدتقی تذروی عضو علی البدل شورای شهر شیراز را ارایه داد و با این درخواست، موافقت کرد.

رئیس شورای شهر شیراز ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ مردادماه جاری درخواست تعویق  معارفه عضو علی البدل این شورا را مطرح کرده بود.

دستغیب با ارسال نامه‌ای فوری به فرماندار این شهرستان درخواست تعویق مراسم معارفه محمدتقی تذروی عضو علی البدل این شورا تا تعیین تکلیف برخی موارد را مطرح کرده بود.

وی در این نامه نوشت که غیبت حاجتی در جلسات شورا به دو ماه نرسیده و از این رو، نباید جانشین وی معرفی شود.

محمدتقی تذروی سومین عضو علی‌البدل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفته بود: چهارشنبه ۲۳ مردادماه جاری فعالیت خود را در این شورا آغاز خواهم کرد.

در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، سعید نظری در جایگاه چهاردهم آرا قرار داشت که با انصراف سیروس پاک‌فطرت از ادامه فعالیت، به این شورا راه یافت تا ترکیب ۱۳ نفره شورای شهر از فهرست امید (اصلاح‌طلبان) باشد.

جایگاه پانزدهم و شانزدهم آرای مردمی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر شیراز به نام علی راستگو و محمدتقی تذروی ثبت شد و این افراد به عنوان عضو علی‌البدل مطرح شدند.

به گفته تذروی، علی راستگو به دلیل تمایل برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ فعالیت به عنوان عضو شورا را نپذیرفت.

تذروی که گرایش اصولگرایی دارد،‌گفت که روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ۹۸ ساعت ۱۵ در صحن علنی و با حضور فرماندار شیراز و یا نماینده وی برای نشستن بر کرسی شماره ۱۳ این نهاد سوگند یاد می‌کند و به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد؛‌ صندلی که پیش از این در اختیار مهدی حاجتی قرار داشت،او حدود دو ماه است در زندان به سر می‌برد.

شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.

مهدی حاجتی نفر سیزدهم راه یافته به پنجمین دوره شورای شهر شیراز ۱۲ خرداد ۹۸ بازداشت و روانه زندان شد.

حاجتی پیش از این نیز پنجم مهرماه ۹۷ بازداشت اما ۱۵ مهرماه این سال با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی آزاد شد اما به گفته مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده وی ادامه داشت.

وی به یکسال زندان و همچنین تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس پیش از این اعلام کرد که حاجتی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی دوران محکومیت را می گذراند و این محکومیت ارتباطی با توئیت نگاری وی ندارد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: یکسال حبس و اقامت اجباری (تبعید) در یکی از استان‌های دیگر، حکم قضائی است که حاجتی به آن محکوم شده و این حکم در حال اجراست.

محمدرضا امیری فرماندار شیراز چهارشنبه گفت: چنانچه حاجتی پس از ۶ ماه غیبت در جلسه شورای شهر، از زندان آزاد شود و عضویت وی در هیات حل اختلاف شوراها سلب نشود می‌تواند به شورا بازگردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا