خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس قوه قضاییه: موظف به صیانت از حقوق شهروندی هستیم

«سیدابراهیم رئیسی»، رییس قوه قضاییه گفت: این قوه حقوق شهروندی را حقی می داند که خداوند آن را به تمام شهروندان عنایت کرده و در این راستا موظف به صیانت از این حق است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع مردم، فرهیختگان و ایثارگران استان کردستان اظهار داشت: موضوع حقوق شهروندی حقی است که خداوند به همه شهروندان عنایت کرده و همه اقوام  از جمله کرد، ترک، لر، بلوچ و فارس از این لطف خداوند بهرهمند هستند و مسئولان تمام دستگاه‌ها و قوا نیز وظیفه صیانت از آن را دارند تا کسی آن را پایمال نکند.

وی افزود: در دستگاه قضایی نیز شورای حقوق شهروندی فعال بوده و اعضای آن به تمامی دستگاه های زیر مجموعه این قوه اعزام می‌شوند تا دفاع از حقوق عامه و شهروندان که مهترین رسالت این قوه است در این دستگاه ها به نحو احسن محقق شود و اجازه تعدی از آن به کسی داده نمی‌شود.

وی در خصوص حفظ محیط زیست و عدم آلودگی در محیط زیست و آلودگی فضا و آب و خاک و هوا و فضا نیز گفت: این حقوق مربوط به عموم ملت بوده و به هیچ عنوان تعدی به آنها از ناحیه هیچ کس جایز نیست و بر اساس قانون اساسی توسعه اقتصادی نیز باید بر اساس حفاظت از محیط زیست انجام شود.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: هیچ فعالیتی در جامعه نباید به قیمت به مخاطره انداختن محیط زیست باشد و همه مسئولان و دستگاه قضا نیز در این رابطه مسئولیت دارد و باید یکپاچه در مورد آن همت کنند.

آیت الله رئیسی افزود: حل خصومت ها و دعاوی ها به صورت ریش سفیدی و کدخدا منشی از جمله مسائلی بوده که در فرهنگ ملی ایران و اقوام آن ریشه دارد و هم اکنون لازم است بسیاری از اختلافات محلی و خانوادگی در جامعه ابتدا در از این راه حل و فصل و در صورت عدم نتیجه به دستگاه قضا ارجاع شود.

وی اضافه کرد: با حل و فصل این موارد به صورت ریش سفیدی دستگاه قضا و قضات آن می توانند با تمرکز و فراغت بال بیشتری با ناامن کنندگان جامعه، مفسدان، جنایت کاران و جرایم سازمان یافته برخورد کنند.

قاچاق باید ریشه کن شود

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قاچاق سازمان یافته در تمامی عرصه ها از جمله ارز و کالا کشور را با چالش روبرو کرده است افزود: این تخلف نیز باید با تلاش و وحدت رویه مسئولان تمام قوا ریشه کن شود.

وی گفت: مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز به منزله مقابله با کولبری نیست بلکه رویارویی با نوع قاچاق سازمان یافته کالا و ارز بوده و در از طرفی نیز کولبری باید با برنامه های مختلفی سازماندهی شود.

وی افزود: همچنین در خصوص قاچاق سوخت نیز باید آن را در مرزهای مختلف کشور کنترل کرد و باید تدبیری اندیشیده شود تا کشورهایی که به آن سوخت قاچاق می شود این کالا به قیمت واقعی و از مجاری قانونی تامین و صادر شود .

وی اضافه کرد: این مهم در دستور کار دولت قرار گرفته است و قوه قضاییه نیز این مساله حمایت می کند.

ایثارگران باید در اولویت خدمت‌گذاری باشند

رئیس قوه قضاییه گفت: اولویت حضور ایثارگران در عرصه های همواره از اولویت های دستگاه هاست تا این اقشار بتوانند در خدمتگذاری به مردم نقش آفرینی کنند چراکه آنان مرد ایستادگی و مقاومت در بحران هستند و باید تمام قواه توان آنها را بکار بگیرد

وی در ارتباط با گفتمان بین بخش خصوصی و دولت نیز اظهار داشت: باید ساز و کار حمایت از این بخش از سوی دولت فعال شود و مسئولان در این ارتباط باید با ارتباط گیری با کارآفرینان در جریان امور مشکلات قرار گرفته و برنامه ریزی را در بخش تسهیل گری بکار بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا