خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نخستین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی، با رویکرد «جایگاه هیات‌مدیره در توسعه ‌کسب‌وکار»

نخستین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی با رویکرد «جایگاه هیات‌مدیره در توسعه ‌کسب‌وکار»؛ 16 و 17 شهریور ماه 1400 در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش عصرایران، در این همایش که با موضوع «جایگاه هیات‌مدیره در توسعه کسب‌وکار» و به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌‌شود؛ سخنرانان بین‌المللی، صاحبنظران داخلی و اساتید این حوزه جدیدترین دستاوردهای علمی‌وپژوهشی خود را به اشتراک می‌گذارند.

«راهبری شرکتی و بهبود فضای کسب‌وکار»، «راهبری شرکتی و رشد تولید ناخالص داخلی»، «مقایسه تطبیقی راهبری شرکتی در بخش خصوصی، شرکت‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به نهادهای غیردولتی عمومی»، «تجارب موفق ارتقاء راهبری شرکتی در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه» از جمله موضوعات محوری این کنفرانس به شمار می‌رود.

از دیگر موضوعات این کنفرانس می‌توان به «نقش بورس اوراق‌بهادار در ارتقاء نظام راهبری شرکتی در بنگاه‌های پذیرفته شده»، «اخلاق حرفه‌ای و تاثیر آن در پیشگیری از بروز فساد در بنگاه‌ها» و «نقش حسابرسی مستقل و حسابرسان داخلی در راهبری شرکتی» اشاره کرد.

بر اساس این گزارش پیشینه طرح موضوع‌ «راهبری شرکتی» به تحولات مربوط به دوران انقلاب‌صنعتی و ایجاد شرکت‌های بزرگ کسب‌وکار و ضرورت تبیین روابط میان ارکان سهامداری شرکتی، هیات‌مدیره، مدیرعامل و سایر دست‌اندرکاران کسب‌وکار در قالب سازمان‌ها باز می‌گردد.
در همین راستا در طول زمان کم‌کم موضوعاتی مانند حفظ حقوق سهامداران خرد و یا شفافیت و مقابله با فساد احتمالی در اداره شرکت‌ها سبب شد تا «راهبری شرکتی» زمینه‌های گسترده‌تری را در سطح اداره سازمان‌ها قوانین‌ومقررات وضع کند.

امروزه «راهبری شرکتی» به مثابه یک مکتب قدرتمند در مدیریت کسب‌وکارها در جهان مطرح شده است. استقرار مناسب راهبری شرکتی سبب ایجاد و تبیین ارزش‌هایی چون مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و شفافیت از یک‌سو می‌تواند منجر به تحقق متوازن تمامی ذینفعان و از سوی دیگر منجر به پایداری کسب‌وکارها و مسئولیت‌پذیری اجتماعی آنان شود.

اهمیت توجه به «راهبری شرکتی» در کشور سبب شد که سازمان مدیریت صنعتی به عنوان یکی از با سابقه‌ترین سازمان‌های پیشرو در توسعه مفاهیم و پرورش کادر مدیریت کشور اقدام به برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی با محورهای گوناگون این حوزه کند و همچنین به شکل ویژه‌ای به جایگاه هیات‌مدیره سازمان‌ها در توسعه کسب‌وکارها توجه داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید: کنفرانس «راهبری شرکتی» شانزدهم و هفدهم شهریور ماه سالجاری با حضور سخنرانان بین‌المللی و متخصصان داخلی در این حوزه برگزار خواهد شد. به همین منظور از تمامی کارشناسان و مدیران مرتبط (مالی، امور مجامع، حقوقی، اقتصادی و منابع‌انسانی) به ویژه مدیران‌عامل و اعضاء هیات‌‌مدیره دعوت می‌کند که با حضور و مشارکت گسترده خود به غنای هر چه بیشتر این کنفرانس بیفزایند.

علاقمندان می‌‌توانند برای شرکت در کنفرانس مذکور و کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه این کنفرانس به شماره تلفن:۸۸۶۰۴۲۲۲ (داخلی‌‌های 3142-3016-3151-3172-3176)؛ خط مستقیم: 88604315 و یا شماره‌همراه 09125838895 تماس بگیرند یا از طریق وب‌سایت gov-conf.imi.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا