خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسش‌های فائزه هاشمی ضمن محکومیت قرآن سوزی

 فائزه هاشمی که در حال سپری کردن محکومیت در زندان اوین است، ضمن محکوم کردن قرآن سوزی در اروپا، تاکید کرده است که «همان احترامی را که برای اسلام انتظار داریم برای ادیان دیگر در عمل قائل باشیم».

او در یادداشتی که نسخه‌ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته، نوشته است: ضمن محکوم کردن قرآن سوزی، لازم است به خود بیاییم و قدری بیاندیشیم، دوران جاهلیت به سر آمده است. بیشتر از این  دین را نابود و فدای قدرت نکنیم و از راه خطای خود بازگردیم. محبت و عدالت را نثار مردم کنیم، آزادی ادیان را بصورت  واقعی به رسمیت بشناسیم و همان احترامی را که برای اسلام انتظار داریم برای ادیان دیگر در عمل قائل باشیم.  

این نماینده‌ی پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در ابتدای یادداشت خود نوشته است: آتش زدن اوراقی از قرآن کریم خشم مسلمانان را در تعدادی از کشورهای اسلامی و به ویژه ایران برانگیخت. در محکومیت  این عمل نادرست اظهارات بسیاری بیان شد، از جمله مذموم بودن اهانت به ادیان و مجازات عاملین و … . فرصت را  غنیمت شمرده و چند سوال را مطرح می‌نمایم.

او با طرح سوالاتی ازجمله این که «آیا اهانت به همه ادیان کار ناپسندی است و یا فقط اهانت به اسلام؟«، «آیا اهانت به ادیان مورد تایید ما کار بدی است و یا اهانت به هر دین و اعتقاد و باوری؟» و «آیا ما مسلمانان اجازه داریم با معتقدین به دیگر ادیان هر رفتاری داشته باشیم ولی دیگران مجاز نیستند با اسلام ما و ما  مسلمانان کاری داشته باشند؟»، به نقد سیاست‌ها یا رفتارهایی پرداخته اشاره کرده و پرسیده که آیا اینها «فرصت اعتراض و بی حرمتی به قرآن و اسلام و مسلمین را فراهم نمی‌آورد؟»

او در این باره نوع مواجهه با سایر ادیان و حتی مسلمانان سنی را مورد پرسش قرار داده و پرسیده است: آیا حاضر به پرداخت هزینه و قبول مجازات برای این رفتارهای اشتباه خودمان هستیم که انتظار داریم آتش زنندگان  قرآن مجازات شوند؟

فائزه هاشمی پرسیده که آیا رفتار منفی با هر مسلک و اعتقادی «باعث درخشش آن ادیان شده و طرفداران آنها را  بیشتر و از تعداد مسلمانان حداقل در کشور خودمان کاسته است (اسلام ستیزی)؟»

او در این یادداشت، از بهائیان هم در کنار پیروان دیگر ادیان نام برده است؛ کاری که در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از دیدارش با تعدادی از آنها چالش برانگیز شد. ازجمله پدرش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در گفت‌و‌گویی با روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در این باره گفته بود:‌ «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. فرقه ضاله بهائیت یک فرقه استعمارساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبرّی جسته و می‌جوییم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. “… و همان احترامی را که برای اسلام انتظار داریم برای ادیان دیگر در عمل قائل باشیم.” متاسفانه برای اسلام احترامی قائل نیستیم تا چه برسد به ادیان دیگر.

    53
    15
    1. مشکل شما همینه که حقوق همه را متوجه نمیشید. راحت باشید. به تعبیر پیام اول احترامی برای اسلام قائل نیستید تا چه رسد سایر ادیان. این عمل عکس اسلامتونه که به اسم انقلابیگری کل ایران رو فراگرفته و ویران کرده. به تعبیر امام علی به مالک اشتر : قلبت را لبریز از محبت مردم تحت فرمانداریت کن : چون یا همدین تواند یا همنوع تو. تمام

      7
      3
    2. خانم هاشمی!!!!! هیچ زمانی در کشور ما به ادیان الهی توهینی که نشده هیچ ، آزادانه مناسک خود را انجام میدهند. و این را شما بهتر میدانید !
      حتی سوختن کتاب مقدس قرآن برایتان بی ارزش است که از این جنایت هم دنبال بهانه ای هستید تا جمهوری اسلامی را محکوم کنید . امان از بازی قدرت!!!!!!
      کاش مردم شما را بیشتر بشناسند

      7
      5
  2. پس بگو این خانم درد اسلام ندارد و فقط بر زبان محکوم میکند و صحبت اصلی فرقه بهاییت است که شاید ایشان به آنها ارادت دارد
    دختری که به حرف پدرش نباشد میتواند به حرف چه کس دیگری گوش کند آیا امامان باشند هم همینطور نخواهد بود

    34
    69
  3. چرا اطرافیان آقای خاتمی مشکل دارند؟ یکی میشه سردبیر اینترنشنال، یکی میشه اکبر گنجی، یکی میشه حقیقت جو ، یکی میشه مصی علینژاد و…

    3
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا