خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشدید روند تخریب نمادهای عاشورایی در بحرین

نیروهای رژیم بحرین با تداوم حملات بی وقفه خود به نمادهای عاشورایی و مراسم عزدارای امام حسین (ع)، حلقه محاصره آزادی های مذهبی را تنگ تر کردند.
به گزارش فارس، نیروهای رژیم آل خلیفه در پی تحریم گسترده انتخابات پارلمانی 2014 از سوی مردم و جریان های سیاسی، همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات (دیروز) بار دیگر به نمادهای عاشورایی در ده ها منطقه حمله کرده و تابلوهای بزرگذاشت عاشورا را تخریب کردند.
گزارش شبکه العالم حاکی است که دیده بان حقوق بشر پیش از این نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرده بود که حملات رژیم به نمادهای دینی بحرین در سال جاری شامل تخریب بیش از 500 پرچم عزاداری در مناطق مختلف و حمله به 25 محل برگزاری مراسم ماه محرم است.
بر اساس این گزارش، نیروهای آل خلیفه با حمله به 25 منطقه مسکونی،  تابلوها و پرچم های محرم را کنده و پارچه های مشکی نصب شده در روستاها و شهرهای بحرین را پاره کردند. همچنین، مزدوران رژیم حاکم در بحرین شش اثر هنری از جمله بنای یاد بود «ثقلین» را که به مناسبت روز عاشورا در منطقه “الجفیر” نصب شده بود، تخریب و مسیر حرکت مردم به سوی مراسم عزاداری در برخی مناطق را مسدود کردند.
در این حملات خیمه ماه محرم در روستای «المعامیر» که نماد صلح و محبت امام حسین(ع) است، تخریب شد. همچنین مزدوران آل خلیفه  9 چادر اطعام عزاداران را تخریب کردند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا