خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادآوری موضع آیت الله در دهه‌ی شصت درباره‌ی مرجعیت

احسان حدیدی (قائم مقام)، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در متن کوتاه اینستاگرامی به همراه بریده‌ای از یک روزنامه در ابتدای دهه‌ی شصت درباره‌ی آیت الله شریعتمداری نوشت:

این تصویر آیت الله حاج شیخ عبدلله جوادی آملی در ردیف اول روزنامه در سال ۱۳۶۱ است.

این هم خبر امروز:

اعتراض حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی به حاج شیخ محمدیزدی درباره‌ی تهدید به رد صلاحیت مراجع گفته است: «به نظر می‌رسد که فصل این جور ادبیات و سخن گفتن ها تمام شده و باید در جهت اصلاح ساختار حرف زد و ادبیات هم باید با این فضا سازگار باشد». ایشان در پاسخ به این سوال که آیا مرجعیت یک نهاد مردمی نبوده است و این مردم نیستند که باید مرجع را انتخاب کنند؟ گفت: «همینطور است. چنین لحن و ادبیاتی هم هیچ وقت در حوزه‌های علمیه نبوده است».

از مکافـات عمل غافـل مشو
گندم از گندم بروید جو ز‌جو

این‌‌پُست را تقدیم می‌کنم‌ به مرحوم‌ دکتر محمدحسن شفیعیان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سخت نگيريد جناب حديدى ! سخنان جناب جوادى آملى در واقع مصداق قاعده : ( اثبات شىء نفى… ) است. بعيارت ديگر ايشان مى خواهند بگويند : اگر تشكيلاتى چون جامعه مدرسين در امور مربوط به مرجعيت دخالت كرده و ميكند بر خلاف قاعده حاكم بر حوزه هاى علميه است ! يا آنجا كه مى گويند دوره اين نوع ادبيات گذشته ، يعنى اينگونه اقدامات مسبوق به سابقه است !
    لذا مشارٌاليه در صدد اثبات يا ردّ ادعائى نيست !

  2. از آیت الله جوادی آملی با وجود علم به سابقه ارادت حضرت استادشان عارف شهیر علامه طباطبایی (به قول خودشان سیدنا الاستاذ)، به مرحوم آیت الله العظمی شریعتمداری ، چنین اقدامی واقعا بعید مستبعد بود و هست.

  3. لعنت خدا بر کاسبان که برای کسب دنیا از ابراز حقیقت ابا دارند و مصلحت دنیایی خود را بر مصلحت الهی مردم ارجحیت میدهند.
    کسانی که در جهت ابلیس گام برمی دارند قطعا دچار نسیان می شوند و روزی عمل و سخن خود را نقض می کنند.(البته این با تعالی انسان که بخاطر تعمق در علوم حاصل می شود و زمانی شاید عقیده اش با آن چیزی که مثلا در اوان جوانی می گفته فرق کند ، تفاوت دارد) کار ایشان دقیقا بخاطر کسب دنیا یا ترس از عقوبت حکومتی بوده و لا غیر

    1. جناب یوسف صانعی هم با افسوس از گذشته‌ی خود، فرمودند؛ در همان اتاقی که ما آیت الله شریعتمداری را با تصمیم خود از مرجعیت خلع کردیم، در همان اتاق هم مرا هم از مرجعیت خلع کردند.
      این یعنی مکافات عینی عمل که در دنیا گریبان انسان را می‌گیرد.

  4. البته این را هم در نظر بگیرید که این اعلامیه‌ی جامعه مدرسین با تهدید و اجبار آقای محمد یزدی نوشته شده و بعضی از آقایان مثل آقای جعفر سبحانی قسم می‌خورند که بدون اطلاع ما این اعلامیه را نوشته و عکس ما را ضمیمه آن کرده و در روزنامه چاپ کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا