خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه نهضت آزادی خطاب به جواد ظریف

متن کامل نامه‌ی نهضت آزادی خطاب به «جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران را به نقل از کانال تلگرامی این حزب می‌خوانید:

بسمه‌تعالی

برادر ارجمند، جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف

وزیر محترم امور خارجه

با سلام و تحیت و آرزوی سلامتی و تداوم خدمت به مردم و تامین منافع ملی ایران

عملکرد کارشناسانه، مسئولانه و توام با ابتکار عمل جنابعالی و همکارانتان که در پرتو ظرفیت همراه‌سازی ارکان تصمیم‌ساز نظام در خدمت تحقق برنامه سیاست خارجی مبتنی بر صلح، توسعه و استقلال ایران قرار گرفت و نهایتا در الگوی «برجام» متجلی شد، در راستای تنش‌زدایی، بهبود روابط دیپلماتیک و گسترش همکاری‌های جهانی ضدجنگ قابل ارزیابی است و همچنین ایستادگی و اصرار بر منافع ملی ایران در برابر کارشکنی‌های داخلی و بحران‌آفرینی‌های بیگانه که از دو سو، مشی مسالمت‌آمیز جنابعالی را در تنگنا قرار داده‌اند، همواره مورد تایید و قدردانی نهضت آزادی ایران قرار داشته است.

مواضع اخیر که در شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز داشتید و تاسی به راه و ذکر نام دکتر مصدق در هنگام دفاع از حقوق اساسی و حاکمیت ملی ایران مستتر در قطعنامه 2231، عملی شجاعانه و قابل تقدیر در راستای اقناع افکار عمومی جهان و آشنا ساختن نسل جوان با افتخارات ملت ایران به شمار می‌رود. دکتر محمد مصدق، مخالف سرسخت استعمار و استیلای خارجی بود، سیاست‌مداری عدالت‌خواه و استقلال‌طلب و خواهان توسعه ملی و به رسمیت شناخته شدن حقوق ملت‌ ایران در سراسر جهان بود اما «راه مصدق» الگویی همه‌جانبه است که استقلال ایران و رهایی پایدار از سلطه بیگانه را در گرو تحقق کرامت بشر، ارزش‌های دمکراتیک و رفع ساختارهای استبدادی می‌بیند و عمیقاً باور دارد که «حاکمیت ملی» و استقلال و عدالت راستین، در ادامه «حاکمیت ملت» و پذیرش «آزادی‌های اساسی» به دست می‌آید.

نهضت آزادی ایران یادآوری می‌کند که «مصدق» سیاست‌مداری اخلاق‌گرا، مسلمان، آگاه، مسئولیت‌پذیر و شجاع بود که در راه مبارزه توامان با استبداد داخلی و استیلای خارجی، شدائد فراوانی را متحمل شد و نه تنها مهر خود را بر تاریخ ایران زد که فراتر از مرزهای کشورمان و در حافظه تاریخی جهان، با نامی زنده و به مثابه الگویی از مشی سیاست‌ورزی اخلاقی و متکی به «حقوق اساسی ملت‌ها» ماندگار شد و در مقام الهام‌بخش مبارزات آزادی‌بخش و استقلال‌خواه تمامی ملت‌های محروم و ستم‌دیده جهان اعتبار یافت.

اندیشه راهبردی مصدق در حوزه سیاست خارجی و تحقق حاکمیت ملی، سرلوحه آرمان «نه شرقی، نه غربی» در انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ قرار گرفت و بعدها نیز همین امر در قانون اساسی و تدوین دکترین سیاست خارجی ایران تبلور یافت و در حوزه سیاست‌ورزی داخلی نیز، تاکید مصدق بر «آزادی، حاکمیت ملت و حقوق شهروندی» همچنان در صدر ارزش‌های ملی و آموزه‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی به ویژه اصل نهم آن جا دارد که بر تفکیک‌ناپذیری آزادی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی ایران تصریح می‌کند.

نهضت آزادی ایران در خاتمه، ضمن اعتراض به رفتار موهن و ابهام‌آمیز نمایندگان مجلس یازدهم که با بهره‌گیری از ناامیدی اجتماعی و در پی مشارکت حداقلی مردم به خانه ملت راه یافتتد، بیش از گذشته ضرورت و اهمیت مجلسی را که باید عصاره فضایل ملت و برآمده از مشارکت گسترده ملی باشد، یادآوری می‌کند. امید است که جنابعالی به عنوان کارشناسی زبده و مسلط به دانش سیاسی و تجربه ارزشمند در حوزه ارتباطات دیپلماتیک، در پرتو تلاش‌هایی که آگاهانه و مسئولانه در این راستا پذیرا می‌شوید، در پیمودن صراط حق‌گرایی و مسیر دستیابی به صلح، توسعه، عدالت و امنیت ایران و خاورمیانه، توفیق یابید.

نهضت آزادی ایران

18 تیر ۱۳۹۹

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اعضای نهضت آزادی که” بی نام و نشان” چنین نامه ای را منتشر کرده اند ، ظاهرا زیادی پیر شدند و احساساتی و قادر به تشخیص سره از ناسره و اصل از بدل نیستند! تزویر بد دامی است و همه گاه و در همه اعصار می تواند از میان همه مردم حتی اوتاد و نخبگان هم قربانی بگیرد!

    24
    21
  2. نهضت آزادی حالا حالا ها گندی که در حمایت از منافقین مزدور زدند تو پرونده شون پاک نمیشه، داعیه استقلال طلبی و آزادی شون پیشکش

    21
    27
  3. نهضت آزادی اولا غربگرای محض و نوکر صفت غربیها هستند تاریخ چهل ساله انقلاب اسناد فراوان دارد ثانیا مجلس یازدهم از آرا خد نصاب گذشته است و مشروعیت قانونی دارند سوما عملکرد ظریف چنان ظعیف بوده که قابل دفاع نیست و تمام مصیبتهای فعل ما با وجود برجام و تمایل به غرب در دوران دولت شما تجلی کامل پیدا کرده است

    16
    32
  4. نهضت ازادی ایران ملی گرا هستند
    برای ملی گراها شوروی و آمریکا فرقی ندارد
    اصلاح طلبان قدرتی در ایران ندارند

    21
    8
  5. نامه ای از سر مروت و انسانیت و ایمان بالای پاکان زمانه . گروهی که هیچ دغدغه ای بجز سربلندی ایران و ایرانی ندارند . ای کاش سایر مدعیان انقلابی مثل این افراد ثابت قدن می ماندند . .

    27
    16
  6. تا حالا دید درست و روشنی درباره نهضت آزادی نداشتم، ولی الان فهمیدم که از اون افرادی هستن که تا زمانی که افرادی را با هم نظر با خودشون ببینند، آن افراد می شوند مردم. و زمانی که افرادی هم نظر با ایشان نباشند، آنها دیگه مردم نیستند.
    مرد حسابی، ۸ ساله مردم دارند تحمل می کنند رای اکثریت را کافیه.
    حیفه این سیستم اینجا حاکمه. باید مثل آمریکا یه سیستم بذارن که رای اکثریت کلینتون باشه و رییس جمهور ترامپ بشه تا قدر بدونید.

    7
    10
  7. یکی از معیار های خوب یابد بودن عملکرد اینست که ببینی چه کسانی عملکرد تورا تایید واز تو تمجید میکنند کسانی که خودشان کارنامه سیاهی دارند وقتی تمجیدت میکنند یعنی کارتو به درد آنها ومرام ومسلک انها میخورد

    11
    7
  8. در سیاست خارجی اساسا” چیزی به نام کشور دوست و یا دشمن وجود ندارد ، هر کشوری که منافع ملی ایران را رعایت کند دوست و هر کشوری منافع ملی ایران را رعایت نکند دشمن ایران است . بنابر این معیار تعیین دوست و دشمن هر کشوری منافع ملی آن کشور است زنده یاد مصدق مدافع حقوق و منافع ملی ایران و ایرانیان بود .

    10
    2
  9. اگر نظام جمهوری اسلامی نتواند مشکلات اقتصادی ملت را مرتفع نماید احزاب و گروههای سیاسی مختلف مجال ظهور و بروز بیشتری پیدا می کنند و درد سرهای فراوانی بوجود می آورند

    6
    1
  10. بعله. .. .. آقای ظریف خیلی ممنون که ملت رو در تنگنای اقتصادی و درد و رنج قرار دادی . مردم که مهم نیستند . تو مهمی مصدق . ای والا حضرت . ای والا مقام . ای هلو . آلبالو .

    9
    8
  11. من از تمام گروه های سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب بیزارم. نهضت آزادی هم چیزی برای افتخار کردن ندارد.
    ولی واقعا از رفتار نمایندگان مجلس عصبانی ام.
    آدمهای بی بینش و بی بصیرت که نمی‌دانند کی و کجا باید حرف بزنن.
    شما باید در کنار ظریف هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.
    اشتباهات ظریف که رهبری به انقلابی بودنش تاکید کرده و جنایات روحانی و خیانت‌های او را از راه درست و علمی و قانونی پیگیر شوید و این را هم بدانید که با محاکمه و عزل اینها ملت برایتان هورا نمی‌کشند.
    اگر هنر دارید به درد مردم برسید، زمان شناس باشید.

    16
    4
  12. این نوع سخن گفتن آیا ملی گرایی هست؟؟؟
    ملی گرایی یعنی؛ هیچ وقت به دشمنان وجودی این سرزمین گرا ندی نا امیدی ندی ولی شما برای تایید یک نفر دارید یک قوه از قوای ایران رو میزنید این جز اعلامیه جز تزویر و نفاق چیزی در اون دیده نمیشه. خدا کنه ظریف در تفکر و تزویر همراه شما نباشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا