خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوریه: ماجراجوییهای آنکارا تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه ای

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد ماجراجوییهای آنکارا، تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی قلمداد می شود و جامعه جهانی و شورای امنیت باید برای توقف آن، اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  خبرگزاری سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه هایی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، با اشاره به ادامه سیاستهای خصمانه ترکیه و مجوز پارلمان این کشور برای دخالت ارتش در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم و حمایت از امنیت ملی ترکیه اعلام کرد رویکرد دولت ترکیه نقض آشکار منشور سازمان ملل به شمار می رود که بر احترام به حاکمیت ملی کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها تصریح می کند و تجاوز آشکار به شمار می رود.

در این نامه ها تاکید شده است که دولت ترکیه از ابتدای بحران سویره، هر اقدامی را برای بحرانی تر کردن اوضاع و ضربه زدن به ثبات سوریه انجام داده است.

وزارت خارجه سوریه با اشاره به ادامه حمایتهای سیاسی، نظامی و لجستیکی ترکیه از گروههای تروریستی مسلح تاکید کرد دولت ترکیه تنها به کشتار سوری ها و تخریب شهرها و روستاهایشان بسنده نکرده است، بلکه به نابودی مسیر توسعه در سوریه و دستاوردهای مردم این کشور از طریق سرقت کارخانه ها و کارگاهها توسط تروریستهای مورد حمایت خود دست زده است، به طوری که نفت سرقت شده را از باندهای داعش و دیگر گروههای تروریستی خریداری می کند.

در این نامه ها آمده است دولت ترکیه همچنان به حمایت از گروههای تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در نقض آشکار قطعنامه های 2170 و 2178 شورای امنیت ادامه می دهد و مسئولیت اساسی افزایش فعالیتهای تروریستی را به سبب ارتباط گسترده با گروههای تروریستی برعهده دارد.

وزارت خارجه سوریه در این نامه ها با اشاره به اینکه سیاستهای متهورانه رهبران ترکیه علیه سوریه نقش اساسی در ادامه ریخته شدن خون مردم سوریه و طولانی شدن بحران ایفا می کند، خواستار موضع جدی و قاطعانه جامعه جهانی و شورای امنیت برای توقف رویکرد ویرانگر دولت ترکیه در قبال سوریه شده است.
انتهی پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا