خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رمز ارزها، پول‌ها را از دولت‌ها خواهند گرفت

بیت‌کوین شیب نزولی به خود گرفته است. متعاقب روزهای قرمز بیت کوین سایر رمز ارزها نیز روندی کاهشی گرفته‌اند. همین موضوع برخی سرمایه‌گذاران را نگران کرده و حتی برخی دیگر را ترسانده است. انصاف نیوز از مهدی میرسلیمانی، کارشناس حوزه رمز ارزها در همین رابطه سوالاتی را پرسیده است. او معتقد است ترس سرمایه گذاران می‌تواند دو منشا داشته باشد؛ برخی ممکن است نگران اعتبار بازار و از بین رفتن کلیت آن باشند و بعضی دیگر ممکن است از نوسانات این بازار مضطرب شده باشند.

میر سلیمانی در پاسخ به سوال انصاف نیوز که ترس برخی سرمایه گذاران را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: ترس بازار دو منشا دارد. برخی ممکن است نگران باشند که بازار رمز ارزها به طور کلی نابود شود و به تبع نگران دارایی‌های خود هستند ولی بعضی دیگر نگران از دست رفتن سرمایه خود در روزهای قرمز این بازار هستند.

وی در خصوص کسانی که نگران از بین رفتن کلیت بازار هستند، گفت: وقتی اخبار حوزه رمز ارزها را می‌خوانیم متوجه می‌شویم بر تعداد ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی که بازار رمز ارزها را به رسمیت شناخته‌اند، افزوده شده است. این مجموعه‌های مالی بزرگ دنیا با رصد دقیق این بازار پی به ارزش ذاتی آن برده‌اند و به همین دلیل به ارزش آن پی برده‌اند.

میرسلیمانی در خصوص اهمیت این موضوع گفت: به رسمیت شناخته شدن بازار رمز ارز توسط بنگاه‌های بزرگ به این بازار اعتبار بخشیده است و آنها را اطمینان بخش کرده است. وی گفت: نه تنها در دنیا، بلکه در ایران هم رمز ارزها؛ جایگاه تازه‌ای پیدا کرده‌اند و مورد اقبال قرار گرفته‌اندو به طوریکه حتی اکنون فروشگاه‌هایی در ایران و دنیا ارز دیجیتال را به عنوان بهای کالا و خدمات خود می‌پذیرند.

وی در همین رابطه گفت: بسیار از سازمان‌های بزرگ در ابتدا نسبت به آینده بازار رمز ارزها مردد بودند. اما کم‌کم وارد عرصه شدند. به نظر می‌رسد آینده تحت تاثیر ارزهای دیجیتال باشد. این ارزها، پول‌ها را از دولت‌ها خواهند گرفت و به صاحبان واقعی آن یعنی مردم باز می‌گردانند. پذیرش این تغییر وضعیت برای دولت‌ها سخت است.

این کارشناس حوزه رمز ارزها گفت: در خصوص امنیت این بستر می‌توان گفت، ارزهای رمز نگاری شده در بستر بلاکچین، بیشترین و قوی‌ترین امنیت را دارند؛ رمز ارزها چون در بستر شبکه بلاکچین‌ قرار دارند، امنیت دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نوسانات بازار برخی را نگران می‌کند، گفت: نوسانات این بازار چیز جدیدی نیست. در گذشته، با فراگیری بیماری کرونا، قیمت بیت‌کوین ریخت، اما خیلی سریع نوسانات جبران شد.

وی در همین رابطه افزود: حضور در بازار رمز ارز، نیازمند آگاهی و کسب دانش در این حوزه است. این بازار فوق العاده پرنوسان است و به بیانی دیگر نوسان جزو ماهیت آن است و چنانچه کسی حاضر به پذیرش این ریسک نیست، باید از بازار خارج شود. سه تیپ شخصیت در این بازار حضور دارند. تیپ اول سرمایه گذاران هستند که و فقط برای خرید با نگاهی بلند مدت وارد شده‌اند. چنین افرادی با پول مازادشان در ریزش‌ها خرید می‌کنند. تیپ دوم، معامله گران هستند، اینها در کف خرید می‌کنند و در سقف می‌فروشند برای چنین اشخاصی نوسان‌ها جذاب هستند. تیپ سوم افرادی هستند که بخشی از دارایی خود را با هدف سرمایه گذاری و بخش دیگر آن را به معامله گری تخصیص می‌دهند.

میرسلیمانی در خصوص اهمیت تحلیل و آشنایی با ابزارهای تحلیلی بازار گفت: در بازارهای مالی تحلیل بنیادی وجود دارد. سایت‌هایی هستند که دائم در حال بررسی تحلیل کیف پول‌ها هستند. کیف‌ پول‌ها طبقه بندی شده‌اند و شما متوجه خروج و ورود پول به بازار رمز ارز می‌شوید و همین نشان می‌دهد هنوز ارگان‌های بزرگ چقدر به بازار اطمینان دارند.

وی در ادامه گفت: برای کسی که بازار ارز دیجیتال را بشناسد، ریزش‌ها فرصت سرمایه گذاری است. هرکسی باید مدیریت سرمایه داشته باشد. هیچ تحلیلی صد در صد محقق نمی‌شود. اصول مدیر سرمایه تاکید می‌کند پول باید در سبدهای مختلفی توزیع شود.

میرسلیمانی با تاکید بر اینکه نباید در بازارهای این چنینی بی‌محابا رفتار کرد گفت شت کوین یا میم کوین‌ها یا ارزهای که پشتوانه کافی ندارند، هیچ وقت جذاب نیستند. وقتی بازاری با این رمزهای مستعد وجود دارد، چرا باید سراغ ارزهای بی‌پشتوانه رفت؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا